angle-left Iruñeko Julio Caro Baroja BHIk eTwinning europar saria jaso du, «sÜRreÂLíST» proiektu

Adinaren araberako kategoriez gain, kategoria bereziei sariak ematen zaizkie. Kasu honetan, Nafarroako institutuak Espainiako Hizkuntzaren Saria jaso du (Espainiako Hezkuntza eta Lanbide Heziketaren Ministerioak babestua).

2021/02/18

Surrealismoa Lehen Mundu Gerraren ondoren Frantzian sortu zen mugimendu artistiko eta literarioa da, eta teoria psikoanalitikoetan oinarritzen da subkontzientearen funtzionamendua islatzen saiatzeko, edozein kontrol arrazional alde batera utzita.

Proiektuan gai hau diziplina anitzetan lantzen da, hau da, mugimendu honetan eman ziren arte adierazpenak zientziaren eremura eraman, aztertu, baloratu eta aplikatu dira. Ikasleek kontzeptu horien historiari, garapenari eta bilakaerari buruzko aldez aurreko ezagutzak ikasi dituzte, eta gero, hainbat irakasgaitan eta hainbat jarduera eta sormen-produkturen bidez, ezagutza horiek eta haien interpretazioa islatu dituzte.

Parte hartzen duten ikastetxeak oso desberdinak dira geografia-, kultura- eta hizkuntza-egoeran; beraz, aukera bikaina izan da, zalantzarik gabe, pentsamendu kritikoarekin harremanak estutzeko, hari gidari gisa.

sÜRreÂLíST proiektuak 155 ikasle biltzen ditu 7 ikastetxetako eta 4 nazionalitate desberdinetako irakasleekin: espainiarrak, tunisiarrak, ukrainarrak eta bulgariarrak. Bazkideek esperientzia paregabea bizi izan dute elkarrekin, surrealismoaren aurkikuntzatik abiatuta. Surrealismoa historiako mugimendu abangoardista garrantzitsuenetako bat da, partekatze- eta lankidetza-egoeretatik igarota, berrikuntzara eta sormen-produktu komunak sortzera iritsi dira.

Jarduera guztiak lankidetzakoak dira, eta talde mistoetan egiten dira beti; izan ere, helburua da ikasleei proposatzea zer den idazketa surrealista; nola eragiten duen surrealismoak matematikan; horrez gain, hainbat teknika artistiko lantzen dira museo bat sortzeko; zoo surrealista bat sortzen da klima-aldaketara egokitutako izaki berriekin, eta arte-mugimendu horren eragile nagusiak zein diren aztertzen da. Azken batean, proiektu honetan hainbat sorkuntza-produktu egingo dira hainbat irakasgairen bidez. Arte-zaletasuna, esperimentazioa eta irrazionala funtsezkoak dira proiektu hau garatzeko. COVID-19 taldearen pandemian, jarduera batzuk birdiseinatu ziren, eta bazkide bakoitzak irakasgai bakoitzean konfinamendu-egoera horretan egindako lanaren funtsezko elementua izan zen. Surrealismoak gure bizitza koarentenako une latzetan busti du eta askoz hobeto jasaten lagundu digu: egindako jarduera ludikoek, adibidez, kontaktua erraztu eta pandemiaren unerik okerrenak pasatzen lagundu zuten.

 

IRAKASGAIAK

Hizkuntza eta Literatura, Historia, Musika, Plastika Hezkuntza, Atzerriko Hizkuntzak, Biologia, Natur Zientziak, Matematika/Geometria, Ingurumen Hezkuntza, IKT Informatika, Gorputz Hezkuntza, Psikologia, Artearen Historia.

 

HELBURUAK

  • Hizkuntza gaitasuna, bai bertako hizkuntzetan, bai atzerriko hizkuntzetan.
  • Gaitasun digitala, proiektua IKT plataforman egiteko oinarria.
  • Gizarterako eta herritartasunerako gaitasuna, bizi den errealitate soziala ulertzeko, lankidetzan aritzeko, elkarrekin bizitzeko eta gizarte pluralean herritartasun demokratikoa erabiltzeko.
  • Ekimenaren zentzua eta espiritu ekintzailea, ideiak sormenaren eta berrikuntzaren bidez ekintza bihurtuz.
  • Kultura-kontzientzia eta -adierazpenak, jarrera irekia eta errespetuzkoa, kultura- eta arte-adierazpenak.
  • Gaitasun zientifikoa, ezagutza zientifikoa erabiltzea ezagutza hori sortu, eskuratu edo modu ulergarri eta arduratsuan aplikatu behar den egoeretan.
  • Pentsamendu kritikoa, pentsamendua aztertu eta ebaluatzea, hura hobetzeko, auzitan jartzeko eta bizitza errealeko gertaerak aztertzeko, ondorioak ateratzeko.
  • Ikasten ikastea, bizitzan zehar modu autonomoan ikasten jarraitzeko jarrerak.

 

LAN-PROZESUA

Ikasleek nazioarteko 5 talde mistotan lan egin dute, surrealismoaren esparruko ikerketak, jarduerak eta azken produktuak garatuz. Lehenik, banaka aurkeztu ziren, eta, ondoren, ikastetxeka, eta gainerako parte-hartzaileei eta herrialdeei beren kulturari buruzko alderdi zehatzak erakutsi dizkiete. Guztien artean logoa sortu eta aukeratu zuten, eta, ondoren, irakasleek gidatuta, surrealismoaren (Historia) mugarriei buruzko denbora kooperatiboaren ildo batekin hasi zuten ikertzen. Era berean, lan surrealista ospetsuak aztertu zituzten Zientziatik (Matematika/Geometria), poema dadaistak sortu zituzten (bertako eta atzerriko hizkuntzetan), lan plastikoak (Plastika Hezkuntza), animalia eta izaki bizidun surrealistak (Biologia), musika eta dantza sortzailea eragin surrealistaren pean. Jarduera horiek guztiak ikasturtean zehar egin ziren (urria-maiatza) eta hilabete edo hilabete eta erdiko jarduera batean banatu ziren. Jarduera nagusi bakoitza errubrika bidez ebaluatu zen.

 

EMAITZAK

Hainbat diziplina lantzen dira zeharka, eta, beraz, emaitzak diziplina askotakoak izan dira. Ikasleek online plataforman egindako proiektu baten berezko gaitasun digitalak eskuratu dituzte (SurveyMonkey, Doodle, Padlet, Emaze, Power Point, Tiki-Toki, Paint eta beste tresna batzuen erabiltzaileak izanik) eta helburuetan markatutakoak. Egindako produktuak digitalak (Tiki-Toki denboraren lerroa, testuak, bideoak eta musika editatzea, zoo digitala, marrazkiak editatzea, etab.) eta analogikoak (Museo surrealistak ikastetxeetan, idazkera dadaista, lan plastikoak sortzea, etab.) izan dira. Jarduera horiek guztiak errubriken bidez ebaluatu dira, eta ikasleek elkarrekin ebaluatu zuten proiektua.

 

Informazio gehiago: