angle-left CREENAk hezkuntza inklusiboko Europako jardunbide egokien adibideak aurkeztuko ditu datorren urtarrilaren 18an Iruñean egingo den azterketa-jardunaldi batean

Guztira 48 irakasle eta Hezkuntza Ikuskaritzako kide joan ziren Finlandiara, Alemaniara, Portugalera, Esloveniara edo Frantziara, Erasmus+ programaren barruan

2023/01/12

Nafarroako Hezkuntza Ekitaterako Baliabideen Zentroak (CREENA) 2022. urtean Europako zenbait herrialdetan (Finlandia, Alemania eta Frantzia) inklusioaren inguruko praktika onak ezagutu dituzten profesionaletako batzuk bilduko ditu, ikasketa horiek Nafarroako ikastetxeen praktiketan kalitatezko esperientzia inklusiboei buruz barneratzen laguntzeko.

 

Iaz, 48 irakasle eta ikuskatzaile nafarrek Europako egonaldiak egin zituzten Batasuneko herrialdeetako ikastetxeetan praktika egokiak ezagutu eta behatzeko. Beste hamar irakaslek egin zituzten prestakuntza-ikastaroak estatu horietako ikastetxeetan. Zehazki, CREENAko 6 teknikari joan ziren Finlandiara; Alfontso X.a Jakintsua ikastetxe publikoko 8 irakasle, Erriberriko Vianako Printzea ikastetxe publikokoak eta Vianako Bideko DBHIkoak, Portugalgo ikastetxeetara joan ziren, eta Frantziako, Esloveniako eta Nafarroako hezkuntza-ikuskatzaileek esperientzia izan zuten.

 

Horietako asko, Hungarian egonaldi bat egin zuten CREENAko bi profesional barne, urtarrilaren 18an bildu ziren “Erasmus+ CREENA esperientziak. 2022. urtea”, Europako herrialde horietan bizitako esperientziak eta esperientzia inklusiboei buruz ikasitakoa Nafarroako irakasleen kidegoei ezagutarazteko.

 

Topaketa Hezkuntza Departamentuko ekitaldi aretoan izango da, Iruñean, arratsaldeko ordutegian, Finlandiako esperientziaren, Portugalgo esperientziaren eta Italia, Alemania, Eslovenia eta Frantziako esperientzien berri emateko hiru mahai-ingururen bidez. Halaber, Nafarroan dauden hezkuntza inklusiboko praktika egokiei buruz hausnartuko da, eta Europako jarduerekin alderatuko da.

 

Ostiral honetan, urtarrilaren 13an, eman daiteke izena jardunaldietan parte hartzeko.

 

Nafarroako irakasleek eta ikuskatzaileek, halaber, hezkuntza inklusiboaren arloan Danimarkako ikastetxeetan abian jarritako berariazko jarduerak ezagutu ahal izan zituzten, hala nola irakurketa- eta idazketa-arazoak (Dislexia) zituzten ikasleei testuliburu guztietara egokitzea.

 

CREENAk, 2023. urtean, 80 irakasle mobilizatu nahi ditu Erasmus+ 2021-2027 programari lotutako praktika inklusibo egokiak ezagutzeko programa horietan. Programa horiek Hezkuntza Nazioartekotzeko Espainiako Zerbitzutik (SEPIE) datozen funtsen bidez finantzatzen dira. Zerbitzu hori Unibertsitate Ministerioari atxikita dago eta Europako beste hezkuntza-programa batzuk kudeatzeko, zabaltzeko eta sustatzeko Agentzia Nazional gisa jarduten du.