angle-left Hezkuntza Departamentuak COVID 19ren aurrean, Prebentzio eta Antolaketa Protokoloa aurkeztu du Haur Hezkuntzako lehen zikloko eskoletarako, 2020-2021 ikasturtean

Gimeno kontseilariak jakinarazi du Nafarroako ikastetxe eta udal guztietara igorri dela, eta haren funtzionamendua bizikidetza talde egonkorretan oinarritzen duela

2020/08/05

Nafarroako Gobernuko Hezkuntza Departamentuak berariazko prebentzio eta antolaketa protokolo bat prestatu du COVID-19 delakoaren aurrean, Haur Hezkuntzako lehen zikloko ikastetxeetan 2020-2021 ikasturterako hezkuntza jarduera garatzeko. Ekimen hori Nafarroako Foru Komunitateko osasun-agintariek baliozkotu dute, eta gaur goizean aurkeztu dute Carlos Gimeno Hezkuntzako sailburuak, Nafarroako haur-eskoletara eta ikastetxe horien titular diren udaletara.

Dokumentuak lau agertoki aurreikusten ditu eta zehazten du osasun agintariek erabakiko dutela egoera batetik bestera pasatzea.

1. egoera “normaltasun berria” deritzonari dagokio; kutsatzeko arrisku txikia du, eta kontrolatzeko gaitasun handia. Bertan, 2020-2021 ikasturtea Haur Hezkuntzako lehen zikloan garatzea planteatzen da, osasun-agintariek beste ziklo murriztaileago batera pasatu behar dela uste dutenean izan ezik, osasun-arriskua areagotu egiten baita.

Lau agertoki horietan, haurrekiko zuzeneko arreta mantentzea da helburua, ahal den neurrian. Hezkuntza Sailak aldagai horiek guztiak kontuan hartzeko egindako antolaketa-lana jaso du dokumentu honetan.

Protokoloak zehatz-mehatz azaltzen du nola antolatu behar diren ikastetxeak “normaltasun berriaren” 1. egoeran. Bigarren agertoki batean, espazio komunak blokeatzea proposatzen da. 3. fase hipotetiko batean unitate berriak sortuko dira, eta 4. agertokiak zentroak erabat ixtea ekarriko du. Dokumentua osorik dago argitaratuta eta Hezkuntza Departamentuaren atarian kontsulta daiteke.

Ikastetxeen antolamenduari buruzko ohar orokorrak

Hauek dira ikastetxeen antolaketaren ardatz nagusiak:

- Ez kutsatu.

- Ikastetxeetan gerta daitezkeen kasuak garaiz detektatzea eta isolatzea.

- Hezkuntza-arreta presentziala lehenestea.

- Familien familia eta lana bateratzea, ikastetxeetako haurren hezkuntza eta arreta egokia bermatuz.

- Ahal den neurrian, hezkuntza-sisteman parte hartzen duten sektoreen enpleguari eustea.

Bizikidetza talde egonkorrak

Haur-hezkuntzako lehen zikloko ikastetxeen antolaketa “elkarbizitzako talde egonkorrak” direlakoetan oinarritzen da. Bizikidetzako talde egonkorrak eratzearen helburua da okupatzen dituzten pertsonak eta espazioak mugatzea, agerraldi bat agertzean, isolatuak izan daitezen, besteek zaintza eta alerta estuko sistemaren bidez funtzionatzen jarraitzen duten bitartean.

Talde egonkorrak dira gela batean bizi diren haurrak, martxoaren 26ko 28/2007 Foru Dekretuan ezarritako gehieneko haur kopuruak eta haien hezitzaileak osatzen dituztenak. Praktikan, ikastetxeko gainerako talde egonkorretatik isolatuta egongo dira.

Haur kopurua unitateko:

- Urtebetetik beherako haurrentzako unitateak: 8

- 1 eta 2 urte bitarteko haurrentzako unitateak: 12

- 2 eta 3 urte bitarteko haurrentzako unitateak: 16

Ikastetxearen antolaketa beharrak hala eskatzen duenean, adin desberdinetako haurrak unitate batean biltzen ahalko dira, ratio hauen arabera:

- 0 eta 1 urteko haurrentzako unitateak: 8

- 1 eta 2 urteko haurrentzako unitateak: 14

- Adin guztietako haurrentzako unitateak: 10

Harrera-aldiko antolaketa

Harrera-aldirako aurreikusitako egunetan, familiek ikasgeletara sartuz parte hartu ahal izango dute, betiere higieneari eta erantzukizunari buruzko prebentzio-neurri egokiak hartzen badira, bai espazio komunetan, bai ikasgelan.

Pertsona heldu batek lagunduko dio haurrari harrera aldian eta, ahal den neurrian, bera izanen da aldi horretan guztian. Gainera, gelan ahalik eta lagun gutxien egon daitezen saiatuko da. Harrera aldia bukatutakoan, laguntzaileak haurra gelako ateraino eramaten ahalko du.

0 eta 3 urte bitarteko Haur Hezkuntzako lehen ziklo honetarako protokoloak honako hauek biltzen ditu: prebentzio pertsonalerako neurriak, ikasleen sarrera eta irteera kudeatzeko arauak, gelen kudeaketa, ikastetxeen barruko joan-etorriak, patioaren eta bainugelen erabilera, garbiketa eta desinfekzioa, jangelaren erabilera, siesta, ikastetxeko langileen eta ikastetxeetatik kanpoko langileen kudeaketa eta, azkenik, kasu positiboaren aurrean jarduteko arauak.