angle-left Barañain BHIk ingurumen eta turismo jasangarriari buruzko Erasmus+ proiektu berria jarri du abian, Hezeguneen Nazioarteko Eguna eta proiektuaren logoa aukeratuta

2021/02/11

Proiektuak izen hau du: "Biharko Europako haziak gara: Europaren etorkizuna birdefinitu eta bere kultura-ondarea gordetzen duten ingurumen-ekintzak eratuz" ("We are the seeds of the EU plant of tomorrow: taking environmental action to reshape the future of the EU and to preserve its cultural heritage"). Proiektuak bi urteko iraupena izango du (2020-2022), eta Europako kultura-ondarearen gizarte- eta hezkuntza-balioa sustatzea izango du lehentasun. Horretarako, Europako gazteek klima-aldaketaren aurkako ekintzetan eta ingurumenaren defentsan parte har dezaten sustatuko du, eta praktika berritzaileak ezarriko ditu.


Proiektuaren helburuak

- Lehenik eta behin, gure gazteak kontzientziatzea klimaren aldetik neutroa den Europa lortzen lagun dezaten, klimaren aldeko ekintzen bidez eta mantentzeko konpromisoaren bidez.
ekintza horiek etorkizunean.
- Bigarrenik, turismo jasangarria sustatzea, gure kultura-ondarea zaintzeko eta, aldi berean, eskualdeen garapen ekonomikoari laguntzeko, natur inguruneak arriskuan jarri gabe.
- Hirugarrenik, parte-hartzaileen funtsezko gaitasunak garatzen laguntzea, helduaroan europar herritar arduratsu, konprometitu eta prestatuak izan daitezen.


Proiektuko parte-hartzaileak
Parte-hartzaileen ikuspegitik, proiektua elkartutako erakundeetako hezkuntza-komunitateei zuzenduta dago zentzu zabalean, egoera sozioekonomiko ahulean dauden pertsonen parte-hartzea bultzatuz. Proiektuak beste hezkuntza-komunitate batzuetan zuzeneko eragina izatea ere espero da, eta Europa mailako lankidetza-proiektuetan parte hartzera bultzatuko dituen praktika egokien eredu izatea. Azkenik, proiektuaren bidez lankidetza sustatuko da tokiko erakundeekin eta beste erakunde batzuekin, hala nola unibertsitateekin, GKEekin, energia berriztagarrien sektoreko enpresekin eta abarrekin.


Jarduerak
Hiru zentroen beharrei eta interesei erantzuteko hainbat jarduera diseinatu dira. Bochumen (Alemania), gizartea oso sentsibilizatuta dago ingurumen-gaiekin, eta hirietako kontzientzia ekologikoarekin eta klima-aldaketaren aurkako borrokarekin lotutako jarduerak diseinatu dira. Rybnik Poloniako hegoaldeko hiri batean dago, Silesiako industrialde garrantzitsuenetako batean, eta, horregatik, atmosferaren kutsaduraren arazoa jasaten du. Kontzientziazio-jarduerak eta jarduerak diseinatu dira eremu horretan smog-aren aurka egiteko. Azkenik, Nafarroako eskualdean dagoen Barañaingo eskolan, inguruko dibertsitate biologikoa eta ingurune naturalen edertasuna kontuan hartuta, ingurumena errespetatzea eta turismoaren sektorean ekimen ekintzaileak garatzea sustatuko duten jarduerak sustatuko ditu, baina, betiere, bertako biztanleen ingurumenarekiko sentikortasun handiari egokituz.
turismo iraunkorrean arreta jartzea.
Proiektuaren barruan sartzen dira, halaber, ikaskuntza-, irakaskuntza- eta prestakuntza-jarduerak, beste herrialde batzuetara joanda, trukea eta aberastasun kulturala sustatzeko eta nazioarteko topaketa horietan parte hartzen dutenen gaitasun eleanitza bultzatzeko. Bidaia horietan herrialde bakoitzeko zortzi ikaslek hartuko dute parte, proiektuko urte bakoitzeko. Baina Erasmus+ esperientziak hiru ikastetxeetako ikasle eta irakasle guztiengan eragina izateko diseinatu da proiektua, sailen arteko jarduera-eskaintza zabalaren bidez.
Ikastetxeetan egingo diren jardueretako batzuk hauek dira: institutuko berdeguneak diseinatzea eta gauzatzea eskola-baratze gisa eta lorategi bertikal gisa; proiektuaren logo-lehiaketa; ikasleak ekologikoki kontzientziatzeko jarduerak egitea, nazioarteko ingurumen-egunak ospatuz; ingurumen-gaien egutegi bat egitea; Erasmus Eskola Iraunkorren Sarean sartzea; turismo iraunkorreko eskola-azoka; “txosna ekologikoaren diseinu ekologikoaren” diseinua; kausa on baten aldeko bizikleta-ibilaldia.

 

Proiektua urtarrilean hasi zen, proiektuaren logoa diseinatzeko eta otsailaren 2an Hezeguneen Nazioarteko Eguna ospatzeko lehiaketarekin.


Lankidetza horren bidez lortu nahi diren emaitzak bistakoak izan daitezke, hala nola, pop-up parklets edo hiri-lorategien diseinua, eskola-baratzeak eta lorategi bertikalak, pertsonen buruak ez ezik, hiri-inguruneak ere eraldatzeko. Horrez gain, ingurumen-ikerketari buruzko azterlanak eta txostenak, turismo iraunkorreko alternatiben ebaluazioa ere egingo dira, baina, horrez gain, emaitza ukiezinak ere lortuko dira, hala nola parte-hartzaileek lortutako ezagutzak edo esperientzia, hizkuntza-gaitasunak hobetzea,
Azkenik, proiektuak eragin eraldatzailea izatea nahi da hiru ikastetxeetako hezkuntza-komunitateetan eta irakaskuntza-praktiketan, eta horrek onura iraunkor eta jasangarriak ekartzea hiru ikastetxeetako gizarteetan.
bi urteko proiektutik haragoko ondorioak izango dituzten jardueren sarea diseinatzea.