angle-left Valle del Ebro BHIko DBHko 4. mailako ikasleek INAIrekin genero indarkeria lantzeko jarduera batean parte hartzen dute

2021/01/22

Gizarte zerbitzuetako bi adituk emango dute txostena, eta INAIren (Nafarroako Berdintasunerako Institutua) programazioaren barruan sartuko da. Bi hizlariek, Amaia eta Idoia, bi gizarte-langileek, ikasleei azaldu zieten nola laguntzen dieten biktimei, eta nola laguntzen dieten beren bizi-prozesu osoan: psikiatriara edo gizarte-hezitzaileetara bideratzen dituzte, beharrezkoa balitz, edo laguntza ematen diete lana, etxebizitza berria eta abar bilatzeko. Era berean, emakume biktimek doako lege-aholkularitza ere jasotzen dute.

Hala ere, gaur egun genero-indarkeria zer den argitzen hasi zen hitzaldia. Delitu bat sailkapen horren barruan sartu ahal izateko, biktimaren eta erasotzailearen arteko harreman sentimentala eman behar izan da, edo orain gertatu. Puntu hori argituta, hizlariek zehaztu zuten indarkeria fisikoa, psikologikoa, ekonomikoa edo sexuala izan daitekeela.

Hitzaldiaren beste alderdi interesgarri bat izan zen garai eta estilo askotako kanta ezagunen sorta handi bat biltzen zuen bideo bati buruzko gogoeta. Guztiek mezu matxistak igortzen zituzten emakumeenganako jabetza, menderatzea, kontrola eta sexu-indarkeria zirela eta. Jarduera horren bidez, ikasleak konturatu ziren askotan mezu “normaltzat” hartzen ditugula oso toxikoak eta oldarkorrak. Horrek eta beste adibide batzuek tradizioz eraldatu behar diren rolei buruzko hausnarketa piztu zuten.

Azkenik, hizlariek benetako gertaeretan oinarritutako adibide baten bidez azaldu zuten genero-indarkeria pixkanaka gertatzen dela, eskailera balitz bezala. Pixkanaka gertatzen dira zenbait arazo, hala nola lagunen kontrola, telefono-kontrola, zaletasunen galera, sare sozial propioen inbasioa, janzkeraren aldaketak edo afektuen eta aisialdiaren ingurunea galtzea eta isolatzea, emakumeak aurreko bizitza galdu duela sentitu arte.

Nerabeentzat oso hurbilekoak eta argigarriak diren adibide horiekin, ikasleek alarma-seinaleak detektatzen ikasi dute. Hitzaldia oso interesgarria izan zen adin-talde kritiko horientzat (15-17 urte, gehienak), eta beren testuinguru sozial eta pertsonalari buruz gogoeta egitera bultzatu zituen.