Hezkuntza eta osasun arloko aditu nazionalek lanaldi jarraitu eta/edo malgu eta zatituek ikasleengan dituzten ondorioak aztertuko dituzte aste honetan Iruñean - Hezkuntza eta osasun arloko aditu nazionalek lanaldi jarraitu eta/edo malgu eta zatituek ikasleengan dituzten ondorioak aztertuko dituzte aste honetan Iruñean - Dpto
Nafarroako Eskola Kontseiluak Xavier Martínez Celorrio, José Luis Bernal eta Gonzalo Pin biltzen dituen sinposioa antolatu du urtarrilaren 11 eta 12ko arratsaldeetan Nafarroako Museoan
2023/01/09
Manuel Martín Nafarroako Eskola Kontseiluko buruak (ENB) Iruñean urtarrilaren 11n eta 12an egingo diren jardunaldiak aurkeztu ditu gaur goizean, eskola-egun jarraituak eta/edo malguak eta lanaldi zatituak ikasleengan dituzten ezaugarriak eta ondorioak aztertzeko.
Gai horretan adituak dira, besteak beste, Bartzelonako Unibertsitateko soziologia-irakaslea, Xavier Martínez Celorrio; Zaragozako Unibertsitateko irakaslea, José Luis Bernal, edo Valentziako Pediatria Elkarteko kidea eta Valentziako Quirón Salud ospitaleko Pediatria Zerbitzuko koordinatzailea den Gonzalo Pin Arboledas-ek eskola-errendimendu nuklearraren inguruan izan ditzakeen ondorioak.
Manuel Martín ENBko lehendakariak nabarmendu duenez, Kontseiluak antolatzen dituen jardunaldiek ikasleak eta haien beharrak dituzte ardatz, eta planteamendu horren arabera egituratu dira: “espezialista handiekin eta hainbat ikuspegitatik, bat egitera eramango gaituzten eta normalizatzen lagunduko diguten gako, datu, gogoeta, proposamen eta ondorioak batzen saiatuz”, azpimarratu du Martinek, “eskola-jardunaldi etengabean eta etengabean sonatuenetako bat”:
Nafarroako Eskola Kontseiluko lehendakariak gogorarazi du Hezkuntza Departamentuak iragarri zuela Nafarroako ikastetxeetan lanaldi jarraitu eta/edo malguen izaera esperimentala iraungiko zela. Nafarroako guraso-federazio nagusiekin, ikastetxeetako zuzendari-elkarteekin eta sindikatuetako zuzendariekin parte hartzeko prozesua burutu ondoren, Departamentuak Nafarroako hezkuntza-komunitatearen aho bateko eskakizunari erantzutea erabaki zuen. Horren bidez, ikastetxe horietako lanaldia eta ordutegia arautuko dituen foru agindu berria onetsi aurretik, Nafarroako ikastetxeetako lanaldi-aldaketaren emaitzak behar bezala ebaluatzeko eskatu zuen.
Hala, Hezkuntzak egutegi bat ezartzea erabaki du erregulazio berrirako. Horren bidez, aldez aurretik jakin ahal izango da ikasleei egindako diagnostiko-ebaluazioen emaitza, eta ondorio fidagarriagoak atera ahal izango dira lanaldi jarraitua eta/edo malgua modalitatean sartu berri diren ikastetxe publikoetan lanaldia aldatzeak eragiten dituen ondorio pedagogikoei, antolaketari eta bateragarritasunari buruz.