angle-left Huarte BHIk Txipi Monster Food Truck 'proiektua aurkeztu du, zentroko arlo profesionalek parte hartu duten gurpil gaineko enpresa

Janari-kamioi berezi honek erantzuna ematen dio ikasleek aisialdian bazkari-zerbitzua izateko egin duten eskaera historikoari

2022/06/10

 

Huarte BHIk Txipi Monster Food Truck hezkuntza-berrikuntzako proiektua aurkeztu du gaur. 2021-2022 ikasturtean zehar garatutako enpresa gurpildun bat da, eta ikastetxeko lanbide-familia guztiek hartu dute parte, ikasleen eskaera historiko bati erantzuteko: jolas-orduetan bazkaltzeko zerbitzua izatea.

“Janari-kamioi” berezi hori diseinatzeko, zentroak Corellako Arte Eskolaren eta Diseinuko Goi Mailako Eskolaren laguntza izan du; zehazki, Diseinu Grafikoko goi-mailako 3. mailako ikasketak izan ditu, marka diseinatzearen arduradunak, eta 2. mailako ikasketak, berriz, produktu grafiko interaktiboaren laguntzailean, webaren garapenarekin. Energia Berriztagarrietako Goi Mailako Lanbide Heziketako (CISER) Energia Eraginkortasunaren 2. mailan ere parte hartu du, Food Truck energia elektrikoz hornitzen duen instalazio fotovoltaikoa ezartzeaz arduratzen baita.

Horiei guztiei gehitu zaie Huarte BHIk proiektuka lan egiteko hartu duen erabaki irmoa, prestakuntza moduluen praktika enpresaren munduaren errealitatera hurbilduz. Horrela, lankidetzan jardun da ikastetxeko etapa eta espezialitate desberdinen artean: Automozioa, Mantentze-lan elektromekanikoa, Ostalaritza, Informatika, Merkataritza, PII eta PCA. Talde-lana, lankidetza eta elkartasuna sustatu dira, eta horiek dira hazkunde handia bizitzen ari den ikastetxearen filosofiaren oinarri nagusiak, “lanbide-heziketako zentro integratu bihurtzeko asmoz, prestakuntza-eskaintza zabal eta berri batekin”.

Proiektuan parte hartu duten heziketa-zikloetako curriculumetan proiektuak izan duen aplikazio-mailaren barruan, arduradunek oinarrizko ibilgailuaren estaldura- eta leheneratze-lanak nabarmendu dituzte. Horien xasisa aldatu egin da, Food Truck-en bidaiari-lekua eta erakusmahaia den modulua akoplatu ahal izateko. Jatorrizko ibilgailua leheneratzearen barruan, funtsezko ikaskuntzetako bat izan da zerotik 12 V-ko instalazio elektrikoa sortzea, bai eta argiteria-gailuak, kanpoko seinaleak eta ibilgailuaren sistemak ere (alarmak, aparkatzeko sentsoreak, atzerako eta atzerako martxako kamerak, itxitura zentralizatuak eta argiztapenak). Barne espazioen diseinua, estaldura eta altzarien muntaketa espezialitate bakoitzeko curriculum moduluekin elkarlanean egin dira.

Orain, ibilgailua amaituta, bere eskaintza gastronomikoa erabaki behar du. Eskaintza berria izango da eta irakastorduetan eskaintzen den fast food osasungarri batera egokituko da. Horretarako, Informatikak eta Zerbitzu Komertzialek eskaera-sistema bat sortu dute on line eta marketin digitalerako, hurrenez hurren.

Proiektuetan oinarritutako ikaskuntza

Proiektua egiteko, Kimua programak proposatutako Proiektuetan oinarritutako Ikaskuntza kooperatiboaren (ACPB) metodologia erabili da, autorregulazio emozionala, ekimena, erantzukizuna, berrikuntza eta sormena lanbidearen inguruan garatzeko, eta talde-lana sektoreko kideekin eta beste sektore profesional batzuetako langileekin.

Huarte BHIko arduradunek adierazi dutenez, Food Truck proiektua “LHko ikasleen gaitasun eta ahalmenen erakusleiho berria da, oinarrizko, erdi eta goi mailakoa, eta erakutsi du gaitasun-ikaskuntzak ez duela teilaturik eta behar bezala gaituta eta prestatuta dagoela horrelako proiektu bat aurrera ateratzeko”.

Huarte BHIk Oinarrizko LHko zortzi lerro ditu, bost lanbide familiakoak, mantentze elektromekanikoko erdi maila, curriculum egokituko programa eta hizkuntzan murgiltzeko programa. Gainera, Lanbide Heziketako maila guztiak eskainiko ditu eta bi lanbide familia berri izanen ditu: Osasuna eta Gizarte eta kultur zerbitzuak eta komunitateari. Gainera, enplegurako prestakuntzan, 2022an hogeita bost ikastaro baino gehiago programatu eta egin dira.