angle-left 2021-2022 ikasturtea irailean hasiko da lanaldi jarraituarekin, ordutegi zatitua berreskuratzeko aukerarekin

Gimeno kontseilariak bi eszenatoki aurreikusten dituen kontingentzia plana aurkeztu du eta ikasturte honetan ezarritako errefortzu gehigarriak mantenduko direla aurreratu du

2021/05/20

2021-2022 ikasturtea Nafarroan hasiko da, goizez, Haur eta Lehen Hezkuntzako, DBHko, Batxilergoko eta LHko zikloetan, ikastetxe publiko eta itundu guztietan. Hala ere, Hezkuntza Departamentuak ez du baztertzen egoera epidemiologikoak hobera egiten badu eta osasun-agintariek horretarako aukera ematen badute normaltasuna berreskuratzeko aukera, eta ikasturtea ikastetxe bakoitzak ezarrita duen lanaldiarekin garatzeko aukera. Gainera, Nafarroan hezkuntza errefortzu aplikatuak mantenduko dira, Haur Hezkuntzako 20 ikasleko ratioari eutsiz, ikasturte honetan zehar. Ikasturtea datorren ekainean bukatuko da.

Hala iragarri dute gaur Carlos Gimeno Hezkuntza sailburuak eta Gil Sevillano Hezkuntzako zuzendari nagusiak. Hezkuntza Modalitate Presentzialaren Prebentzio eta Antolaketa Planaren xehetasunen berri eman dute 2021-2022 ikasturterako. Plan horrek osasun-agintarien oniritzia du, eta bat dator Osasun Arloko Lurralde Kontseiluak atzo egindako Osasun Kontseiluaren baterako bileran hartutako erabakiekin. Plana dagoeneko jakinarazi zaie ikastetxeei.

Aurkeztutako planak bi agertoki aurreikusten ditu: lehenengoan (1. egoera), irakaskuntza presentziala bermatzen da etapa eta maila guztietan. Pandemiaren bilakaeraren arabera, lehenengo agertoki horretan bi aukera daude: bata, neurri batzuk lasaitzeko, eta, bestea, zentroetako lanaldia normaltasunera itzultzeko. Bigarren agertokia (2. egoera) ikastetxeak osorik ixtea da, ikastetxe batekoak, hainbatekoak edo guztietakoak izan, osasun agintariek erabakitzen dutenaren arabera.

Segurtasuna eta bertaratzea

Gimeno sailburuak behin eta berriz esan du “eskerrak eman nahi dizkiela Nafarroako hezkuntza-komunitateko kide guztiei”, eta horren ahaleginak, esan duenez, “Nafarroan ziklo eta etapa guztietan ikasleen %100 bertaratzeagatik markatutako ikasturte honetan jarduera akademikoa prebenitzeko eta antolatzeko neurrien arrakastari lagundu dio”.

“2021-2022 ikasturtearen bilakaera oraintxe bertan ezin da aurreikusi”, nabarmendu du Gimenok, eta azpimarratu duenez, “helburu nagusia langileen eta ikasleen segurtasuna eta osasuna bermatzea da, COVID-19 koronabirusaren aurrean, eta ikasle guztien zuzeneko arreta ere datorren ikasturtean”.

Gimenok nabarmendu duenez, txertatze-prozesuetan aurrerapenak egin diren arren eta 2020-21 ikasturteko esperientzia gorabehera, birusaren andui berriak agertu dira, hirugarren hiruhilekoaren hasieratik eskola-eremuaren transmisio-maila handitu egin da (%1etik %7,20ra pasatu da), ikasleak ez daude txertatuta, eta kolektibo horretako kutsatze-indizea nabarmen handitu da, “Gobernua behartzen du protokoloa zuhurtziaz hartzera”.

Ikasleen eta irakasleen segurtasuna eta osasuna bermatzeko oinarrizko premisatik abiatuta, eta gerta daitezkeen egoera epidemiologikoetara egokitzeko, kontingentzia-protokolo bat prestatu da, 2021-2022 ikasturterako bi egoera desberdin biltzen dituena.

Aurreikusitako bi agertoki

Ondorioz, Hezkuntza sailburuak jakinarazi du Haur eta Lehen Hezkuntzan ikastaroa goizez hasiko dela lanaldi jarraituarekin. Lanaldi hori, oro har, 09:00ak baino lehen hasi eta 14:30ak baino lehen bukatuko da. Irakastorduak, oro har, 45 minutuko sei saio izanen ditu, eta 30-40 minutuko atsedenaldia, aldi batean edo gehiagotan antola daitekeena. Jantokiko zerbitzua eskainiko zaie asteko egun guztietan, astelehenetik ostiralera, ikasturtea hasi eta bukatu bitartean.

DBH, Batxilergo eta LHko ikasleentzat, 2021-2022 ikasturtea lanaldi jarraituarekin hasiko da goizetan. Etapa horietako ikasleek irakaskuntza presentzialarekin jarraituko dute eskola egun guztietan. Arau orokor gisa, ikasketa horiek egiten dituzten ikasleen ordutegia ohikoa izanen da 08:00etatik 15:00ak arte.

Egoera hori (lanaldi jarraitua) osasun-agintariek arrisku epidemiologikoak hala eskatzen duela uste duten bitartean mantenduko da. Hala ere, Gimeno sailburuak nabarmendu duenez, “ez da baztertzen eskolaz kanpoko jarduerekin lanaldi jarraitua edo lanaldi zatitua egiteko aukera, baldin eta, pandemiaren bilakaera onaren ondorioz, osasun-agintariek jarraibide desberdinak ezartzen badituzte”.

Hori dela eta, aurreko ikasturtearen aldean berritasun gisa, aurreikusten da lanaldia alda daitekeela ikasturteko bi une jakinetan. Hala, osasun-agintariek jakinarazten badute egoera epidemiologikoak ahalbidetzen duela edo pandemia-arriskua desagertu egin dela, eta Hezkuntza Sailarekin hala adosten bada, hilabeteko epea izango da ikastetxeen, irakasleen eta garraio- eta jantoki-zerbitzu osagarrien lanaldia berrantolatzeko, behar adinako bermeekin. Aldaketak urriko lehen hamabostaldian edo Gabonetako oporren ondorengo lehen hamabostaldian aplikatzen ahal badira egingo da hori. Neurri hauetako bat har daiteke, Osasun Sailak emandako adierazleei lotuta:

1. eta 2. alerta-mailetan, osasun-agintariek uzten badute, ikastetxeek astelehen, astearte eta ostegunetan antolatzen dituzten eskolaz kanpoko jarduerekin lanaldi etengabera pasa daiteke. Oro har, jarduera horiek 90 minutu iraunen dute, 45 minutuko bi alditan banaturik, eta 17:00etan bukatuko dira, gehienez ere.
Normaltasun berriko egoerara iritsiz gero eta osasun agintariek aukera emanez gero, ikastetxe bakoitzak 2020-21 ikasturtea baino lehen zuen ohiko lanaldira itzul liteke, jarduera osagarriak, eskolaz kanpokoak eta gainerako zerbitzuak ohiko moduan funtzionatuz.
Urria eta urtarrila

Bestalde, Osasun Ministerioak edo osasun-agintariek “Ikastetxeentzako 19. KOIDaren aurrean osasuna prebenitu, garbitu eta sustatzeko neurriak” izeneko dokumentuan jasotako neurriak aldatzen badituzte, Osasun eta Hezkuntzako Lurralde arteko Batzordeak 2021eko maiatzaren 19an onartutakoak, protokolo hori egokitu egingo da hurrengo ikasturtean (urrian eta urtarrilean) ezarritako pandemia murriztaileek ezarritako neurri berrietara.

Beraz, Hezkuntza Saila egungo datuekin bat datorren hezkuntza-modalitate presentziala bermatzen duen protokolo-proposamen batekin hasten da, baina prozedura malgu bat sortzen du, datu epidemiologikoek uzten badute normaltasunera itzultzea bermatuko duena.

Bestalde, 2021-2022 ikasturterako protokoloak oraingo ikasturtean aplikatu diren prebentzio-, garbiketa- eta higiene-neurri guztiak mantentzen ditu, baita zentroak sektoreka antolatzen ere. Halaber, Haur Hezkuntzako 20 ikasleko ratioari eutsi zaio, bai eta ikasturte honetan gainerako hezkuntza-mailetan langileak indartzeko aplikatutako neurriei ere. Era berean, Haur eta Lehen Hezkuntzako talde guztien bizikidetza-talde egonkorren izaera mantentzen da, ikasleek gelan mugitzeko aukera izan dezaten eta hala eskatzen duten hezkuntza-programetan ateak izan ditzaten.

Hurrengo ikasturterako protokoloa prestatu aurretik, Hezkuntza Departamentuak iritzia eskatu die ikastetxe publikoetako zuzendariei, irakaskuntza itundu eta pribatuko zuzendariei, sindikatuei eta Nafarroako Hezkuntza Komunitateko gainerako kideei.

Onartutako dokumentuak Sailean jasotako eskaerak jasotzen ditu, hala nola, baloiak eta beste joko-material batzuk partekatzeko aukera, Haur Hezkuntzako ikasleek patioan maskararik eraman beharrik ez izateko aukera, hamaiketakoa patioan hartzeko lehentasuna ematea, desbikoizketa-gelen erabilera malgutzea, 5 unitate edo gutxiagoko landa-eskoletan beste antolaketa bat egiteko aukera ematea edo ikastetxeetan co2-aren neurgailuen bidez aireztatze-irizpideak sartzea.

 

PRENTSAURREKOA OSORIK