angle-left Lanaldi jarraitua eta malgua ezartzeko, ikastetxeetan eskatzen diren gehiengoak berrikusiko dituela iragarri du Hezkuntza Departamentuak

Gimenok harrera egin die familia-kolektiboei, eta aurreratu die foru agindu batek arautuko duela 2023-2024 ikasturtetik aurrera eskola-jardunaldiari buruzko guztia

2022/01/20

Hezkuntza Departamentuak jakinarazi du egungo araudiak eskatzen dituen gehiengoak berrikusten ari dela, ikastetxe batek lanaldi jarraitua edo lanaldi malgua izan dezan. Hala adierazi dio Carlos Gimeno Hezkuntza sailburuak arlo horretako araudia aldatzea proposatzen duten kolektiboen ordezkaritza bati, haiekin bildu baita.

Gimenok aurreratu die Hezkuntza Foru Agindu bat prestatzen ari dela ikastetxeetako lanaldia arautzeko (lanaldi zatitua, jarraitua eta malgua), irizpide berrituekin, eta lan hori egiteko hezkuntza-komunitatearen ekarpenak izango direla.

Gimenok entzun egin ditu Lizarrako Remontival, Lesakako Irain, Mutiloako San Pedro eta Irulegi, Bernart Etxepare, Sanduzelai, Elerrenorri, Iruñeko Amaiur Garfazar Kale Nagusia, Iruñeko San Pedro eta Irulegiren, Iruñeko Bernart Etxepare, Zizur Elai, Elerrenorri, Camino, Amaiur Kataliaña Kalea Ikastola eta Katalizar Ikastola

Horiek guztiak “Lanaldi aldaketa gehiengo soilaren bidez. Bozketa demokratiko baten alde”, eta adierazi dute hainbat urte daramatzatela eskola-jardunaren aldaketa-prozesuetan parte hartzen. Horietan guztietan lanaldi etengaberako aldaketaren aldeko botazioak lortu diren arren, gehiengoek neurriz kanpokotzat jotzen dutelako eta, gainera, lanaldi zatitua errazten dutelako, ezin izan dute lanaldia aldatu.

Irakasleentzat eta eskolako klaustroarentzat eskatzen diren gehiengoez gain, kolektibo horiek eskaera bat nabarmendu dute: ikasleen familiek emandako boto guztien gehiengo soila eskatzea, eta ez errolda osoaren %60, orain arte bezala.

Lanaldi-aldaketa arautzen duen araudia berritzeko lan-taldea

Sailburuak esan die Sailak lehendik ere bazuela lan-talde bat, lanaldi jarraitua eta malgua izateko bidea arautzen duen araudia berritzeaz arduratzen dena, baina COVID-19ren pandemiak bizitzako arlo guztietan izan duen presio handiak, eskola-jarduera barne, orain arte lana galarazi duela aurreikusitako egutegiarekin, nahiz eta taldeak berriro ekin dion jarduerari.

Gimenok azaldu duenez, Sailak irailaren 30eko 411/2021 Ebazpenaren bidez araututako 2021/2022 eta 2022/2023 ikasturteetarako lanaldia aldatzeko egindako azken deialdian, 83 ikastetxe publiko eta pribatuk parte hartu dute, “Sailak aldatuko dituen irizpide batzuei eutsi zaie.

“Pandemia”, adierazi du sailburuak, “sentsibilitate sozial berria ekarri du lanaldiari buruz, eta Administrazioak araudia sustatuz erantzun behar du”. Gaur egungo erregulazioa 2008/2009 ikasturtekoa da, eta aldatu gabe egon da prozedurari eta eskatutako gehiengoei dagokienez, eta 2017/2018ko deialdian sartu den eguneratze bakarra egin da. Deialdian parte hartu duten ikastetxeen kopurua ez da mugatu.

Hezkuntza Sailak lanaldi zatitua, jarraitua eta malgua arautzeko foru agindua eman nahi du 2023-2024 ikasturterako. Arau horrek lanaldi jarraitua eta malgua ezartzeko orain arte eskatutako gehiengo kualifikatuak berrikusiko ditu (irakasle guztien 3/5, eskola-kontseiluaren 2/3 eta ikasleen guztizko erroldaren 3/5), bai eta ikasleen bozketen emaitza ikastetxeen guztizko erroldarekin lotuta egotearen irizpidea ere, ez emandako benetako botoekin.

Saileko lantaldea beste alderdi batzuk ere berrikusten ari da, hala nola, halako lanaldien iraupena egonkortasuna emateko, eta gutxieneko iraupen bat ezartzen ari da, non hezkuntza-komunitateak ezin izango baitu beste bozketa-prozesu batzuk egin.

Lanaldi jarraitua eta/edo malgua itzultzeko prozedurari dagokionez, helburua da lanaldi jarraitua edo malgua “ateratzea” ez egotea, orain arte bezala, ikastetxeetako Eskola Kontseiluaren erabakiaren mende eta familien interesarekin lotuta egotea beti. Zerbitzu osagarriek, hala nola eskola-garraioak, prozesuaren emaitzekiko duten eragina ere aztertuko da, partekatzen duten ikastetxeetan.