angle-left Nafarroako Kontratu Publikoen Administrazio Auzitegiak Hezkuntza Departamentuak egindako eskola garraioaren lizitazioaren oinarri arautzaileak abalatu ditu

Epaimahaiak ez ditu onartzen ANET-ek kostuak, ibilbideak, loteak eta balorazio-irizpideak direla-eta egindako erreklamazioak

2021/09/28

Nafarroako Kontratu Publikoen Administrazio Auzitegiak Hezkuntza Departamentuak argitaratutako Nafarroako eskola-garraioaren lizitazioaren oinarri arautzaileak abalatu ditu. Oinarri horietan, lehenengo aldiz, zerbitzu hori emateko beharrezkoak diren kostuen azterketa sartu da, aurreko lizitazioetan izan diren kostuak alde batera utzita eta sektorean zehatutako lehiarik ezagatik indargabetuta.

Kontratu Publikoen Epaimahaiak ez ditu onartu Nafarroako Garraio Enpresaburuen Elkarteak (ANET) aurkeztutako erreklamazioak, eta arrazoia eman dio Hezkuntza Departamentuari eskola-garraioaren kontratua arautzen duen agirian jasotako kostu, lote, ibilbide eta balorazio-irizpideei dagokienez. Irailaren 1ean eta 20an hartutako erabakien bidez, Nafarroako Kontratuetarako Administrazio Auzitegiak automatikoki eten du ANETek aurkeztutako erreklamazioa, eta ez du onartu kontratua arautzen duen agiriaren aurka jarritako kontratazio publikoaren arloko erreklamazio berezia. Erreklamazio horretan, ANETek abuztuaren 5eko 74/2021 Auzitegiaren erabakian ezetsi ziren inpugnazio-arrazoiak berresten ditu. Epaimahaiak ezetsi egin ditu ANETeko gainerako erreklamazioak, irailaren 20ko akordioan.

2021eko maiatzean Hezkuntza Sailak 2021/2022 ikasturterako eta hurrengoetarako eskola-garraioko zerbitzuak kontratatzeko lizitazioa argitaratu zuen. Hainbat sindikatuk eta enpresak, bai eta ANETEK ere, erreklamazioak aurkeztu zituzten. Erreklamazio horiek Kontratuen Auzitegiak partzialki onartu zituen ekainaren 22ko eta abuztuaren 5eko akordioen bidez, batez ere sektoreko langileen subrogazioari dagokionez. Kontratuen Auzitegiak atzera bota zituen, oro har, kostuak, loteak, ibilbideak edo balorazio-irizpideak direla-eta ANETek zituen asmoak.

Azken erabakien ondoren, Nafarroako Kontratuen Administrazio Auzitegiak berretsi du eskola-garraioaren lizitazioaren oinarri arautzaileak arauekin bat datozela, eta Hezkuntza Departamentuak ezin izango ditu eskola-garraioaren lizitazioan sartu bidaiarien garraio erregularra murriztearen ondorioz garraioaren sektoreak izan ditzakeen galerak.

Gainera, proposamenak aurkezteko epea amaituta, enpresa lizitatzaileek ia lote guztietarako eskaintzak aurkeztu dituzte, eta horrek agerian uzten du lizitazioaren kostuak ematen den zerbitzurako egokiak direla.

2021-2022 ikasturterako behar diren eskola-garraiorako ibilbideak antolatu eta aztertzean, egungo araudia hartu da kontuan horiek diseinatu eta planifikatzeko, bai eta Hezkuntzari buruzko lege organikoaren aldaketak eragindako aldaketak ere; izan ere, Oinarrizko Lanbide Heziketa oinarrizko irakaskuntzatzat hartzen da, eta, beraz, ikasle horiek eskubide osoko plaza dute garraio eta jantoki antolatuetan, bai eta dagozkien banakako laguntzetan ere. Ibilbideetan egindako aldaketek eta zerbitzuaren egokitzapenak aurrerapauso bat ekarri dute legegintzaldiko Hitzarmen Programatikoaren ildotik. Hala, Oinarrizko LHko ikasleei antolatutako ibilbideetan garraioa bermatuko da, eta Erdi Mailako LHko eta Batxilergoko (18 urtetik beheitiko) ikasleentzat adina lanpostu huts handituko dira, indarrean dagoen araudiaren arabera garraiorako eskubidea duten ikasleentzat antolatutako ibilbideetan.

Aurreko ikasturteari dagokionez, Hezkuntzak eskola-garraioaren bermea zabaldu die LHko eta Batxilergoko 1.993 ikasleri, eta guztira 12.235 ikasle eraman ditu 270 autobus-ibilbidetan, 12 milioi eurotik gora.