angle-left Gimeno kontseilariak Hezkuntza Sektoreko Batzarrean Ministerioaren erabakia babestu du Espainiako XXI mendeko magisteritza zehazteko

COVID-19ari dagokionean, Nafarroako kontseilariak egungo maskararen eta ikastetxeen garbiketa protokoloak eztabaidatu eta berrikusteko eskatu du

2022/03/31

Nafarroako Gobernuko Hezkuntzako kontseilari Carlos Gimenok oso positibotzat jo du Hezkuntza eta Lanbide Heziketako Ministerioak hartutako erabakia, “24 proposamen irakaskuntza lanbidea hobetzeko” dokumentuaren edukia eztabaida-esparru ireki parte-hartzaile batean planteatzeko.

03/2020 Lege Organiko berriaren, LOMLOEren, ondorio den konpromisoa. Ministerioak egindako dokumentua autonomia-erkidegoekin aurrez aztertu da, gaur, Hezkuntzako Konferentzia Sektorialean.

Konferentzia sektorialean parte hartu zuenean, Carlos Gimenok berariaz eskertu zuen Ministerioak proposamen itxi gisa ez planteatzea, baizik eta “elkarrizketa” baten hitzaurre gisa. Orain, dokumentu hori “gaur egun hezkuntzan ondoen funtzionatzen duenaren praktika onak sartzeko balioa du”.

Gimenok bere hitzaldian gehitu zuenez, ministerioen oinarrizko dokumentuan deskribatzen diren 24 proposamenek “irakaskuntza-lanbidea hobetzeko herri-apustua adierazten dute, eta Espainian XXI. mendeko irakasle-ikasketak birdefinitzeko behar diren gutxieneko akordioak eraikitzea proposatzen digute”.

Hori lortzeko, Nafarroako Hezkuntza sailburuak esan du beharrezkoa dela proposamenak zehatzak izatea “baina behar bezain irekiak, parte hartzen duten eragile guztien arteko eztabaida eta topaguneak definitu ahal izateko. Eztabaida hori egitea, modu ireki eta gardenean, aurrekaririk gabeko lorpena litzateke gure herrialdean”.

Gimenok bi alderdi zehatz aipatu ditu: Irakaskuntzako Lanbide Gaitasunen Esparru bat egitea, gainerako erreforma guztietarako aldamio gisa balioko duena (hasierako prestakuntza, irakaskuntzako funtzio publikorako sarbidea, etengabeko prestakuntza eta irakaskuntzako lanbide-garapena), eta, bigarrenik, gainerako proposamen guztietarako denbora-esparru bat ezartzea. Bide horretan, Nafarroak ekarpen handia egin behar du, irakasleen gaitasuna eta lana ebaluatzeko foru agindu bat prestatu baitu.

Halaber, Nafarroako Hezkuntza kontseilariak irakaskuntza-funtzioan sartzeko fase praktikoaren birformulazioaren alde egin du, irakaskuntzan hasteko eredu berriaren esparruan. “Gure ustez, ministerioen asmatzea da fase praktikoaren pisu handiena eta hautaketa-prozesu osoan sartzea. Egungo egoeratik abiatuta, ez baitu behar bezala bermatzen praktikaldi erabakigarriagoa egitea”, esan du Carlos Gimenok.

Lehiaketa-oposizioko praktika-sistema etorkizuneko irakasle karreretako funtzionarioak prestatzeko eta ebaluatzeko tresna erreal gisa erabili nahi denez, gaur egungoa baino eragin handiagoa eta ikuspegi hezigarriagoa izanik, Nafarroak uste du garrantzitsua dela eskumen-gabeziak detektatzea, hartu daitezkeen erabakiak bideratzeko. Prozesu administratiboetan zerikusia eta eragina duten jarduerak orientatzeko eta zehazteko erabakiak, hala nola, lekualdatze-lehiaketetan, plazak esleitzeko orduan irteera-jarrera berean edo ikuspegi sustatuago baten bidez erabaki beharreko karrera profesionalean.

Era berean, sailburuak adierazi zuen komenigarria dela prozesu administratibo argiak eta partekatuak izatea, hala nola, lekualdatze-lehiaketak edo plazak esleitzerakoan edo karrera profesionalean “irteera-posizio” bera izatea, ikuspegi sustatuago batekin definitzeko.

Ukrainako ikasleei dagokienez, Nafarroak erabateko erabakia hartu zuen: hezkuntzarako oinarrizko eta lehentasunezko eskubidea bermatzea, ingurune babeslea sortzea, komunitatearen eta ikasleen parte-hartzea kudeatuz, hezkuntza ez-formaleko espazioak, familiekiko elkarreragina, elkarri laguntzeko sareak, eskola-kohesioa, bizikidetza eta ongizatea sustatuz. Banakako arreta inklusiboa, identitatea autokontzeptu gisa garatuz, tutoretza ekintza, jatorrizko zentroekin harreman digitala, antolaketa eta curriculum neurriak sustatuz.

Covid 19ri dagokionez, Nafarroako Foru Komunitateak jakinarazi du hezkuntza-sistemako malgutasun progresiboak adituen eskutik eta erakunde organoetan egingo dituela, eta horiei eskatzen die eztabaida bat egin dezatela ikastetxeetan birusaren aurka koordinatutako jarduerei eta haien berrikuspenari buruz, maskararen erabileran eta garbiketa-protokoloetan jarduera malguagoak sor daitezkeen aztertzeko.