angle-left Cortesko Errege Bardea DBHIko, Tuterako Ebroko Harana DBHIko eta Tuterako San Francisco Javier ikastetxeko ikasleek batera parte hartzen dute Gurutzearen Gaineko ondare-hezkuntzako proiektuan, eta NUPek laguntzen du horretan.Apirilaren 12an, ia hiru orduz, Cortesko “Bardenas Reales” institutuko DBHko 1. mailako ikasleak protohistoria hurbilenean murgilduta sentitu ziren, Tuterako “Valle del Ebro” BHIko eta San Francisco Javier (Jesuitak) ikastetxeko batxilergoko ikasleek Gurutzearen Gainean egin zizkieten jardueren proposamenekin. Gurutzearen Gainaren proiektu hau duela lau ikasturte hasi zen, pandemiak urtebeteko etenaldiarekin. Proiektua abian jarri zen Errege Bardeako DBHko 1. mailako ikasleekin, Gloria Munilla aztarnategiko arkeologoarekin lankidetzan. Arrakasta handia izan zuen Nafarroako Museoan aurkeztu izanak. Hurrengo ikasturtean, 2019- 2020 ikasturtean, Pablo Ijalba Ibarreko Historiako irakaslearekin jarri ginen harremanetan, eta, elkarrekin, Tuterako Uned-en laguntzarekin birtualki ikasitakoa azaldu genuen. Joan den udan, Fernando Ibáñez, Jesuiten Historiako irakaslea, gurekin harremanetan jarri zen, eta berriro zabaldu zen gure ikerketa-ildoa. Ikasturte honetan NUPa aukeratu dute eszenatoki gisa. Aukera hori oso motibagarria da bertan parte hartzen zuten ikasleentzat, eta eskerrak eman behar dizkiogu zure laguntzagatik. Lehen esan dugun bezala, proiektua DBHko 1. mailako ikasleengan oinarrituta hasi zen, eta arrazoiak bistakoak dira, aztarnategiaren penintsulako historiaurrearen eta protohistoriaren zatia ikasturte horretan aztertzen da, eta, gainera, Cortesen dago, Erriberako ikastetxea eta gunea dauden herrian. Baina aurten berritu egin behar genuen, gure ikerketan sartu behar baitziren Batxilergoko 1. mailako Jesuitak Nafarroako Geografia eta Historia eta Nafarroako Jesuitak eta Batxilergoko 2. mailakoak. Emaitza, asmamena… Izan ere, adinen arteko nahasteak aztarnategia ikasteari eman dio etekina, eta, batez ere, ikasle horiek ikasturtean zehar egin duten lan guztia gauzatu da.

2022/04/24

  •  

Apirilaren 12an, ia hiru orduz, Cortesko “Bardenas Reales” institutuko DBHko 1. mailako ikasleak protohistoria hurbilenean murgilduta sentitu ziren, Tuterako “Valle del Ebro” BHIko eta San Francisco Javier (Jesuitak) ikastetxeko batxilergoko ikasleek Gurutzearen Gainean egin zizkieten jardueren proposamenekin.

Gurutzearen Gainaren proiektu hau duela lau ikasturte hasi zen, pandemiak urtebeteko etenaldiarekin. Proiektua abian jarri zen Errege Bardeako DBHko 1. mailako ikasleekin, Gloria Munilla aztarnategiko arkeologoarekin lankidetzan. Arrakasta handia izan zuen Nafarroako Museoan aurkeztu izanak.

Hurrengo ikasturtean, 2019- 2020 ikasturtean, Pablo Ijalba Ibarreko Historiako irakaslearekin jarri ginen harremanetan, eta, elkarrekin, Tuterako Uned-en laguntzarekin birtualki ikasitakoa azaldu genuen.

Joan den udan, Fernando Ibáñez, Jesuiten Historiako irakaslea, gurekin harremanetan jarri zen, eta berriro zabaldu zen gure ikerketa-ildoa. Ikasturte honetan NUPa aukeratu dute eszenatoki gisa. Aukera hori oso motibagarria da bertan parte hartzen zuten ikasleentzat, eta eskerrak eman behar dizkiogu zure laguntzagatik.


Lehen esan dugun bezala, proiektua DBHko 1. mailako ikasleengan oinarrituta hasi zen, eta arrazoiak bistakoak dira, aztarnategiaren penintsulako historiaurrearen eta protohistoriaren zatia ikasturte horretan aztertzen da, eta, gainera, Cortesen dago, Erriberako ikastetxea eta gunea dauden herrian. Baina aurten berritu egin behar genuen, gure ikerketan sartu behar baitziren Batxilergoko 1. mailako Jesuitak Nafarroako Geografia eta Historia eta Nafarroako Jesuitak eta Batxilergoko 2. mailakoak. Emaitza, asmamena… Izan ere, adinen arteko nahasteak aztarnategia ikasteari eman dio etekina, eta, batez ere, ikasle horiek ikasturtean zehar egin duten lan guztia gauzatu da.

 

Hilaren 12an aurkeztuko da ahalegin hori guztia.


Lehenik eta behin, NUPeko zuzendari Juan Ignacio Latorre Biel, Gloria Munilla eta haren irakasleak ikasle guztiei ongietorria egingo diete, eta, ondoren, benetako protagonistak, ikasleak, izango dira. Jesuitetako ikasleak taldetan banatu ziren, Alto de la Cruzeko biztanleen bizimoduaren alderdi teorikoak laburki aurkezteko: etxebizitzak, hileta-errituak, babes-sistemak eta nola aztertu den estratigrafian eta karbono-14 datazio-metodoetan oinarrituta. Ondoren, unibertsitateko ikasgela batean, beren ikasgeletan eraiki zituzten eta DBHko 1. mailako ikasleek esperimentatu zituzten jarduerak antolatu zituzten azoka gisa. Lantegi praktikoak izan ziren, eta protohistorian murgildu ahal izan ginen: jainkoen birsorkuntza, indusketak eta pigmentuak egitea. Aukera horretaz gozatu eta asko ikasi genuen.

 

Proiektuari buruzko informazio osoa eskuratzea:

 

Kontaktua: Elisa Echenique
Mezu elektronikoak: eechenie@navarra.es