angle-left Hezkuntza Departamentuak Haur, Lehen eta Bigarren Hezkuntzako 26 ikastetxe berri sartuko ditu datorren ikasturtean Skolae programan

174 ikastetxetan talde bultzatzaileak osatu dira diagnostiko bat eta hezkidetzako identitate-planak egiteko

2020/06/17

Nafarroako 26 ikastetxe berri, publikoak eta itunduak, 2020-2021 ikasturtean Skolae hezkidetzako programan sartuko dira. Horietako 24 Haur eta Lehen Hezkuntza ematen duten ikastetxeei dagozkie, eta bi Haur, Lehen eta Bigarren Hezkuntzako zikloak dituzten ikastetxeei.

Azpilagaña, Cardenal Ilundain, El Lago, José María Huarte, Mendillorri, Víctor Pradera, Rochapea, San Jorge, Sanduzelai eta Vázquez de Mella ikastetxeak, denak Iruñean; Vírgen de la Cerca (Andosilla) eta San Miguel (ikastetxe itunduak)

Gogoratuko denez, Skolaek Nafarroako hezkuntza-sistemari beharrezko baliabideak ematea proposatu du, ikastetxeak hezkidetzako ikastetxe bihurtzeko. Programa hau kalitatezko hezkuntza inklusiboaren funtsezko elementu gisa proposatzen da. Departamentuaren proposamenak ikastetxearen eta ikasgelaren hezkidetzako kudeaketan eragiten du, berdintasunaren aldeko konpromisoa eta erantzukizuna bermatuz.

26 ikastetxe horiek 193koekin bat egingo dute, hainbat etapa eta titulartasunekoak, eta 3.633 irakasle izango dituzte, 2017-18 ikasturtetik aurrera hasi direnak eta prestakuntza prozesua gainditu dutenak edo amaitzen ari direnak.

Hain zuzen ere, Hezkuntza Sailak duela gutxi onartu du aurreko ikasturteetako ikastetxeen zerrenda. Zerrenda horretan, irakasle guztien prestakuntza, ikasle guztientzako irakaskuntza- eta ikaskuntza-proposamenak eta Hezkidetza Nortasunaren Plana osatu beharko dira, baldin eta dagoeneko egin ez badu. Izan ere, 174 ikastetxetan talde bultzatzaileak osatu dira diagnostikoa egiteko eta Hezkidetzaren Nortasun Plana egiteko, eta 2020-21 ikasturtean gainerakoak batuko direla espero da.

Hobekuntzak programan

Skolae programak planteatzen duen helburua da beharrezko baliabideak ematea Nafarroako unibertsitatez kanpoko hezkuntza-sistemako irakasle guztiek ikasleen garapen integralari buruz legeek ezartzen dituzten eskakizunak betetzeko behar den gaitasun profesionala lor dezaten; hau da, ikasleek berdintasunean bizitzeko gaitasunak gara ditzaten, genero-identitatea edozein dela ere.

Programa gidatzeko lehen ikastaro baten ondoren (2017-2018) eta hasierako prozesu horretan identifikatutako aldaketak eta hobekuntzak sartu ondoren, hiru urteko aldia aurreikusi zen Skolae orokortzeko. Proposamen horrek funts publikoekin eutsitako Nafarroako ikastetxe guztiak inplikatzen zituen, eta orokortze mailakatua planteatzen zuen, ikastetxeei horretarako beharrezko prestakuntza, jarraipena eta laguntza bermatu ahal izateko.

Hiru ikasturte horietan, 2017tik 2020ra bitartean, prestakuntza egin duten irakasleek programa egiaztatu dute, baliabideak eskuratzeko eta hezkidetzaren ikuspegia ikasgelaren kudeaketan, programazioetan eta ikastetxearen kudeaketan txertatzeko.

Prozesuaren ebaluazioari dagokionez, eta hezkidetzaren ikuspegiko ikastetxeetan autonomia eta finkapena kontuan hartuta, orain proposatzen da ikastetxe-kopuru bat sartzea –aipatutako 26 ikastetxeak-, orain arte sartu diren eta sartu berri diren ikastetxe guztien artean laguntza, jarraipen, ebaluazio eta esperientzia-trukerako egiturari eusteko.

Esperientziak prozesuan zenbait hobekuntza egiteko aukera ematen du. Hala, Skolae sareak sortu dira, Hezkuntza Departamentuaren laguntza-egitura gisa, esperientziak trukatzeko eta gogoeta egiteko; sare horiek zentro gutxi batzuk lan-talde batean lotuko dituzte. Bestalde, prestakuntzak orain arte planteatutako ildoari eusten dio, eta prestakuntza curriculum-ikuspegi handiagoarekin sartzen du, irakaskuntza-gaitasuna garatzen duena eta ikastetxe batean berdintasun-kultura sortzen duten elementuetan sakontzen duena.