angle-left Gobernuak Nafarroan Hezkuntza Ekitaterako Baliabide Zentro (CREENA) berria sortzeko Foru Dekretua onartu du

Bereziki hezkuntza-premia bereziak dituzten ikasleak gizarteratzeko jarraibideak, protokoloak eta programak aplikatzeko erreferentziazko ikastetxea izango da

2023/01/19

Nafarroako Gobernuak, gaurko bilkuran, foru dekretu bat onetsi du, Nafarroako Hezkuntza Ekitaterako Baliabideen Zentroa (CREENA) sortzen duena, hezkuntza inklusioaren arloan erreferentziako zentro kualifikatu gisa.

 

Foru dekretu horren ildo nagusiak Carlos Gimeno Hezkuntza sailburuak eta Gil Sevillano Departamentuko zuzendari nagusiak aurreratu zituzten azaroaren 25eko agerraldi batean, eta, horren bidez, egungo ikastetxea beste erakunde bat bihurtu da, hezkuntza-sistemaren beharrei erantzuna eguneratuko diona eta Hezkuntza Departamentuko laguntza teknikoko zentro gisa sendotu dena.

 

Hezkuntza-komunitateari laguntza espezializatua, laguntza eta lankidetza emateko egitura du (ikasleen arretan parte hartzen duten familiak, zuzendaritza-taldeak eta profesionalak), eta CREENA erreferentziazko zentroa izango da ikasle guztien inklusioaren oinarri diren jarraibideak, protokoloak eta programak aplikatzeko, eta, bereziki, hezkuntza-premia bereziak dituztenena. CREENAren esku-hartzea ikastetxe bakoitzeko baliabide arruntek ematen dutenaren osagarria eta subsidiarioa izango da, eta, kasu guztietan, haien autonomia sustatu eta hezigarria izango da, ordeztu edo ordeztu gabe.

 

CREENAk Haur Hezkuntzako lehen eta bigarren zikloko, Lehen Hezkuntzako, Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako, Batxilergoko, Helduen Oinarrizko Hezkuntzako, Lanbide Heziketako eta Arte Plastikoetako eta Diseinuko ikastetxeetan eta Hezkuntza Bereziko ikastetxeetan, funts publikoekin eta Nafarroako Foru Komunitatean kokatutakoetan, ematen dituzten ikasle guztiei dagozkien eginkizunak beteko ditu. Nafarroako Hezkuntza Ekitaterako Baliabideen Zentroa, organikoki, Hezkuntza Departamentuan gizarteratze arloan eskumena duen unitatearen mende egonen da, eta Iruñean eta Tuteran izanen du egoitza.

 

Aniztasunari hezkuntza-erantzuna

 

CREENAren helburu nagusia ikasleen aniztasunari ematen zaion hezkuntza-erantzuna hobetzea da, zuzentasun-, normalizazio- eta inklusio-printzipioak kontuan hartuta. Horretarako, ikasle guztien hezkuntza-ingurunean jarduera inklusiboak sustatuko ditu, hezkuntza-komunitateko eragile guztiei laguntza eta aholkularitza emanez, ikerketa eta prestakuntza-ekintzak eginez, proiektu berritzaileak zabaldu eta sustatuz, eta ekitateari eta gizarteratzeari buruzko aurrerapen zientifikoak etengabe eguneratuz.

 

Ildo horretatik, CREENAk zentro espezializatu gisa jardungo du, eta, ikastetxeei zuzeneko arreta emateaz gain, haien beharren arabera, metodologia inklusibo berriak ikertzen eta bilatzen lan egingo du, ikasleen garapenari laguntzeko, ikastetxe arruntetan eta hezkuntza bereziko zentroetan dagoeneko ezarrita dauden esperientziak aztertzeko eta ikastetxeei eta familiei prestakuntza, laguntza eta laguntza emateko, eta ekitatea bermatuko du, bere jardueren jarraipenaren bidez, ikasleen aniztasunari erantzun hobea emateko.

 

CREENA berriak egitura bikoitza du arlo eta programetan. Hiru arlo funtzional izanen ditu: aholkularitza eta laguntza, berrikuntza eta kudeaketa.

 

Programak, beren ezaugarriak kontuan hartuta, honako hauek izango dira: Ikastegien Eraldaketa eta Ikaskuntzarako Diseinu Unibertsala (DUA) Inklusiorako; Hezkuntza Premia Berezien Programa; Komunikazio Programa; Autonomia, Irisgarritasuna eta Enplegua Programa; Jokabide Programa; Arreta Goiztiarreko Programa eta Ospitaleko eta Etxez Etxeko Laguntza Programa.