angle-left UPNk 0-3 urte arteko hezkuntza-zikloari buruz egindako lege-proposamenarekiko desadostasuna agertu du Gobernuak

Txosten baten arabera, proposamen erregionalistak desberdintasunak sendotzen lagunduko luke, eskaintza elitista eta diskriminatzaile batekin

2024/02/14

Nafarroako Gobernuak, gaurko saioan, txosten bat ezagutu du, UPNren 0-3 urteko zikloari buruzko foru-legearen proposamenarekin ados ez dagoela erakusten duena. Izan ere, Nafarroako Gobernuak uste du, eskaintza publiko nahikoa eta eskuragarria izateko helbururantz aurrera egin ordez, ikasle ahulenak Haur Hezkuntzako lehen ziklo horretan sartzeari lehentasuna ematea kontuan hartuko lukeena, desberdintasunak finkatzearen ondorioa izango litzatekeela.

Desadostasun txostenak dio parlamentuko talde erregionalista horren lege-proposamenaren testuan ez dela aipatzen ikastetxe pribatuen funtzionamenduari edo onarpen-prozesuari buruzko arauketarik, ez eta zentro pribatu horien titulartasunak kontzeptu desberdinengatik ezar ditzakeen tarifei buruzko mugarik ere; beraz, eskaintza elitista eta diskriminatzailea izan daiteke.

UPNren lege-proposamenak, besteak beste, haurrentzako bonu bat sortzea aurreikusten du 2024/2025 ikasturterako. Bonu hori haurrak ikastetxe pribatu baimenduetan matrikulatu ondoren emango litzaieke familiei. Diru horrek eskolatzearen kostuak ordaindu beharko lituzke, sare publikoko haur-eskoletan kostu bera ordainduta. Eskualdekariek, halaber, baimendutako haurtzaindegien sare pribatuko plazak handitu nahi dituzte, eta urtero laguntza-deialdi bat egin behar dute ikastetxe pribatuei, baimena emateko baldintzak betetzen laguntzeko.

Gobernuak, desadostasun-txostenean, gogorarazi du abenduaren 29ko 3/2020 Lege Organikoak (LOMLOE) administrazio publikoei eskatzen diela Haur Hezkuntzako lehen zikloan plaza publikoen eskaintza pixkanaka handitzeko, zerotik hiru urtera bitarteko haurren eskolatze-eskaera guztiei erantzuteko, eta, hirugarren xedapen gehigarrian, berdintasun-egoeran eta berdintasun-egoeran aurrera egiteko aukera bermatuz, zortzi urteko lehentasun-eskaintza publiko bat egiteko beharra.

Bai titulartasun publikoko haur-eskoletan doako eskolatzea iristeak, bai une honetan izapidetzen ari den onarpen berriak, hezkuntza-etapa horretan ikasle ahulenak sartzen laguntzeko jarduketak dira, eta orain arte izan dituzten aukerak nabarmen aldatzen dituzte.

 

Era berean, eta MRR funtsen laguntza ekonomikoarekin, Nafarroako Gobernua toki entitateekin elkarlanean ari da plaza publikoak sortzeko, etorkizun hurbilean eskaintzaren unibertsalizazioa lortzeko, programa-akordioan aipatu den bezala.

 

Horretarako, Nafarroako Gobernuak 2024. ekitaldirako onetsi duen aurrekontu-proiektuak, bere gastuaren bidexkan, Nafarroako Foru Komunitateko titulartasun publikoko haur-eskoletan 2024/2025 ikasturterako doakotasuna ziurtatzeko beharrezkoa den gehikuntza jasotzen du, baita haur-hezkuntzako lehen zikloan plaza publikoak sortzera bideratutako jarduketetarako ere.

 

Hala ere, lege-proposamenetik eratorritako konpromisoei aurre egiteko behar den aurrekontu-gehikuntzak —baina ez da jasotzen egungo aurrekontu-proiektuaren gastuaren bidexkan— mugatu egingo lituzke gobernu progresista gisa lehenago aipatutako LOMLOEren hirugarren xedapen gehigarrian ezarritako helburua lortzeko azkartu nahi diren jarduerak finantzatzeko aukerak, eta programa-akordioaren konpromisoa, hau da, ikasle bereziki ahulak sortuz lehenengo zikloa unibertsalizatzea.