angle-left Hezkuntza emozionala heziketa esparruan garatzeko proiektu pilotuan parte hartuko dute Nafarroako hamabi ikastetxek

Laguntza Programaren baitan, helburu du ikasle, irakasle eta heskuntza komunitate osoan ongizate emozionala sustatzea

2020/06/29

Foru Komunitateko dozena bat ikastetxek parte hartuko dute datorren ikasturtean ikasgeletan hezkuntza emozionala sustatzeko proiektu pilotu batean. Laguntza programaren barruan, ikasleen, irakasleen eta ikastetxeetako komunitate osoaren ongizate emozionala bilatzea du helburu.

Hezkuntzako zuzendari nagusiak onartu du 2020-2021 ikasturterako Laguntza Programaren deialdia arautzen duen ebazpena, ikasgeletan heziketa emozionala sartzeko eta Haur eta Lehen Hezkuntzako ikastetxeetan tratu ona sustatzeko.

Hauek dira proiektuan sartu diren ikastetxeak: Agoizko San Miguel ikastetxea; Buztintxuri, San Frantzisko eta Amaiur Ikastola, Iruñekoa; Lekunberriko Ibarberri; Etxarri Aranazko San Donato ikastetxea; Berriozarko Mendialdea II; Erriberriko Mendialdea, Lizarragako Joigberri, Erriberri, Erriberri eta Erriberri.

Proiektu pilotu hau abian jartzeko, ikastetxeei zuzenduta dago. Ikastetxe horiek, hobetzeko ardatz eta proposamen gisa, eraldaketarako prozesu pedagogiko batean sartu behar dute, eta inplikazioak hezkuntza-komunitate osoa hartu behar du, bere identitatean eta hezkuntza-proiektuan eragina izan dezan.

Jazarpenaren prebentzioa

Hezkuntza Departamentuaren lehentasunezko helburua da jazarpena eta eskolako ziberjazarpena prebenitzea. Ildo horretatik, proiektu honek jazarpenaren prebentzioaren kontzeptua gainditu nahi du, tratu ona sustatzeko eta ikasgeletan heziketa emozionala garatzeko ekintza bideratzeko, indarkeriazko jokabideetarako antidoto gisa.

Garatu beharreko proiektu pilotuak aukera emanen du elkarbizitzaren erregulazioan heziketa emozionalaren garapenaren inguruan tresna pedagogiko bat sartzearen emaitzak ebaluatzeko, pixkanaka Nafarroako gainerako ikastetxe guztietara zabal dadin.

Ikasturtearen hasieran, ikastetxeek ulertu eta sormenez irakatsi eta ikasteko eta elkarreraginean aritzeko modu berriak asmatzeko gai izango diren erronkari aurre egingo diote; are gehiago, COVID-19ren osasun-krisian bizi izan den egoeraren ondoren, errealitate berri bati erantzungo dion beste eskola bat birpentsatzea beharrezkoa izan baita.

Lehenengo etapatik aurrera

Sozializazio-prozesuak eta elkarreraginak erregulatzeko prozesuak adin txikikoetan hasi behar dira; horregatik, proiektu pilotu hau Haur eta Lehen Hezkuntzan aplikatuko da.

Proiektuan sartzen diren Haur eta Lehen Hezkuntzako ikastetxe publikoek eraldaketa-prozesuari jarraipena emateko konpromisoa hartzen dute, klaustro osoa pixkanaka inplikatuz eta irakasleak ikasleen arteko harreman orekatuak eta errespetuzkoak arautzera bultzatuz.

Horrela, eskoletara beren bizikidetza maila hobetzeko hezkuntza baliabideak hurbilduko dira, tutoretza eta laguntza prozesu bat emanez, praktika egokien garapena sustatuz.

2020-2021 ikasturtean ikastetxe pilotuetako talde motorrak Zuzendaritza Taldeko eta Bizikidetza Batzordeko kideek osatuko dituzte.

Talde eragile horiek hezkuntza-esparruan garatu beharreko prozesuaren buru izango dira. Horretarako, 3 urtetik 11-12 urtera bitarteko ikasgeletan, Lehen Hezkuntzako 6. mailan, etapaka, emozio-hezkuntzaren inguruan antolatutako eta sekuentziatutako hezkuntza-baliabide batzuk sartuko dituzte, ikasleei emozioak ezagutzen, ulertzen eta modu asertiboan kudeatzen laguntzeko.

Era berean, ikasgeletan entzuteko eta gatazkak konpontzeko egiturak eta espazioak sortuko dira, irakasleek gainbegiratuta, ikasleei beren emozioak adierazten eta akordioetara iristen laguntzeko.

Era berean, ikastetxeek konpromisoa hartzen dute hezkuntza emozionalaren garapena zeharkako ardatz bihurtzeko, curriculum-edukitzat hartuz. Prozesu horretan guztian, ikastetxeek baliabide didaktikoak sortu dituzten adituen talde teknikoen laguntza eta prestakuntza izango dute, bai eta Bizikidetza Aholkularitzarena ere, egin beharreko ibilbidea eta esperientzia koordinatu eta gainbegiratuko baititu.

Laguntza programa

Laguntza Programa Hezkuntza Sailaren apustu bat da, Haurrak eta Nerabeak Indarkeriaren aurrean Babes Integralerako Lege Organikoaren proiektu berriarekin bat egin nahi duena, tratu ona eta heziketa emozionala sustatzeko, baita gaitasun emozionalak eskuratzea eta gatazkak konpontzea sustatzeko ere.

Ikasturte honetan, Nafarroako ikastetxeetako 300 irakaslek baino gehiagok parte hartu dute ikastetxeetako bizikidetza hobetzeko egituratutako Laguntza moduluetako batean.