angle-left Hezkuntzak kalitatezko zigiluak lortzeko prozesua arintzen duen ikastetxeen kudeaketarako arau berria onartu du

Sare publikoko eskolen %53,3k ziurtagiriren bat dute eta Nafarroako Ikastetxeen 20 Sareetako kide dira

2020/10/08

Hezkuntza Departamentuak SGCC-2020 arau berria onetsi du, Foru Komunitateko sare publikoko ikastetxeek beren kalitate zigiluak ziurtatzeko baldintzak ezartzen dituena. Zehazki, sare publikoko zentroen %53,3k 1998an Kadinet egiturak sortutako Nafarroako 20 Zentroen Sareetako ‘Kalitate Zentroa’ edo ‘Zentro Bikaina’ aintzatespenak dituzte edo lortzeko prozesuan daude.

Arau berriak, SGCC-2013 arauaren ordez, ikastetxeek lortutako emaitzak hobetzeko kudeaketa-eredua eskaintzen du. Besteak beste, "Kalitate Zentroa" eta "Zentro Bikaina" bereizi dira, prozesukako kudeaketa eta emaitzen orientazioa oinarri hartuta, eta "Kalitatearekiko konpromisoa" kategoria kendu da. Onarpen handieneko ikastetxeei eskatzen zaizkien betebeharren artean, honako hauek nabarmentzen dira: hezkuntza berriztatzeko prozesuak, erakunde laguntzaileekiko harremanak, langileen plangintza edo ikastetxearen barne komunikazioa.

Gainera, zigiluetako bat lortu nahi duten ikastetxe guztiek Aniztasunari Erantzuteko Plana eta Bizikidetza Plana izan beharko dituzte. Beste berrikuntza bat zentroen barne-auditoriak, zerbitzu-karta, desadostasunak edo kalitate-eskuliburua ezabatzea da. Aldaketa horiek guztiak urriaren 9an (ostirala) aurkeztuko dira, Kadineten web gune berriko webinar baten bidez.

Berariazko prestakuntza

SGCC2020 arauaren egitura berria bost multzotan oinarritzen da: Zuzendaritza eta Estrategia, Irakaskuntza-ikaskuntza, Hezkuntza Komunitatea eta erakunde laguntzaileak eta Pertsonak eta Baliabideak. Betebeharrak, zehatzagoak eta zehatzagoak, ataletan sailkatuta daude eta, aldi berean, aintzatespenei lotuta.

KKS ezartzeko edo mantentzeko prozesuaren barruan, Hezkuntza Departamentuak prestakuntza jardueren programa bat ezarriko du ikastetxeko arduradunentzat, zuzendaritza taldeentzat, kalitate arduradunentzat, orientatzaile eta orientatzaileentzat edo hezkuntza teknologien arduradunentzat. Saio horiek prestakuntza pilula berariazkoagoak izanen dira, ikastetxe bakoitzaren beharrei erantzuteko.

Onartutako araudi berriak zazpi ikasturteko epea ezartzen du ikastetxean KKS ezartzeko, eta bi ikasturte ezartzen ditu KKS 2013 Araua KKS 2020 arauari egokitzeko. Kalitate Zentroaren eta Zentro Bikainaren aitorpenek lau ikasturteko indarraldia izanen dute.

Kalitate zigiluak

Gutxieneko baldintzak ezartzea lortzen dutenek hartuko dute Kalitate Zentroaren maila, sistematiken definizioa (jardueren deskribapen zehatza, arduradunak, tenporalizazioa eta erabilitako baliabideak) eta kontrol-adierazleak barne, zentroak zehaztutako sistematiken hedapen eraginkorra kontrolatzeko.

Bikaintasun Zentroen kasuan, prozesuen kudeaketan eta hobekuntzan aurrerapen handiagoa egin beharko da, eta horrek, besteak beste, prozesu bakoitzeko emaitzen kontrola eta hobekuntza egunerokoan sartzea dakar. Horretarako, arauak oinarrizko emaitzen zerrenda ematen du lan-esparru eta interes-talde bakoitzerako.

128 zentro kalitate-sareetan

Kalitatearen kudeaketa-sistemak 1998-1999 ikasturtean ezarri ziren Nafarroan, Bigarren Hezkuntzako sei ikastetxe publikoren zuzendaritzaren ekimenez. Ikastetxe horiek Kadinet sarea osatu zuten ikastetxeen antolaketa eta funtzionamendua hobetzeko, sareetan lan eginez eta jardunbide egokiak trukatuz.

Gaur egun, sare publikoko 128 ikastetxek 20 kalitate-saretan parte hartzen dute; horietako 6 euskarazkoak dira eta 14 gaztelaniazkoak. Zentro autonomo guztietatik 86 Kalitatea Kudeatzeko Sistemaren (KKS) onarpena jaso dute; 42 ezartze-fasean daude; eta hiru sartu dira: Iruñeko Eunate BHI eta Bernart Etxepare HLHIP eta Corellako EASDi.

Sareetan hezkuntza-etapa guztietako ikastetxeek parte hartzen dute: Haur Hezkuntza, Lehen Hezkuntza, Bigarren Hezkuntza, hizkuntza-eredu guztietako Lanbide Heziketa eta hiru hizkuntza-eskolak. Sareek Haur eta Lehen Hezkuntzako ikastetxeen %43,5, Lanbide Heziketako ikastetxeen %83,3 eta Bigarren Hezkuntzako ikastetxeen %73,5 hartzen dituzte.