angle-left Hezkuntza Departamentuak ENCLAVE ikasgelen proiektu pilotua aurkeztu du, hezkuntza-premia berezia duten ikasleek ikastetxe arruntetan ikasteko aukera izan dezaten

Elvira España eta FEC Vedruna ikastetxeek Isterria eta Torre Monreal Hezkuntza Bereziko ikastetxeekin batera landutako hezkuntza-inklusioko esperientzia berri hauek izango dituzte

2021/06/14

Nafarroako Gobernuko Hezkuntza Departamentuak, Caja Navarra Fundazioko Isterria de Ibero hezkuntza bereziko ikastetxeekin eta Tuterako Torre Monreal ikastetxearekin lankidetzan, ENCLAVE ikasgelak aurkeztu ditu gaur. Proiektu pilotua datorren ikasturtean jarriko da abian bi ikastetxetan, Tuterako Elvira España eta Iruñeko FEC Vedruna. Proiektua ikastetxe arruntetan kokatutako hezkuntza bereziko gela integratuak antolatzean datza, inguruneak ahalbidetzen dituen normalizazio, sozializazio eta elkarbizitzarako aukerez baliatuz, baina berariazko zentro baten arreta espezializatu eta tekniko guztia kontuan hartuz.

Horrela, 2021-2022 ikasturtean, Tuterako Elvira España ikastetxe publikoak eta Iruñeko FEC Vedruna ikastetxe itunduak hezkuntza premia bereziak dituzten ikasleak izanen dituzte, ikastetxe arruntaren barnean. Ikasle horiek Pedagogia Terapeutikoan espezializatutako tutoreak eta hezkuntzako laguntzaile teknikoak izanen dituzte, baita hezkuntza bereziko zentroetako profesional espezializatuak ere (logopedia, orientazioa...).

ENKLABE gelak laguntza handia behar duten ikasleei laguntzeko gelak izango dira. 2021-2022 ikasturtean, ikasgela bakoitzean 3-5 ikasle izatea aurreikusten da. Taldearen berariazko curriculuma garatzeko behar diren ekipamendu materialak eta ekipamenduak izanen dituzte. Baina, aldi berean, espazio komunak, ordutegiak eta eskolako egutegia partekatuko ditu, baita ikastetxeko bizitzan esanguratsuenak diren taldeko jarduera asko ere, hala nola jantokiak, patioa edo jolasak eta zerbitzuak, ikastetxeko gainerako ikasleekin.

Carlos Gimeno kontseilariaz gain, Caja Navarra Fundazioko Isterria zentroko zuzendariak, José Andrés Burguetek eta Torre Monrealeko zuzendariak, José Luis Gamen Petitek hartu dute parte ENCLAVE gelen aurkezpen-ekitaldian. Halaber, Tuterako Elvira España ikastetxe publikoko zuzendaria, Marivi Pérez, eta FEC Vedrunako zuzendaria, Mª Pilar Asurmendi, izan dira proiektu pilotu honetan parte hartu duten ikastetxeen ordezkariak.

Hezkuntza inklusiboa

Gimeno sailburuak nabarmendu duenez, ENKLABE proiektuak "balio inklusiboak ekintzara eramango ditu, ikastetxe batek ikasleen aniztasunari erantzuteko duen gaitasuna areagotzen duten antolaketa- eta kudeaketa-politikak ezarriz, mundu guztia berdintasunean balioets dadin sustatuz". Sailburuak gaineratu du ekimen honek "lehen urratsa izan nahi duela hezkuntza bereziko ikastetxea hezkuntza inklusiboan erreferentzia izango den zentro espezializatu bihurtzeko", LOMLOE hezkuntzaren lege organiko berriarekin bat etorriz.

Lege horrek, laugarren xedapen gehigarrian, planak egitea eskatzen du, ikastetxe arruntek beharrezko baliabideak izan ditzaten ezgaitasuna duten ikasleei ahalik eta egoera onenean erantzuteko. Gainera, arau berriak hezkuntza-administrazioek hezkuntza bereziko ikastetxeei beharrezko laguntza ematen jarraitzeko agintzen die, ikastetxe horiek, arreta oso espezializatua behar duten ikasleak eskolatzeaz gain, erreferentzia-zentroen eta ikastetxe arruntentzako laguntza-zentroen funtzioa bete dezaten.

Gela alternatiboekiko desberdintasunak

ENCLAVE ikasgelak gure hezkuntza-sistemako ikastetxe arruntetan gaur egun zabaltzen ari diren ordezko ikasgeletatik bereizten dira; izan ere, itundutako ikastetxeen kasuan, organikoki hezkuntza bereziko ikastetxearen mende egongo dira eta, beraz, ikasleen beharretara egokitutako giza baliabideak eta baliabide materialak, metodologia eta curriculuma erabiliko dituzte. Beraz, ENCLAVE ikasgelako ikasleak matrikulatuta egongo dira eta hezkuntza bereziko ikastetxekoak izanen dira. Horretarako, Hezkuntza Departamentuak eta hezkuntza bereziko ikastetxeak emanen dute kontzertua, eta, ondoren, hura kokatuko den ikastetxe arrunta hautatuko da. Bi ikastetxeetako administrazioek arautuko dituzte administrazioari eta kudeaketari buruzko alderdiak.

Ikastetxe publikoen kasuan, ikasgela ikastetxe arruntekoa izanen da, baita ikasleak eta ikasleak ere. Akordioa prestakuntzaren eta ikastetxe arrunteko ikastetxe bereziko irakasleen akonpainamenduaren esparrutik garatzen da. Ikasgela arruntaren barruan, arreta espezializatua eta elkarlana bermatuko dira, irakaskuntza partekatuaren ereduaren bidez. Hezkuntza bereziko ikastetxeetako irakasleek gela alternatiboarekin batera lan eginen dute, hala erabakitzen denean.

Bi proiektuetan, eskola-testuingurua bere dimentsio fisiko eta sozialean egokitzeko estrategiak garatuko dira, oztopoak ezabatuz, espazio komunak antolatuz, ikaskuntzarako erabilera komuneko espazio naturalak erabiliz, hala nola jangelak, liburutegiak, gimnasioak, bainuak, sukaldeak edo patioak, eta, besteak beste, ikastetxeko ikasleei zuzendutako jarduerak planifikatuko dira, hezkuntza-premia bereziak dituzten ikaskideen beharrak hobeto ezagutu eta uler ditzaten, eta, horrela, integratzen lagunduko da.

Proiektu pilotu horrekin batera, ikastetxeetan ekipo motorrak sortuko dira, parte hartzen duten ikastetxeetako profesionalek osatuak, bai eta ikastetxe arruntetako irakasleentzako eta ikastetxe horietako ikasleei eta familiei zuzendutako prestakuntza-planak ere, ezgaitasuna duten pertsonen ezagutza eta beharrak bermatzeko. Horri guztiari gehitu behar zaio beren prestakuntza-prozesuaren konpromisoa eta errespetua.

Bi ENKLABE gela berri horiez gain, 2021-2022 ikasturtean 22 ikasgela alternatibo egongo dira, 19 ikastetxe publikoetan eta 3 itunduetan, hezkuntza-premia bereziak dituzten 96 ikasle hartzen dituztenak.

 

Prentsaurrekoa osorik