angle-left Diziplinarteko feminismoa Ebroko Harana Institutuan

2021/03/29

Joan den asteazkenean, martxoaren 24an, feminismoari buruzko hitzaldiak egin ziren Valle del Ebro BHIko Batxilergoko 2. mailako sekzioentzat, martxoaren 8an egingo diren jardueren barruan. Hain zuzen, atal horietako ikasleek berek bultzatu eta eskatu zituzten tailer horiek, Emakumearen Eguneko jardueren harira.

Horrela, hainbat irakaslek, berdintasunean oso prestatuak, eman zituzten beren hitzaldiak, eta askotariko gaiei buruzkoak izan ziren. Laura Cimorra, adibidez, historiako interpretazio-begiradaz mintzatu zen. Estíbaliz Clementek feminismoari eta hizkuntzari buruzko gogoeta egin zuen, eta gai hauek landu zituen, besteak beste: terminologia feminista, feminismo terminoaren beraren jatorria, eufemismo matxistak, neologismo “hembrismoa”, etsaiak nola asmatu, edo hizkuntza inklusiboa erabiltzea mugimendua desprestigiatzeko.

Bestalde, Patricia Archancok erakutsi zuen ekonomia-zientzia ez dela neutroa, diskurtso ekonomiko hegemonikoari egindako kritika batzuk azaldu zituen, eta ekonomia feministari eta ekoizpen- eta ugalketa-eremuei buruzko hainbat begiradaren berri eman zien ikasleei, bai eta bizitzari eusteko moduari buruzko gogoetak ere: ekokultasuna eta elkarrekiko mendekotasuna gero eta estuagoa den planeta batean.

Filosofia Departamentuari dagokionez, María Flamarique eta Tania Sánchez irakasleek Willendorfeko Venusetik Jennifer Lópezeraino doan programa bat eman zuten, arlo publikoan bizitzeko eta pribatua berriz bereganatzeko ideiaren inguruan. Generoa gizarte-eraikuntza gisa eta “familia” feministak ere aipatu zituzten. Bere tailerreko beste alderdi interesgarri bat emakumearen gorputzari eta jabekuntzari buruzko gogoeta izan zen. Azkenik, irakasleek legediari buruzko gaiak argitu zituzten, hala nola, trans pertsonen adostasunari eta berdintasunari buruzko lege-proiektuak.

Azken batean, garrantzi handiko gai horri buruzko ikuspegi ugari -historikoa, linguistikoa, legegilea eta filosofikoa- lortu ahal izan zituzten ikasleek. Gainera, txosten guztiek ondorio batzuk izan zituzten, eta, ondorio horietan, ikasleei galdetu zitzaien zer egin daitekeen edo non egon nahi den berdintasun teoriko eta batez ere praktiko baterantz abiatu nahi duen gizarte batean.