angle-left Iruñeko Plaza de la Cruz BHIk Erasmus+ KA122-SCH proiektuaren «Bidearen soinuak: musika, dantza eta literatura Europako bideetan» lanean murgiltzen gaitu

2022/02/17

Proiektuaren deskribapena

 

Informazio guztia ESTEKA HONETAN

 

Proiektu honen bidez, Europako hiru herrialdetako (Frantzia, Italia eta Espainia) kultura eta tradizioen bizipenen berri eman nahi zaie ikasleei eta irakasleei, musikaren, dantzaren eta literatura-testuen bidez. Horretarako, turismo jasangarria eta osasungarria erabiliko da, eta bide hauek erabiliko dira: Santiago, Vía Francigena eta Vía Postumia.

 

Horretarako, ibilbide horietako zenbait etapatan ibiliko dira, eta ikasleen aterpetxeetan sartuko dira, ibilbide horiek fisikaren, musikaren, literaturaren, historiaren, kulturaren eta hizkuntzaren ikuspuntutik prestatu ondoren.

 

Irakasleak eta ikasleak “The ways of Europe” proiektua osatzen duten ikastetxeekin harremanetan ibiliko dira eta jarduera horiek prestatuko dituzte. Bidearen aurretik, bitartean eta ondoren, hizkuntza-gaitasuna, gaitasun artistikoa eta kulturala, gaitasun digitalak, elkarlana, berdintasuna eta gizarteratzea, osasunerako hezkuntza eta ingurumenaren babesa landuko dira.

 

Helburuak:

 

1.Gure eskola-komunitatearen europar sentimenduan sakontzea, Europako enbaxadore-eskola izan gaitezen.

 

2. «Content and learning integrated language»-ko irakasleak Europako beste esperientzia batzuetara eta beste irakasle batzuk praktika onak trukatzeko kultura europeistara hurbiltzea.

 

3. Berdintasuna, gizarteratzea eta gizarte-kohesioa sustatzea, jarduera artistikoak eta turismo motelekoak erabiltzen dituzten mobilizazioen bidez.

 

4. Bizi-ohitura osasungarriak sustatzea ariketa fisikoari eta nutrizioari dagokienez, mendi-ibilien eta turismo iraunkorraren bidez, batez ere, pandemiaren ondoren sumatutako antsietatearen eta motibazio faltaren ondoren.

 

5. Sormen artistikoa eta sentimenduak musikaren eta literaturaren bidez adieraztea.

 

6. Klima-aldaketaren aurka borrokatzea, joan-etorri jasangarriak erabiliz eta kutsadura akustikoaren arazoaz jabetuz.

 

7. Ikasleengan eta irakasleengan tresna digitalen erabilera bultzatzea, eraldaketa digitalerako gure planaren ezarpena hobetzeko.

 

Jarduerak:

 

Prestakuntza bisitak (irakasleak).

 

Ikasleen eta irakasleen prestakuntza fisikoa.

 

Espainian, Frantzian eta Italian Santiagoren bidearekin zerikusia duten olerkiak, abestiak eta dantzak mugikortasunari ekin aurretik ikertzea, networking eta/edo lineako lan kolaboratibo baten bidez.

 

Horren bilduma Done Jakue Bideko musika gida digital batean, Kalistoren kodize moduan.

 

Ikasleak Italiako Postumia bidean ibiliko dira, Frantziako bide frantsesean eta Iruñeko Santiago bidean.

 

Mugitzen diren bitartean, aterpetxeetan ostatatuko gara, eta bertan ikasleek musika interpretazioak eta literatur gauak egingo dituzte.

 

Soinu-espazioak kutsadura akustikorik gabe edo kutsadura akustikorik gabe bizitzea eta datuak biltzea.

 

Musika- eta sentimendu-blog pertsonala bideo gisa prestatzea, Frantzian eta Italian egindako bideei buruzko bizipen esanguratsuenekin.

Bertan, bisitatutako herrialdeetan ezagutu eta sortu dituzten olerkiak, abestiak edo dantzak jasoko dira.

 

Egutegia:

 

-2022ko apirilean. Jarduerak zabaldu eta prestatzea, eTwinningeko lana.

 

-INAUTERIAK. ikasleen lanak entregatzea

 

-2022ko martxoaren 13a: Santiago Bideko 4. mailako ikasleekin goiz bat prestatzeko etapa.

 

-Apirila. Postumia igeri zeharkatzeko Italiara joango den 4. mailako ikasleen hautaketa

 

-Maiatza-ekaina: gurasoen, irakasle laguntzaileen, dokumentazioaren eta bidaiaren komunikazioa.

 

-2022ko iraila: bidaiaren azken prestaketa eta jarduerak. Irakasle laguntzaileak, gurasoekin bilera.

 

-2022ko urria. Italiara bidaia (astebete: Ebroko eta Hiriko Porrot Institutuaren bisita, eta etapak Bide Postumitik, aterpetxeetan lo eginez).

 

-Azaroa: ikasleek egindako materialak jaso eta ikastetxera zabaltzea.

 

- Abendua: Joan ez den edo berria den batxilergoko 1. mailako ikasleak prestatu eta hautatzea (2. txanda: Bide Frantsesa Amiensetik).

 

-Abendua, urtarrila eta otsaila: bidaia prestatzeko eta prestatzeko jarduerak.

 

-Apirila: Bide Frankena Amiens.

 

-Maiatza: ondorioak, hedapena eta azken txostena.

 

-2023ko iraila: Nafarroan mugikortasuna prestatzea.

 

- 2023ko urria: Veronako eta Amienseko institutuen harrera eta Nafarroako Donejakue bideko mugikortasuna ikastetxeko ikasleekin.

 

Eragina:

 

Gure eskola-komunitatearen parte-hartze demokratikoan sakontzea, Europako Parlamentuko Enbaxadore-eskola den aldetik, eta konpromiso soziala eta zibikoa sustatzea, Europa eta haren kultura-ondarea gazteen artean zabalduz.

 

Irakasleen trebetasun eta teknika didaktikoak hobetuko ditu, irakaskuntza-ikaskuntza prozesuaren ikuspegi zabalagoa emanez beste herrialde bateko testuinguru erreal batean, eta metodologiak beste lankide batzuekin partekatu ahal izango ditu.

 

Bidearen esperientziaz gozatzen eta ikasleen eta irakasle bisitarien osasun fisikoa eta mentala hobetzen lagunduko du, eta komunitateko gainerako kideak kontzientziatuko ditu, bai eta joan-etorri iraunkorrak eta akustikaren aurkako borroka ere, ingurumena babesteko baliabide gisa.

 

Berdintasuna, gizarteratzea eta gizarte kohesioa bultzatuko ditu, baita sormena ere, eta ikasleen eta irakasleen gaitasun digitala garatuko du.

 

-Proiektuaren koordinatzailea: Inmaculada Martínez Riazuelo (Musika Saila).

 

-Erasmus+ Batzordeko kideak: zuzendariordea, Musika, Gorputz Hezkuntza, Ingelesa eta Hizkuntza eta Literatura sailetako irakasleak.

 

-Laguntzaileak: Europako enbaxadoreak, Sailak, Irakasleak, Tutoreak eta ikasleak, Osasun Eskolak, Harreman Saila, Eskola Kontseilua, Zuzendaritza Taldea.

 

Hori guztia eta askoz gehiago, esteka honetan: https://cutt.ly/9Plpcwp 

Kontaktua: Elisa Echenique
Mezu elektronikoak: eechenie@navarra.es
Telefonoa:848426975