angle-left @sepiegob #Erasmusplus Poloniako eta Burlatako Notre-Dame FESD ikastetxeko irakasleek elkar behatzeko egonaldietan parte hartzen dute irakasleen mugikortasunerako Erasmus+ KA101 proiektuen esparruan cutt.ly/LDHqAHc

2022/04/01

JOAN-ETORRIKO HEZKUNTZA TRUKEA BURLATAKO NOTRE-DAME FESD IKASTETXEAREN ETA POLONIAKO SWIATKI IKASTETXEAREN ARTEAN

Hezkuntza-esperientzia hori irakasleen mugikortasunari buruzko Erasmus+ KA101 proiektuaren parte da.

Martxoan, Burlatako Notre-Dame FESD eta Swiatkiko (Polonia) ikastetxeek irakasleen ordezkaritza baten bisitak jaso zituzten, irakasleen mugikortasunari buruzko Erasmus+ KA101 proiektuaren barruan. Proiektu horrek Europa mailako irakasleen artean esperientziak partekatzea du helburu, eta, barrutik, beste hezkuntza-sistema batzuetan erabiltzen den metodologia ezagutu zuten.

Lidia Wojtera eta Magdalena Kovialko-Nowak, Swiatki Poloniako eskolako ingeles eta historia irakasleak, jaso zituen Burlatako Notre-Dame Fesd ikastetxeak. Biek Ukrainako gerrari buruz hitz egin zuten gatazkaren hurbiltasunaren beldur zirela, «Swiatki Errusiako base militar handienetako batetik, Kaliningradetik, 80 km-ra dago». Ehunka mila haur errefuxiatu eskolatzeko herrialdeak duen hezkuntza-erronka zaila ere azaldu zuten.

Beste gai nagusia pandemiaren kudeaketa izan zen. «Oso ingurune segurua ikusi dut ikastetxe honetan, eta horrek lasaitasun handia ematen die ikasleei eta familiei, klaseekin normaltasunez jarraitu ahal izateko», dio Lidiak. «Iaz zortzi hilabeteko konfinamendu orokorra izan genuen…. ezin duzue imajinatu ikasleek garapen pertsonal eta akademikorako izan duten zortea».

Metodologietatik azpimarratzekoa da DBHn ezarri diren gailu indibidualizatuekin eskolak hasitako digitalizazio-prozesua. «Eta erabiltzen dituzuen aplikazio batzuk ere, hala nola Edpuzzlea, metodologia berritzaileak egiteko aukera ematen dizuna, hala nola Flipped Classrooma. Eta ikusi dut dagoeneko hasi zaretela errealitate areagotua bezalako teknologiak erabiltzen», dio Magdalenak. Biek azpimarratzen duten beste alderdi positiboetako bat eskolako elkarlaneko giroa da. «Zuen ikasleek taldean lan egiteko duten modua gustatu zaigu, nola dakiten antolatzen eta zereginak banatzen», dio Lidiak.

Bestalde, Zuriñe Aristu eta Javier Chivite Burlatako Notre Dame Fesd ikastetxeko haur eta lehen hezkuntzako irakasleek Swiatki ikastetxea bisitatu zuten. Bere egonaldian nabarmendu zuenez, «saio interesgarrienetako bat “coding” delakoa izan zen. Jarduera horretan, ikasleek beren telefono mugikorra eramaten zuten edo ikastetxeko gailu bat erabiltzen zuten, QR irakurgailuak erabiliz planteatzen zitzaizkien galderei erantzuteko, bai bikoteka bai talde txikitan». Bestalde, Zuriñek "social skill training" delakoa nabarmentzen du. Ikasgela txiki batean ematen zen, eta hezkuntza-premia bereziak zituzten ikasle guztiei aukera ematen zien beren gaitasun guztiak ingurune eroso eta estimuluz betetako batean garatzeko".

Irakasleek dokumentatutako esperientzia hori guztia oso baliagarria da ikastetxeko hezkuntza-programak planifikatzen jarraitzeko. «Job shadowing» behaketaldia Erasmus+ jarduera bat da, eta beste leiho bat irekitzen die irakaskuntzari eta ikastetxearen antolamenduari.

Geletako irudietarako sarbidea: https://etwinning.educacion.navarra.es/2022/04/01/docentes-de-polonia-y-del-colegio-notre-dame-fesd-de-burlada-participan-en-estancias-de-observacion-reciprocas-en-el-marco-de-sus-proyectos-erasmus-ka101-de-movilidad-del-profesorado/

 

Kontaktua: Elisa Echenique
Mezu elektronikoak: eechenie@navarra.es
Telefonoa:848426975