angle-left Gimeno kontseilariak azpimarratu du beharrezkoa dela ingurunea egokitzea, laguntza gehien behar duten ikasleen arretan “kalitate gorena” bermatzeko

Nafarroako Eskola Kontseiluaren XXV. jardunaldiaren itxieran parte hartu du Hezkuntza kontseilariak; jokabide-laguntza positiboa jorratu da bertan

2021/02/01

Carlos Gimeno Hezkuntza sailburuak gaur goizean adierazi duenez, “ingurunea egokitu beharra dago eta laguntza gehien behar duten ikasleen beharretara egokitu beharra dago, ikasle horien bizi-kalitatea ahalik eta handiena izan dadin”. Hala adierazi du Nafarroako Eskola Kontseiluaren XXV. jardunaldia ixteko ekitaldian, egun hauetan jokabidearen aldeko laguntza eta Hezkuntza Bereziko ikastetxeen lana jorratu baititu.

Gimenok aste honetan egin diren jardunaldien ondorioak aurkeztu ditu. Hainbat txostengilek printzipio teoriko eta praktikoenen berri eman dute, premia bereziak dituzten ikasleen portaeran sakontzeko. Gainera, jardunaldi horien helburua izan da Hezkuntza Bereziko ikastetxeetan egiten ari diren lanaren berrikuspena eta hedapena sustatzea. Isterria, El Molino, Torre Monreal eta Andrés Muñoz ikastetxeetako ordezkariek hartu dute parte.

Gimeno sailburuak adierazi duenez, “jokabide-laguntza positiboa balio, printzipio eta metodologietan oinarritutako tresna-kutxa da, jokabide-aldaketa eta ingurunearen eraldaketa bultzatzeko”. Ildo horretatik, hezkuntza-proiektuek “hezkuntza inklusiboa lortzeko ibilbide-orri egoki” gisa jokatzen duten papera nabarmendu du, eta “pertsona bakoitzaren gaitasunak indartzea, haiei eta haien familiei ahotsa emanez” ahalbidetuko duen aldaketan sakontzea. Hala, adierazi du beharrezkoa dela “diagnostiko egokia, pertsonaren ezagutza sakona eta ikaskuntza-inguruneen eta -egoeren jarduera eraldatzailea, teknikoa eta koordinatua lortzea”.

Gainera, Nafarroako Eskola Kontseiluko lehendakari Manuel Martinek jokabide-laguntza positiboak planteatzen duena deskribatu du: “pertsonari egokitutako bizitzaz gozatzeko eskubidea, ez pertsona bati bizitza jakin baterako egokitua. Kasu guztietan, pertsona baten ezaugarriak edozein direla ere, hazten laguntzen dioten laguntzen alde egin behar da”.

Lege-esparrua eta lan komunitarioa

Aurkeztutako ondorioen artean, honako hauek nabarmentzen dira: langile tekniko-profesionalak gaitzea, beren gaitasunak barneratuko dituzten prestakuntza-ekintzak garatzeko; normalizazioa eta lege-esparrua, helburu babeslea lehenetsiko duena; eta “jokabide problematiko zorrotzenei ekiteko prozeduren berariazko erregulazioa garatzea, babes-neurri erreaktiboak eska ditzaketen ikasleak zein egoera kritikoetan esku hartu behar duten profesionalak babesteko”.

Gainera, Gimeno sailburuak nabarmendu du Hezkuntza Bereziko Zentroen arteko eta barruko lan komunitarioa, Nafarroako Hezkuntza Bereziko Baliabideen Zentroaren lan tekniko planifikatu eta iraunkorrarekin eta Hezkuntza Departamentuaren lankidetzarekin batera: “esperientziak, lan-ereduak edo materialak trukatzeak asmo handiagoko helburuak planteatzeko aukera ematen du”, adierazi du.

Azkenik, esan du beharrezkoa dela “lehenik eta behin, babesten ditugun ikasleen ongizatea bermatzen duten estrategiak enuntziatzea, gure akats edo mugen ondorioz, portaera problematikoa errealitate bihurtzen denean nola jokatu eta nola jokatu behar den zehazteko”.

Torre Monrealek, Andrés Muñoz Gardek, Isterriak eta El Rotak ikastetxeen artean egindako lanaren emaitzak azpimarratu ditu Gimenok: “Hezkuntza Bereziko ikastetxeak ikerketa bateratuari eta ikastetxe arruntetako beste egitura espezifiko batzuekin lotzeari laguntzera bultzatzen ditu, familiek nahi duten integrazio-erregimenean dinamismoa sor dezaketen baliabideak izan daitezen”.

Sailburuak berariaz hitz egin du LOMLOEri buruz, eta nabarmendu du legeak erraztu egiten duela familiak aukeratzeko askatasuna, beren seme-alaben hezkuntza-beharrei erantzungo dien erregimen integratzaileenerako, betiere adingabearen interes gorena kontuan hartuta. “Lege berriak”, adierazi du Gimenok, “baliabide inklusiboak gehitzera behartzen du, ikasle guztien presentzia, parte-hartzea eta errendimendua sustatzeko, baita ahulena ere, ibilbide pertsonalizatuagoak, irekiagoak eta oztoporik gabekoak eta neurrira egindako ebaluazioa dutenak”.

Sailak hezkuntza inklusiboarekin duen konpromisoaren beste adibide bat da egiturak sortzea, bai berariazko zentroetan bai ikastetxe arruntetan, ez bakarrik Haur Hezkuntzan eta Lehen Hezkuntzan, baita Bigarren Hezkuntzan ere, lurraldeka kohesionatutako eskaintza batekin. Halaber, Gimenok nabarmendu duenez, berariazko ikastetxeen esparruan itundutako unitate berriek eredugarri egiten dute konpromiso hori. Besteak beste, Iruñeko Andrés Muñoz Garde ikastetxea handitzea eta Tuterako Torre Monreal Zentroko sukaldeak hobetzeko jarduera garrantzitsu bat egin dira. Sailburuak gaur goizean iragarri du hori, ikasleen baldintzak hobetzeko.

Nafarroako Eskola Kontseiluaren XXV. Jardunaldiak Nafarroako Foru Parlamentuaren egoitzan egin dira eta bertan Carmen Márquez, Ramón Novell, Laura Escribano, Marcos Ortega eta Sergio Aguileraren ponentziak ezagutu ahal izan dira.

 

NAFARROAKO ESKOLA KONTSEILUAREN XXV. JARDUNALDIAK