angle-left Valle del Ebro BHIk mugikortasun iraunkorraren aldeko apustua egin du

2022/09/27

Irailaren 22an, Valle del Ebro BHIko Bi+ ikerketa-batxilergoko ikasleek, Alberto Lavilla Guridik eta Sara Cervera Freánek, mugikortasunari buruzko azterlan baten emaitzak aurkeztu zituzten: "Tuterako eskola-inguruneetako mugikortasun iraunkorraren diagnostikoa". Erakusketa El Molinar gizarte etxean egin zen, 19:00etan.

Azterlan hori egiteko, Ebroko Harana institutuko Bi+ aberastasun-programako ikasle gazteek aztertu dituzten ikastetxeen laguntza izan dute, baita Tuterako Recicleta elkartearen laguntza ere. Elkarte horren helburua da hiriko bizikletaren erabilera sustatzea eta autoaren ordezko garraiobideak bultzatzea. Izan ere, Valle del Ebro BHIk hitzarmen bat sinatu zuen Recicletarekin, hainbat proiektu egiteko, eta, zalantzarik gabe, hiriko mugikortasun jasangarria sustatzen lagunduko dute.

Hitzaldi horretan, Alberto Lavillak eta Sara Cerverak oso argi eta modu didaktikoan azaldu zituzten Tudelako eskola-inguruneen egoerari eta gaur egungo segurtasunari buruzko datuak, mugikortasun eraginkorra eta gazteek kaleak gehiago erabili eta gozatzeko aukera izan dezaten.

Bestalde, Batxilergoko 2. mailan ari diren Claudia de la Merced eta Ester Planillo ikasleek, baita Bi+ ikerketa-programan ere, 10th International Congress of Educational Sciences and Development ekitaldian parte hartuko dute, "Atentzio-defizitak eta hiperaktibitateak eragindako nahasmendua duten ikasleen gaineko bizikletazaleen efektuak" izeneko lanarekin.

Azterketa horretan, aurreko ikasturtean egindako esperimentazioan lortutako datuak aztertzen dituzte ikasleek; izan ere, zenbait ataletan, “bizikletak/ikasmahaiak” erabili ziren, mahaia eta pedalak konbinatzen dituen hibridoa. Era berean, Claudia de la Mercedek eta Esther Planillok nazioarteko kongresu honetan parte hartzeak haren azterketa argitalpen entzutetsuetan hedatzea dakar.

Bi albiste horiek pizgarri dira eta Valle del Ebro BHIko Bi+ programako irakasleek eta ikasleek egindako ahalegina erakusten dute. Haien ikerketek eta azterketek, parte-hartzaileen gaitasun zientifikoak eta sozialak garatzen laguntzeaz gain, komunitatearen beraren onerako izango diren proposamenak eta ondorioak garatzen laguntzen dute.