angle-left Hezkuntzak bi jardunaldi antolatu ditu adimen artifizialak hezkuntza-sisteman duen eraginak dakartzan erronkei eta aukerei buruz hausnartzeko

'Adimen Artifiziala hezkuntzaren etorkizunean' izenburupean, Iruñeko Planetarioan arlo horretako aditu ezagunak bilduko dira

2023/06/12

Hezkuntza Sailak “Adimen artifiziala hezkuntzaren etorkizunean” jardunaldiak antolatu ditu. Ekainaren 13an eta 14an egingo dira, Iruñeko Planetarioan. Jardunaldi horien helburua IEAk hezkuntza-sisteman dituen erronkak eta aukerak aztertzea izango da.

Jardunaldi horiek streaming bidez jarraitu ahal izango dira Hezkuntza Departamentuaren web orriaren bidez, eta arlo horretako adituak izango dira. Topaketaren helburua da hezkuntzaren errealitateari eta etorkizunari buruz hausnartzea eta irakaskuntza-gorputzera hurbiltzea, IA eta hezkuntzan adituak diren pertsonen esperientziak eta iritziak ezagutuz, hain teknologia disruptiboa den paradigma-aldaketaren aurrean. IA teknologia etorkizuna baino gehiago da, eta hilabete batzuk barru, ChatGPT sartu ondoren, hedabideetan, kalean eta, jakina, ikastetxeetan dago.

Hezkuntza Saila ikasNOVA Hezkuntza Digitalizaziorako Planaren barruan garatzen ari den ekintzen barruan kokatzen dira jardunaldiak, irakasleei laguntzeko paradigma aldaketa horretan, eta, horren ondorioz, adimen artifiziala sartuko da hezkuntza-prozesu osoan. Irakasle guztiei eta gainerako estamentuei zuzendutako hitzorduaren helburua da hurrengo ikasturteetan ikastetxeetan gai horri buruzko proiektuak abian jartzeko esperientziak inspiratzea eta ezagutaraztea, hala nola “EIren astea”, Nafarroako zenbait ikastetxetan 2020-21 ikasturtetik aurrera egiten dena.

Besteak beste, Carlos de Aldama (Madrilgo Unibertsitate Konplutentsea), Mariano Salas (Nazioarteko Hezkuntza Behatokia), Daniel Amo (Ramón Llull Unibertsitatea) eta Esteban Morrás (Luzia Fundazioa). Horiek guztiek “Adimen artifiziala ikasgelan: erronkak eta aukerak” gaiari buruzko mahai-inguru batean parte hartuko dute. Bigarren mahai-inguruaren izenburua “La lA y las profesiones en el futuro” da, eta Lehen Hezkuntzako eta Bigarren Hezkuntzako gaur egungo ikasleen etorkizun profesionalari buruz eztabaidatuko du, baita horretarako prestatzeko moduari buruz ere, etorkizunean lanbide guztietan izango duen eraginagatik.

Mariana Sanz ikastetxeko ikasleek aurreko ikasturtean landu dituzten bi proiektu azalduko dituzte: “MASEC: Modelos de análisis de amor para español coloquial” eta “Visión estella”. Hezkuntza bereziak ere EIren astean parte hartu du, eta El Molino ikastetxeak bere esperientzia azalduko dio osoko bilkurari.

Panela osatzeko, Daniel Amok (La IA generativa en el tratamendu de datos educativo), Carlos de Aldamak (Educación e Inteligencia Estella (IA): una oportunidad para repensamiento la práctica enseñanza) eta Mariano Salasek (Adimen Artifizial Sortzailea: a Nueva Herramienta de Apoyo de los centros del Siglo XXI) emandako txostenak izango dira.

Fernando Ruizek Lehen Hezkuntzako eta Batxilergoko zenbait ikastetxetan egindako “EIren Astearen” ondorioak azalduko ditu. Esteban Morrásek “EIri buruz hitz egingo dugu” izenburua duen txostena aurkeztuko du. Planetarioak berak, jardunaldiak hartzeaz gain, iKusmira aretoan hitzaldia emango du Fernando Jáuregui astrofisikariaren eskutik: “Fulldomera eramandako adimen artifiziala. Adibidez, El cielo de Cajal”.