angle-left LH Dualeko jardunbide egokien Nafarroako bost programa, Ministerioak aukeratuak Europako kalitatearen "adibide autonomikoen" zerrendan

Hezkuntza Departamentuak autonomia erkidegoetako ekimen onenak biltzen dituen dokumentu bat aurkezteko ekitaldian parte hartu du Madrilen

2021/12/14

Nafarroan bultzatutako enpresetan ikastunak txandakatzeko programa Espainiako Lanbide Heziketa Dualeko lau jardunbide egokietako bat izan da, eta Hezkuntza eta Lanbide Heziketako Ministerioak “Jardunbide egokiak Espainiako Lanbide Heziketa Dualean” argitalpenaren aurkezpenerako hautatu du. Kalitatearen Europako 14 adierazle. 102 adibide autonomiko”, Madrilen egina. Foru Komunitateak bost proposamen aurkeztu ditu ekimen honetarako.

Hezkuntza eta Lanbide Heziketaren Ministerioak eta Europako Batzordeak hautatutako Nafarroako proiektuak Bertelsmann Fundazioaren laguntza teknikoa izan du. Europako kalitate-irizpideen arabera autonomia-erkidegoetan garatutako LH dualeko proiektuak biltzen ditu ikerketak.

Ministerioak Nafarroako LH Dualeko jardunbide egoki hori aukeratu zuen erreferentzia gisa. Jarduera hori 2015ean hasi zen, eta aukera ematen du nekazaritza-sektoreko (Abeltzaintzako eta Animalien Osasun Laguntzako Goi Mailako Zikloa) eta industria-sektoreko (Mekatronika Industrialeko Goi Mailako Zikloa) prestakuntza-ziklo batzuetan 2 edo 3 enpresa txandakatzeko, lanbide-profilaren aukerak lortzeko eta prestakuntza-plana osatzeko.

Errotazioaren bidez, ETEek LH Dualeko proiektuetan parte hartzea bultzatzen da, eta ikasleek curriculumean ezarritako gaitasun guztiak eskuratzea hobeto bermatzen da. Proiektu honetako ikasleen laneratze-maila ia% 100ekoa da, eta programa Europako Kalitate Esparruko 4. irizpidean kokatzen da, lantokiari dagokionez.

Clara Sanz Hezkuntza eta Lanbide Heziketako Ministerioko LHko idazkari nagusia izan zen Espainiako LH Dualeko jardunbide egokien argitalpenaren aurkezpen-ekitaldiaren buru, eta Nathalie Berger Europako Batzordeko kide diren estatuetako Egiturazko Erreformei Laguntzeko zuzendari nagusiak inauguratu zuen.

Aldi horretan, Esther Monterrubio Nafarroako Gobernuko Hezkuntza Departamentuko Lanbide Heziketaren Zuzendaritza Nagusiko Plangintza eta Berrikuntza Zerbitzuko zuzendariak praktika egokiei buruzko mahai-inguru batean parte hartu zuen, Aragoi, Gaztela eta Leon eta Balearretako gobernuetako arduradunekin batera.

Foro horretan, Nafarroan ezarritako LH Dualeko proiektu batzuen berri eman zuen Monterrubiok. “Gure erkidegoak jardunbide egokiei buruzko 5 proiektu aurkeztu dizkio Espainia osoko 102 jardunbide egoki jasotzen dituen ministerio-dokumentuari”, azaldu du.

Hainbat enpresatan ikastunak txandakatzeko proiektuarekin batera, honako hauek daude: ikaslearen egoerari buruzko komunikazio-proiektuak Lan Ikuskaritzari, ikastetxe berrien eta Lanbide Heziketa Dualean esperientzia duten ikastetxeen arteko ikasketa-mintegiak, ikasleen eta ikastetxeko tutorearen arteko aldizkako bileren programa ikastetxean prestakuntza-aldi luzeetan, eta enpresa-erakundeek LH Dualeko proiektu berriak sustatzea.

LH antolatzeko eta integratzeko etorkizuneko legean jasotako gakoak

Praktika on horiek Lanbide Heziketaren Antolamendu eta Integrazioari buruzko etorkizuneko Legean jasotako gako batzuei egiten diete erreferentzia, hala nola, ikastetxeko tutorearen eta enpresako tutorearen irudiei, ikastetxeen eta enpresen arteko topaguneei, ikasle bakoitzarentzako prestakuntza-programaren pertsonalizazioari, irakasleentzako berariazko prestakuntzari edo ikasleak hainbat enpresatan txandakatzeari.

Ministerioko LHko idazkari nagusi Clara Sanzek ahalik eta adostasun handiena eskatu zuen Lanbide Heziketari buruzko Legea onesteko, gaur egun Legebiltzarrean izapidetzen ari baita.

Nafarroako Gobernuko Hezkuntza Departamentuak, Lanbide Heziketako Zuzendaritza Nagusiaren bidez, 198 hitzarmen sinatu zituen iaz LH Duala garatzeko, eta horretarako 193 enpresaren laguntza du. Gainera, 1.085 hitzarmen sinatu ziren Lantokiko Prestakuntzako modulua egiteko.

Ikasketak amaitu ondoren, ikasleek laneratze handia lortzen dute. 2017tik 2020ra bitartean, LHko ikasleen %90ek lortu zuten lanpostua, %95ek modalitate duala aukeratu zuten ikasleen kasuan.