angle-left Nafarroako Eskola Kontseiluak urtarrilaren 10ean Hezkuntzaren aldeko Itun Soziala lortzeko prozesua hasiko du jardunaldi batekin

Xabier Bonal i Sarró, UNICEF, Save The Children, Estatuko Eskola Kontseiluko lehendakariak eta Nafarroako hezkuntza komunitateko ordezkariek hartuko dute parte

2022/01/03

Nafarroako Eskola Kontseiluak Nafarroako Hezkuntzaren aldeko Itun Soziala lortzeko azterketa eta hausnarketa jardunaldia antolatu du urtarrilaren 10erako. Jardunaldia Iruñeko Medikuen Elkargoko ekitaldi aretoan egingo da, eta Nafarroako Eskola Kontseiluak sustatzen duen Hezkuntzaren aldeko Itun Sozialerako lanen abiapuntua izango da. Prozesu hori urte bereko apirilaren amaieran bukatuko dela uste da.

Nafarroako Gobernuko lehendakariak, María Chivitek eta Encarna Cuenca Carrión Estatuko Eskola Kontseiluko lehendakariak hartuko dute parte lan-saioen hasieran. Hiru mahai-inguru izango dira, Koldo Sebastiánek moderatuak. Carlos Gimeno Hezkuntza sailburuak jardunaldiaren amaieran parte hartuko du.

Hezkuntzaren aldeko Itun Sozial bat prestatzeko lanak Manuel Martín ENBko lehendakariak iragarri zituen 2021eko ekainean, eta Bizikidetza, Berdintasun, Berrikuntza eta Aurrerakoi Legegintzaldi baterako Programa Akordioan jasotako konpromisoari erantzuten dio, hezkuntzaren aldeko itun sozial eta politiko bat bultzatzeko eta, hartara, sistemaren lege- eta arau-egonkortasuna indartzeko eta lehentasunezko profila emateko. Itun hori, zuzenean inplikatutako eragile eta pertsonekin hezkuntza komunitatean lortu ondoren, Nafarroako Parlamentuan aurkeztu eta eztabaidatuko da.

Nafarroako Eskola Kontseiluak antolatutako jardunaldiak hasierako ponentzia bat eta hiru lan mahai eta eztabaida izanen ditu ardatz. Xavier Bonal i Sarró, Bartzelonako Unibertsitate Autonomoko Soziologiako irakaslea, eta Amsterdamgo Unibertsitateko Special Professor of Education and International Development, izango da “XXI. mendeko hezkuntza, hezkuntza-erronka berriak” izenburua duen txostena garatzeko arduraduna. Bikaintasuna eta ekitatea uztartzea. Hezkuntza Ituna”.

Gero, eta biharko saioan ere, lehen eztabaida-mahai bat egingo da, eta bertan parte hartuko dute Nacho Guadix Garcíak, UNICEF Españako Haurren Hezkuntza eta Eskubide Digitalen arduradunak, eta Álvaro Ferrer Blancok, hezkuntza-berdintasunean adituak eta Save the Children GKEko Haurren Politiken Zuzendaritzako arduradunak. Biek gogoeta hau egingo dute: “Haurtzaroa hezkuntzaren bidez gozatzeko eskubidea”.

Jardunaldiak aurrera jarraituko du, arratsaldeko saioan, hezkuntza itunari buruzko beste bi elkarrizketa eta gogoeta mahairekin. Lehenengoan, “Hezkuntza-itun bat posible egiteko gakoak” izenekoan, Encarna Cuenca Carrión, Estatuko Eskola Kontseiluko lehendakaria, Jesús Garcés Casas, Aragoiko Eskola Kontseiluko lehendakaria, eta Manuel Martín Iglesias, Nafarroako Eskola Kontseiluko lehendakaria izango dira.

Azkenik, Nafarroako Eskola Kontseiluko kide diren hainbat hezkuntza-eragilek azken mahai batean eztabaidatuko dute “Nafarroako Eskola Kontseiluak hezkuntza-ituna eraikitzeko duen eginkizuna”. Aurreikusita dago Oihane Jordana (LAB) hezkuntza-sare publikoko irakasleen ordezkari gisa; Pilar López (FSIE-SEPNA), sare itunduko irakasleen ordezkari gisa; María Rodríguez (Herrikoa), sare publikoko ikasleen bozeramaile gisa; María Teresa Modol (CONCAPA), ikastetxe itunduetako bozeramaile gisa; Jorge Javier, guraso-elkarte eta ikastetxe itunduetako bozeramaile gisa.

Hezkuntzaren aldeko Gizarte Itun bat lortzearekin, sistemari arauen egonkortasuna eman nahi zaio, kalitatezko eredu erabakigarri baterantz aurrera egiteko. Hezkuntza Itunaren helburu nagusia hezkuntzarako eskubide konstituzionala eta estatutarioa bermatzea da, zuzentasun-, kalitate- eta erantzukidetasun-printzipioen pean, hezkuntza-eragileen parte-hartzearekin, Nafarroa kohesiodun komunitate izan dadin uneoro, bai gizarte-eremuan, bai lurralde-eremuan. Eta erreferente bat nazio eta nazioarte mailan, hezkuntza berrikuntzan eta zerbitzu publikoaren ereduan.

Itunarekin lortu nahi da, halaber, Nafarroako gobernuek hartzen dituzten hezkuntza-politika eta hartzen dituzten erabakiak epe luzeko agenda batean kokatzea, ez soilik legegintzaldian, eta Foru Komunitateko aurrekontuetan islatzea.