angle-left Nafarroako 500 irakasle ikastetxetan hezkuntza emozionala garatzeko formazioa jasotzen ari dira

Laguntza programaren baitan ezarritako proiektu pilotua 12 eskoletan landuko da

2020/10/05

Laguntza programako formazio jardunaldian parte hartu duten irakasleak.

Haur eta Lehen Hezkuntzako zikloetako 500 irakasle inguru ari dira parte hartzen hezkuntza-esparruan heziketa emozionala sustatuko duen Laguntza programaren barruko proiektu pilotu baten prestakuntza-jardunaldietan. Elkarbizitzaren erregulazioan hezkuntza emozionala garatzeko tresna pedagogiko bat sartzearen emaitzak ebaluatzea ahalbidetzen duen proiektu hau 12 ikastetxetan gauzatzen ari da.

Ikastetxe hauek atxiki zaizkio proiektuari: San Migel, Agoitzen; Buztintxuri, San Frantzisko eta Amaiur Ikastola, Iruñean; Ibarberri, Lekunberrin; San Donato, Etxarri Aranatzen; Mendialdea II, Berriozarren; Vianako Mendialdea, Erriberri printzea / Lizaltze Nafarroa;

Ikastetxe horietako irakasleak Civicanen irailaren 24an eta urriaren 1ean egindako bi prestakuntza saiotan izan dira. Dagoeneko abian den prestakuntzak 24 ordu aurreikusten ditu ikastetxe bakoitzean proiektua bultzatzen duten taldeentzat, Zuzendaritza Taldeko 3-4 lagunek eta Bizikidetza Batzordeak osatuak. Gainerako prestakuntza telematikoa izanen da.

Talde eragile horiek hezkuntza-esparruan garatu beharreko prozesuaren buru izango dira. Horretarako, ikasgeletan, Haur Hezkuntzako 1. mailatik Lehen Hezkuntzako 6. mailara, emozio-hezkuntzaren inguruan antolatutako eta sekuentziatutako hezkuntza-baliabide batzuk sartuko dituzte, ikasleei emozioak ezagutzen, ulertzen eta modu asertiboan kudeatzen laguntzeko.

Ongizate emozionala

Proiektua Laguntza Programaren barruan dago. Programa hori Hezkuntza Departamentuko Bizikidetza Aholkularitzak kudeatzen du, eta helburua da ikasleen, irakasleen eta, oro har, hezkuntza-komunitate osoaren ongizate emozionala bilatzea, Hezkuntza Departamentuak jazarpenari eta zibereskolako jazarpenari aurrea hartzeko duen lehentasunezko helburuari jarraituz.

Ekimen honen bidez, jazarpenaren prebentzioaren kontzeptua gainditu nahi da, tratu ona sustatzeko eta ikasgeletan heziketa emozionala garatzeko ekintza bideratzeko, indarkeriazko jokabideetarako antidoto gisa.

Horretarako, ikasgeletan entzuteko eta gatazkak konpontzeko egiturak eta espazioak sortuko dira, irakasleek gainbegiratuta, eta ikasleei emozioak adierazten eta akordioetara iristen lagunduko zaie.

Bizikidetza Aholkularitza Laguntza programaren gidaritza diseinatzen hasi da, Bigarren Hezkuntzako etaparako, ikasleen esparru afektibo, emozional eta erlazionala lantzeko. Funtsezkotzat jotzen da emozioei bigarren hezkuntzan lekua ematea, ikasleen bizi-prozesuaren zati gisa. Nerabezarora laguntzea bultzatuko da, arazo gisa bizi gabe, eta aldi berean ikasleei ahotsa emanen zaie, eta prozesu horretan irakasleei lagunduko zaie.

Laguntza Programa Hezkuntza Sailaren apustu bat da, Haurrak eta Nerabeak Indarkeriaren aurrean Babes Integralerako Lege Organikoaren proiektu berriarekin bat egin nahi duena, tratu ona eta heziketa emozionala sustatzeko, baita gaitasun emozionalak eskuratzea eta gatazkak konpontzea sustatzeko ere.

“Eskolek hezkidetzako patioak eta integratzaileak behar dituzte, ikuspegi eraldatzailetik garatutako bizikidetza-planak, hezkuntza-komunitateko bizikidetza eraikitzea, eta ikasleen gizarte-sareak desegoki erabiltzeko egoerak arautzeko ekintzak garatzea”, proiektuan jasotzen den bezala.