angle-left Hezkuntzak datorren ikasturtean behar bereziak dituzten ikasleentzat azpiegitura berriak zabalduko ditu 11 ikastetxetan

Aurten abiatu diren hamar ikasgelei gehituko zaizkie

2022/05/27

Hezkuntza Departamentuak, 2022-2023 ikasturtean, hezkuntza premia bereziak dituzten ikasleei laguntzeko egitura berriak irekiko ditu Nafarroako Haur, Lehen, Bigarren eta Lanbide Heziketako hamaika ikastetxetan.

Zehazki, Hezkuntzak sei UT/TEA gela berri sortuko ditu TEA profila (ezgaitasun kognitiboa duen autistaren espektroaren nahastea) duten ikasleentzat, Barañaingo Eultza (Lehen Hezkuntza), Lizarrako Remontival (Lehen Hezkuntza), San Jorge (Lehen Hezkuntza), Mendillorri (Lehen Hezkuntza) eta Iruñeko Cardenandra Ikastola.

Era berean, lau ikasgela berri sortuko ditu, beste lau ikastetxetan, ezgaitasun kognitibo ertaina edo larria duten ikasleentzat, beste behar batzuei lotuta: Luis Gil de Zangoza ikastetxea (Lehen Hezkuntza), Zizurko Catalina de Foix ikastetxea (Lehen Hezkuntza), Tafalla BHI (Bigarren Hezkuntza) eta Iruñeko Jesuitinak ikastetxe itundua (Bigarren Hezkuntza).

Azkenik, Departamentuak Lanbide Heziketa Bereziko ziklo berri bat sortuko du CI zentroan. Lizarrakoa (sukaldeko laguntzailea) eta Elizondon (ostatua eta ikuztegia) eta Tuterako IZTan (merkataritzako zerbitzu orokorretako laguntzailea) daudenak bikoiztuko ditu.

Egitura berri horiek Hezkuntzak 2021-2022 ikasturtean sortutakoei gehituko zaizkie. Ikasturte horretan, hiru ikasgela alternatibo berri jarri dira abian Sarriguren (Bigarren Hezkuntza), Azkoien (Haur Hezkuntza) eta Buztintxuri (Lehen Hezkuntza) ikastetxe publikoetan. Ikasturte honetan, beste bi UT/TEA jarri dira martxan Noain (Lehen Hezkuntza) ikastetxe publikoetan eta Tuterako Elvira Españan Haur Hezkuntzan. Azken hori ENKLABE gela da.

ENKLABE gelak

ENCLAVE gelak Hezkuntza Departamentuak Iberoko Isterria hezkuntza bereziko ikastetxeekin (Caja Navarra Fundazioarena) eta Tuterako Torre Monreal hezkuntza bereziko zentroarekin sinatutako proiektu pilotu baten parte dira. Ikastetxe arruntetan integratutako hezkuntza bereziko gelak dira, Pedagogia Terapeutikoan espezializatutako tutoreak eta hezkuntzako laguntzaile teknikoak dituztenak, bai eta hezkuntza bereziko zentroetako profesional espezializatuak ere (logopedia, orientazioa...). Bigarren ENCLAVE ikasgela abian jarri da ikasturte honetan Iruñeko FEC Vedruna ikastetxe itunduan, Isterria Hezkuntza Bereziko Zentroaren menpekoa, Caja Navarra Fundazioaren jabetzakoa.

Ikasturte honetan ere curriculum bereziko lau unitate (UCE) ireki dira Berriozarko DBHI, Cintruenigoko DBHI, Oltzako Iñaki Ochoa DBHIn eta Claret Larraona ikastetxe itunduan. UCEak sistemaren egiturarik zaharrenak dira eta Bigarren Hezkuntzan daude. Ezgaitasun kognitibo arina edo ertaina duten ikasleentzat dira. Lanbide Heziketan ere LH Bereziko beste ziklo bat hasi da ikasturte honetan Berako Toki Ona ikastetxe publikoan.

UT/TEA egitura horiek eta ordezko gelek giza baliabide eta baliabide ekonomiko ugari dituzte ikasle horien beharrei erantzuteko. Ikastetxe publikoetan, unitate horiek pedagogia terapeutikoan (LP) adituak diren profesionalak dituzte, eta hezkuntza-laguntzako eta fisioterapiako espezialistak, behar izanez gero. Hori guztia ikasleen integrazioa errazteko. UT/TEA batean ratioak bi eta bost ikasle bitartekoak dira. UCEetan, errefortzu hori zertxobait handiagoa da PT profesionaletan; zehazki, 3 eta 8 ikasle arteko ratioak dituzten bi PT. LH Bereziko zikloei dagokienez, LPko profesional bat eta A motako teknikari bat (ikastetxe arruntak) dituzte; B motakoetan (hezkuntza bereziko ikastetxeak), berriz, LPa eta hezkuntza-laguntzako teknikari espezialista gehiago dituzte.

Ikastetxe itunduetan, egitura bakoitzari dagozkion itunen zuzkidurek zehazten dituzte baliabideak.

Egitura guztien helburu nagusia ikasle horiek sartzea da. Zentro arruntek eskaintzen duten guztiaz balia dadin lortzea.

Ikasturte honetan sortutako egiturak eta hurrengo ikasturterako aurreikusitakoak kontuan hartuta, Nafarroako hezkuntza-sistemak 30 UT/TEA gela izango ditu (20 ikastetxe publikoetan eta 10 ikastetxe itunduetan), 26 ikasgela alternatibo, eskolatze bereziaren modalitatea (22 ikastetxe publikoetan eta 4 itunduetan), 42 UCE (22 ikastetxe publikoan eta 8 itunduan) eta B motako LH bereziko 3 ziklo itundu ikastetxe publikoetan.

Familiek eta elkarteek gero eta eskaera handiagoa egiten dute egitura horiek sortzeko, eta egitura horietan egiten den lana eta ikasleei eskaintzen zaizkien emaitzak onartzeak bultzatzen du Hezkuntza Saila horiek hezkuntza-sistema arruntean pixkanaka ezartzeko lanean jarraitzera, LOMLOE hezkuntzari buruzko lege organiko berrian ezarritako hezkuntza-filosofiaren ildotik.

Hezkuntza Departamentuaren xedea da “familiak aukeratzeko askatasuna erraztea, seme-alaben hezkuntza-premiei erantzungo dien araubide inklusiboenaren bidez, betiere adingabearen interes gorena kontuan hartuta”. Horretarako, ikastetxe arruntetako baliabideak gehitzen ditu eta hezkuntza-premia bereziak dituzten haurrak eskolatzeko ratioak jaisten laguntzen du