angle-left Hezkuntzak Inklusiorako foru agindu berria iragarri du

Gimeno kontseilariak “Aniztasunari begirada bat” jardunaldien irekieran behar bereziak dituzten ikasleei arreta emateko “aro aldaketan gaude” adierazi du

2021/09/29

Carlos Gimeno Hezkuntza sailburuak gaur jakinarazi du, “Aniztasunari begirada bat” jardunaldien aurkezpenean, Nafarroako ikastetxeetako irakasleei eta familiei zuzenduta, Hezkuntza Sailak gizarteratzeko foru agindu berri bat egingo duela datozen hilabeteetan. Agindu horrek aldatu egingo du esparru hori arautzen duen 2008ko araudia.

Gimeno sailburuak Inklusio, Berdintasun eta Bizikidetza Zerbitzuak antolatutako jardunaldien hasieran esan du Hezkuntza Sailak lehenengo bi urte hauetan gizarteratzearen arloan egindako jarduketek aise gainditu dutela Aniztasunari Erantzuteko Planaren luzapena aurreikusten zuen programa-akordioaren abiapuntua. “Ez gaude aldaketa-garai batean”, adierazi du sailburuak, “garai-aldaketa bati ekin diogu gizarteratzearen arloan eta hezkuntza-laguntzaren premia bereziak dituzten ikasleei hezkuntza-erantzuna egokitzearen arloan”.

Hezkuntza Departamentuak aldaketa sakonak egiten ditu gizarteratzearen arloan, hala nola CREENAren Foru Dekretuaren aldaketa, baliabide espezializatuen zentro bihurtzeko, berrikuntzara, prestakuntzara eta prestakuntza zeharkako eta inklusiborako, eta izen berria Nafarroako Hezkuntza Ekitaterako Baliabideen Zentroa izango du. Era berean, gizarteratzeari buruzko foru agindu berriaren ondorioz, orientazio-sareak bere eskumenak eta eginkizunak aldatuko ditu, eta IHPren foru dekretu berria hiru zutabetan oinarrituko da, kontseilariak azaldu duenez: plantillen egonkortasuna, curriculumaren egituraketa eta berariazko hezkuntza-laguntza behar duten ikasleak sartzea erraztuko duen araudiaren nahitaezko aplikazioa.

Gimeno sailburuak eskerrak eman dizkio hezkuntza-komunitateak gizarteratzearen arloan egindako ahaleginagatik. Hezkuntza Sailak nabarmendu duenez, “hezkuntza-sistemak eskatzen dituen baliabideak ezartzen ari da, hori baita gure lehentasuna. Nafarroako hezkuntzan, lehen aldiz, lehentasuna inklusioa eta ekitatea izatea nahi dut”.

Proeducar-Hezigarri programa

Arlo horretan, Gimeno sailburuak zortzi saretan Proeducar-Hezigarri programaren metodologia eraldatzaileak erabili dituzten 85 ikastetxeak aipatu ditu, bai eta 2020-2021 ikasturtean hezkuntza-premia berezien esparruan sortutako 9 egiturak ere, horietako 4 Bigarren Hezkuntzan izan zirela mugarri hartuta. 2021-2022 ikasturtean beste 9 egitura zabaldu ziren: bi Haur Hezkuntzan, 2 Lehen Hezkuntzan, 2 LH Berezian eta bi curriculum unitate berariazko. Ikasturte honetan, sistemak izaera inklusiboa indartzen du, eta hezkuntza-premia bereziak dituzten 430 ikasle hartzen ditu.

Gainera, sailburuak gogorarazi du Aniztasunari Erantzuteko Planak onarpen-adierazleak zituela, baina ez legegintzaldi honetan sortu diren tresnak: Onarpenari buruzko Foru Dekretu berria, onarpenari buruzko foru agindu berria, Hezkuntza Inklusiboaren Mapa eta ikastetxe bakoitzean berariazko laguntza-beharrak dituzten ikasleen eskolatze-indizea. “Tresna horiei esker, ikasleen onarpena orekatu ahal izango dugu, eta batez ere ikastetxe publikoetan sistemaren kontzentrazio-tasak murriztu”, nabarmendu du Gimenok, eta gaineratu duenez, “hezkuntza-kalitatea hobetuz eta kalitatezko eskola publiko batean hiritarren ikastetxe-askatasunerako eskubidea gauzatuz; ikuspegi hori ahaztu egiten da maiz hezkuntza-sare publikoan ere erabili behar den eskubide horretaz hitz egiten denean”.

Sailburuak programa inklusiboak aipatu ditu, hala nola irakaskuntza partekatua eta 2021-2022 ikasturte-hasierako Jarraibideetan ikastetxeei protokolo batzuk eranstea ekarri duen mugarria. Protokolo horiek jokabidearen, gaitasun handiaren, hizkuntza-nahasteen eta gaixotasun arraroen esparruetan sartu dira aurten, Arreta Goiztiarreko Zerbitzuarekin ikastetxeetan egin beharreko harrera-programa ahaztu gabe. Etxez etxeko laguntza edo 0-3 zikloan barneratzeko neurriak, Hezkuntza Sailak bere bizitokikoak ez diren herrietako haur-eskoletan matrikulatzen diren hezkuntza-laguntzako berariazko beharrak dituzten ikasleen plazen kostua bere gain hartuta, sailburuak gogorarazi du inklusio-kudeaketaren erreferentziak ere izan direla.

Gimeno sailburuak jardunaldietako parte-hartzaileei esan die streaming bidez jarrai dezaketela eta bihar, asteazkena, eta urriaren 5ean eta 6an jarraituko dutela, hezkuntza bereziko ikastetxeek “funtsezko zeregina izango dutela komunitate inklusiboetan”. “Itzulerarik gabeko bidea da” esan du sailburuak, “egitura berrietan gauzatzen da, eta, adibidez, ENKLABE ikasgeletan”, bi ikastetxetan abian jarritako proiektu pilotua, Tuterako Elvira España eta Iruñeko FEC Vedruna, ikastetxe arruntetan kokatutako hezkuntza bereziko gela integratuak antolatzean datzana.

Gaur, asteartean, Gaitasun Handiak Goiz Detektatzeko Protokoloa aurkeztu zaio hezkuntza-komunitateari. Bihar, asteazkena, jardunaldia hizkuntza idatziari buruzkoa izango da, eta protokoloa, mahai-ingurua eta hitzaldia aurkeztuko dira. Urriaren 5ean eta 6an, berriz, gai hauek jorratuko dira: ikastetxeen eraldaketa orokorra, hiperaktibitatea duen arreta-defizitak eragindako asalduraren detekzio goiztiarra (TDAH), etxez etxeko laguntza emateko programa eta Haur Hezkuntzako bigarren zikloan izandako harrera.