angle-left Hezkuntzak jarrera okerragatik kaleratutako ikasleei bestelako aukerak eskaintzen dizkien “Kanpo lana” egitasmoa aurkeztu die 27 elkarteri

Ekimena esparru-akordioa izango da Nafarroako ikastetxe publiko guztientzat

2021/02/24

Carlos Gimeno, Hezkuntzako kontseilaria, María José Cortés, Inklusiorako, Berdintasunerako eta Elkarbizitzarako Zerbitzuko zuzendaria eta Itziar Irzabal eta Olga Aroz Elkarbizitzarako Aholkularitzako ataleko kideak. Deskargatu irudia

Gizarte-zerbitzuen mankomunitateek, Nafarroako udalek eta zenbait elkartek Hezkuntza Sailaren “Tiempo Fuera” programaren esparru-akordioa sinatu dute. Horren helburua da ekimen honi atxikitako erakundeetan gizarte-jarduerak egiteagatik ikastetxeen elkarbizitzarako kaltegarriak edo kontrakoak diren jarduerak egin dituzten ikasleen klasera joateko eskubidea etetea.

Gaur goizean egin den “Tiempo fuera” hitzarmenaren aurkezpen telematikoan, Hezkuntza sailburuak, Carlos Gimenok, Gizarteratze, Berdintasun eta Bizikidetza Zerbitzuko zuzendariak, Mari José Cortések, Bizikidetza Aholkularitzako Bulegoko buruak, Itziar Irazabalek eta Olga Arozek hartu dute parte.

Entitate laguntzaileak

Haiekin batera, entitate hauetako ordezkariak egon dira: Malerrekako Mankomunitatea, Los Arcos aldeko Gizarte Zerbitzuen Mankomunitatea, Noain aldeko Oinarrizko Gizarte Zerbitzua, Azkoien-Burtzinain, Otsagoitz-Alagoitz-Alibar, Peralta aldeko Gizarte Zerbitzuen Mankomunitatea, Zaraitzuko eta Nabaskozeko Gizarte Zerbitzuen Mankomunitatea Halaber, Nafarroako Esklerosi Anizkoitzaren Elkartea, San Jose Etxeko Patronatua erakunde autonomoa, GIZAIN Gizarte Zerbitzu Publikoak Kudeatzeko Fundazioa, Nuevo Futuro Nafarroako Elkartea, Karitateko Ama Birjina Ospitalea, Aita Menni Klinika Psikiatrikoa (Hermanas Hospitalarias de Imenella) eta Corella Pertsonen Elkartea. ADISKOA.

Elkarte horiek guztiak lankidetzan arituko dira Nafarroako ikastetxeekin, bizikidetzaren aurkako jokabideen edo bizikidetzari kalte larriak eragiten dizkion jokabideen aurrean gaur egun aplikatzen diren bestelako erantzunak emateko. Jokabide horiek, ikastetxeetako Bizikidetzarako Erregelamendua aplikatuz, ikasleak ikasgeletatik aldi baterako kanporatzea edo ikastetxeko beste jarduera batzuetan parte hartzeko ezintasuna dakarte.

Prestakuntza balioa

Programaren aurkezpenean, Hezkuntzako arduradunek agerian jarri dituzte ikasleen arteko lankidetzaren prestakuntza-balioa eta hezkuntza-ingurunetik kanpoko pertsonekin harremanak izateko aukera, beren gizarte-trebetasunak garatzeko eta autoestimua hobetzeko funtsezko baldintza.

Ikastetxeetako bizikidetza aldatzen duten ikasleei ezartzen zaizkien zehapenek ez dute beti nahi den eragina izaten ondorengo jokabidean. “Kanpoan emandako denbora” programak elementu positibo bat sartzen du jokabide horiek zuzentzeko prozeduran, eta ikasleei erakunde laguntzaileetako batean lankidetzan aritzeko aukera ematen die, beren erantzukizun pertsonala sustatzen duten gizarte-jarduerak eginez, gizarteari baliagarri sentiaraziz eta, are gehiago, etorkizunean orientabideak emanez.

Programa honek hezkidetza-ikuspegi bat ematen die, estereotipoak hausten laguntzen duena eta ikasleengan beren bizitza-proiektua eraikitzen lagunduko dieten kezkak aurkitu nahi dituena.

Hezkuntza Sailak eskertu egin du “programan sartzen diren ikasleen familiek hartzen duten konpromisoa”, eta nabarmendu du, halaber, “garrantzitsua dela ekimenean parte hartzen duten gizarte-zerbitzuekin sarean lan egitea”.

Programaren berrikuntzak

“Tiempo fuera” programa esparru-akordio bat da, Nafarroako ikastetxe publiko guztiak hartuko dituena eta laguntzaile izan nahi duten erakundeek ere parte har dezaketena.

Programan sartzen diren ikasleek ikastetxearen barruan egiten dituzte eskola-jarduerak, eta aldez aurretik ikastetxeekin adostutako erakunde laguntzaileen jardueretan parte hartzen dute. Horretarako, ikastetxeko Bizikidetza Batzordeak, ikasketaburuarekin batera, kasu bakoitza aztertuko du eta jarduteko plan pertsonalizatuak diseinatuko ditu. Ikasleek, betiere gurasoek edo legezko arduradunek parte hartu aurretik, egindako jarduerari buruzko gogoeta-memoria idatzi bat egin beharko dute. Batzordeak ebaluatuko du, eta ikastetxeak, Hezkuntza Departamentuko Bizikidetza Aholkularitzak eta parte hartzen duten erakundeek balorazio-datuak izango dituzte.

Bai parte hartzen duten ikasleak, bai irakasleak eta bai hartzaileak, ikastetxeko aseguruak babestuko ditu programaren ondoriozko jarduerak egiten diren bitartean. Alderdi sinatzaile guztiek, gainera, konpromisoa hartzen dute Datu Pertsonalak Babesteko Lege Organikoaren ondoriozko legezko eskakizunak betetzeko, ikasleen datu pertsonalen tratamenduari dagokionez.

Hitzarmenaren indarraldia hurrengo lau urteetarako da.