angle-left Valle del Ebro BHIa heziketa emozionalean prestatzen da Hezkuntza Departamentuaren Laguntza programaren bidez

2022/10/13

Valle del Ebro BHIko klaustroak hezkuntza emozionaleko programa bati ekin dio 2022-2023 ikasturtean, Nafarroako Gobernuak sustatua, Laguntza izenekoa. Proiektu horrek esan nahi du ikastetxeak konpromisoa hartu duela hiru urtez prestakuntzarako eta ikasgeletan emozioen mundu konplexuaren inguruan ikasitako edukiak aplikatzeko eta hezkuntzarako duten garrantzia.
Horretarako, lehenengo urte honetan, Káeru elkarteak koordinatutako prestakuntza jasoko da, Eva Bach aditu ospetsuak emandako laguntza eta marko teorikoarekin. Bartzelonako Unibertsitateko Hezkuntza Zientzietako lizentziadun hau ere maistra, hezitzaile eta idazlea da. Gainera, garapen pertsonalean, adimen emozionalean, komunikazioan eta pertsonen arteko harremanetan aditua da.
Lehen prestakuntza jardunaldia urriaren 10ean egin zen, hiru orduz, Tuterako NUPeko ekitaldi aretoan. Bilkura horretan Valle del Ebro BHIko irakasle guztiak eta San Adriango Ega BHIko klaustroaren zati bat izan ziren. Parte-hartzaileek sei gairi buruz hausnartu zuten:
1. Hezkuntza emozionalaren justifikazioa eta oinarri neurozientifikoak eta psikopedagogikoak
2. Zertarako? helburuak.
3. Zer dira emozioak? Definizioa.
4. Zenbat dira oinarrizko emozioak?
5. Funtsezko gaitasun sozioemozionalak.
6. Emozioei buruzko mito eta uste okerrak.
Hala, talde-lanari eta Eva Bach bera bateratzeari eta harekin elkarrekintzan aritzeari esker, Valle del Ebro BHIko klaustroak zenbait kontzeptu sakondu zituen, hala nola gizakia izaki trizerebratu gisa (narrasti-garuna, paleomamifero eta arrazionala edo neokorexa) eta gizabanako bakoitzaren genetikarekin, kulturarekin eta ezaugarriekin duen lotura.
Bizitzako etapa guztietan, bereziki nerabezaroan, autobehaketak duen garrantzia azpimarratu zen, eta oinarrizko emozioei, sentimenduekiko desberdintasunari, gaitasun emozionalei eta irakasleen artean agertzen diren estilo emozionalei buruzko hainbat sailkapen aurkeztu ziren.
Prestakuntza hori, SAFE metodoaren (metodo sekuentzial aktiboa, fokalizatua eta esplizitua) eta hori arrazoitzen duten ebidentzia zientifikoen babespean, hezkuntza-komunitate osoaren osasuna eta kudeaketa emozionala hobetzeko balio izatea espero da, eta, beraz, baita haren ikaskuntza ere. Izan ere, egiaztatuta dago horrelako programak garatzeak, arrisku-egoerak prebenitzen laguntzeaz gain, hobekuntza nabarmenak eragiten dituela esparru akademikoan, eta ikasleengan eta familiengan eragin eraginkorra eragiten duela, eta betiere.
Hurrengo saioetan, Valle del Ebro BHIko klaustroak prestatzen jarraitu ahal izango du, eta teoria hori ikasleen praktikara hurbilduko du lau ardatz nagusiren inguruan: nor naizen, nork bere burua ezagutzea, nola naizen beste pertsonekin, gaitasun soziala, nor naizen, belaunaldien artekoa eta belaunaldien artekoa, eta norentzat naizen, ikuspegi eko-soziala.

Azken batean, Valle del Ebro BHIk etengabe hausnartzen eta hobetzen jarraitzen du, eta korronte psikopedagogiko berrietara hurbiltzen ari da; azken batean, emari klasikotik edateari uzten ez dioten korronteetara, nahikoa da zu zeu ahalik eta gehien gogoratzea, Delfosko orakulua inskribatzea (grekozko klasikoan: γνω ω ω ω ουautοοτ, gthi transliteratua).