angle-left Gimenok nabarmendu du LOMLOEk indartu egiten dituela Departamentuaren hezkuntza-estrategiak ikasleen banaketan

Kontseilariak Konferentzia Sektorialean azaldu ditu ikasturte honetan ikastetxe publiko eta pribatuetan egindako hezkuntza bereziko jarduerak

2020/12/15

Nafarroak hezkuntza-kudeaketa indartu du LOMLOE Hezkuntzari buruzko lege berriarekin, hezkuntza-sistemaren bidez ikasleek izan ditzaketen gizarte- eta kultura-desberdintasunak konpentsatzeko.

Horixe nabarmendu du gaur goizean Carlos Gimeno Nafarroako Gobernuko Hezkuntza sailburuak, Hezkuntzako Konferentzia Sektorialean. Konferentzia telematikoa izan da, eta autonomia-erkidegoetako hezkuntza-arduradunek parte hartu dute. Isabel Celaá Hezkuntza eta LHko ministroa buru dela, hezkuntza-lege berriaren izapideak ezagutzeko eta 2020-2021 ikasturteko lehen hiruhilekoan izandako gorabeheren balantzea egiteko balio izan du konferentziak.

Bere hitzaldian, Gimenok nabarmendu du Foru Erkidegoak aspalditik ari dela lanean etorkizuneko hezkuntza sendotzeko, LOMLOEk gaur egun jasotzen duen espirituarekin bat etorriz, eta orain arte indarrean egon den LOMCEren arau-aterkiak errespetatzen zuela. “Eskertzen dugu”, esan du Nafarroako Hezkuntza sailburuak, “LOMLOEk hainbat alderditan ezartzen dituen politikak: onarpena, 0-3 zikloa, hezkidetza, ikastetxeen demokratizazioa, inklusioa edo beketarako eskubide subjektiboak”. Gimenok gaineratu du arau-proposamen berriekin batera doan finantza-eskuragarritasunak helburu horiek irmo finkatzen dituela.

“Erantzukizun sozial hori geure egiten dugu ikastetxeek gizarte-zatiketarik sor ez dezaten, eta funts publikoekin sostengatutako ikastetxeak beren testuinguru soziokulturalarekin loturarik ez duten ikasleen artean bereiz ez daitezen”, jarraitu du Gimenok.

Onarpen-dekretu berria

Kontseilariak Ministerioari eta autonomia-erkidegoei jakinarazi die onarpenari buruzko foru dekretu berriaren irizpenak babes handia eman diela. Dekretu hori duela egun batzuk onetsi zen Nafarroako Eskola Kontseiluan, aurkako botorik gabe eta abstentzio bakar batekin. Sailburuak adierazi du dekretu berriaren helburua ikasle behartsuen banaketa orekatuagoa eta ikasle horien kontzentrazio-tasa murriztea dela, batez ere ikastetxe publikoetan. Gimenok azaldu duenez, arau berriaren babesa “hezkuntza-komunitate osoarekiko adostasun- eta koordinazio-lan neketsu baten emaitza da”, itunduaren patronala eta ikastetxe pribatu horietako irakasleak ordezkatzen dituzten sindikatuak barne.

Carlos Gimenok Konferentzia Sektorialean errepasatu ditu Nafarroako Gobernuak eskualdeko hezkuntza bereziko ikastetxeei buruz egindako jarduerak, eta azpimarratu du Nafarroan lehen aldiz hezkuntza-premia bereziak dituzten egiturak daudela Bigarren Hezkuntzako ikastetxe arruntetan, hala publikoetan nola itunduetan. LOMLOE berriak berretsiko dituen jarduera estrategikoak.

2020-2021 ikasturtean, Lehen eta Bigarren Hezkuntzako ikastetxe arruntetan hezkuntza bereziko egitura ugari sartu ditu Departamentuak. Zehazki, ikastetxe hauetan: Iturrama, Luis Gil e Hijas de Jesús; Mendillorri, Caro Baroja, Jesuitak, Askatasuna; Enplegurako Lanbide Heziketako Mariana Sanz eta CIF Burlata zentroetan, eta Isterria eta El Molino zentro espezifikoetan.

Hezkuntza Departamentuko Azpiegituren Plan Zuzentzaileak, gainera, Iruñeko Andrés Muñoz Garde hezkuntza bereziko ikastetxea zabaldu eta egokitzeko proiektua aurreikusten du. Obrak 2021ean hasiko dira, 3,8 milioi euroko aurrekontuarekin. Gimenok zehaztu duenez, onarpen-politikei esker, unitate gehiago hitzartu dira titulartasun pribatu itunduko ikastetxe pribatuekin. Sailburuak azpimarratu du horrek guztiak balioko duela ikastetxeak “integratzaileagoak izan daitezen eta ikasle horiek behar dituzten baliabide material eta espezializatu guztiak izan ditzaten, eta giza eskubideak hezkuntza-testuinguru guztietan bete daitezen, teknikoki zehazten den hezkuntza-mota edozein dela ere”.

Irakaskuntza-askatasuna, parte-hartzea eta plangintza

Amaitzeko, Gimenok adierazi du Nafarroako Gobernuak laguntza ematen diola irakaskuntza-askatasunari, komunitateak hezkuntza-sisteman parte hartzeari eta, hasieran, LOMLOE berreskuratzeari, botere publikoek ikastetxe berriak planifikatu eta sortzeko duten betebeharra berrezarriz. “Botere publikoen zeregin ukaezina da”, esan du Nafarroako Hezkuntza sailburuak, “hezkuntza-plaza publiko nahikoei dagokienez, kalitatezko eskaintza ezartzea, batez ere eremu sortu berrietan, ikastetxea aukeratzeko askatasuna ondasun komunarekin eta interes orokorrekin bateratuz”.

2020-2021 ikasturteko lehen hilabeteetako garapenari dagokionez, Gimenok berretsi du hezkuntza presentzialari eustea hezkuntza-komunitate osoaren arrakasta handia izaten ari dela ikastetxeen %100ean. Sailburuak aipatu duen beste lorpen handi bat kontaktu estuei eta ikasle konfinatu eta konfinatuei buruzko informazio-prozesu automatizatuen integrazio-maila bikaina da. Informazio hori Osasun Sailak, Hezkuntza Sailarekin batera, COVID-19 bidezko kutsadurek gelan dituzten ondorioak kudeatzeko garatu du.