angle-left Gimenok nabarmendu du ‘aintzindaria’ dela onarpenari buruzko foru dekretu berria, ikasleen banaketa LOMLOE irizpideen arabera arautuko duena

Hezkuntza kontseilariak Celaá ministroa buru duen Konferentzia Sektorialean parte hartu du gaur

2021/02/11

Nafarroako Gobernuko Hezkuntzako kontseilari Carlos Gimenok gaur nabarmendu du, Hezkuntzako Konferentzia Sektorialean, onarpenari buruzko foru dekretu berria aitzindaria dela, arauak LOMLOE lege organiko berrira egokitzen baititu.

Telematika bidez egin da, eta Hezkuntza eta Lanbide Heziketako ministro Isabel Celaá buru dela, autonomia-erkidegoetako hezkuntza-sailburuek jakin dute 2021-2022 ikasturterako Nafarroa onartzeko foru-dekretuak dagoeneko onartzen dituela LOMLOEren irizpide berriak, eta, Gimenok adierazi duenez, “berrikuntza eta hobekuntza nabarmenak ditu familientzat, legeak ematen digun arau berriaren arabera”.

Kontseilariak azaldu duenez, onarpen berriak hobekuntzak ekarriko ditu ekitate-arraila gutxitzeko eta aukera-berdintasuna areagotzeko, eta, bide batez, funts publikoak dituzten ikastetxeetan ikasleak banantzea saihestuko da. “Gure bokazioa argia da”, esan du Gimenok, “ikastetxe publikoek gizartearen isla izan behar dute, eta funts publikoekin finantzatutako ikastetxe publikoek zein pribatuek konpromiso bat hartu behar dute hezkuntzarekin, erantzukizun partekatua, azken urteotan Nafarroako Foru Komunitatean sortzen ari zen gizarte-zatiketa saihestuz”.

“Ez da eztabaidatzen aurrez aurreko modalitatea”

Konferentzia Sektorialak Ministerioaren txostena jaso du, 2020-2021 ikasturteko bigarren hiruhilekoaren bilakaerari buruzkoa, pandemiari dagokionez. Hitzaldian, Carlos Gimenok adierazi du Nafarroan “hezkuntza presentziala ez dela eztabaidatzen”. Sailburuak esan du ikastetxeen sare osoa etengabe irekitzea dela Nafarroan egituratutako sistemaren kaudimenaren elementu eredugarria. Sistema hori departamentuak prestatu eta hezkuntza-komunitate osoan arrakastaz eta zehaztasunez aplikatu diren protokoloetan oinarrituta dago. Bigarren hiruhilekoari dagokionez, Nafarroako sailburuak adierazi du ezen, Gabonen ondorengo pandemia-kurbaren hazkunde orokorraz haratago, egiaztatu dela zentroak zentro seguruak direla oraindik ere birusaren aurrean, eta urtarrileko lehen asteetan are hobeto erantzun dutela iraileko lehen asteekin alderatuta, eta une honetan alderantzizko joera dutela, udazkenean konfinatutako hezkuntza-taldeak gero eta gehiago hazi baitira.

Gimenok esan du irakasleek laster jasoko dutela covi-19ren aurkako txertoa. Sailburuaren iritziz, txertatze horrek are gehiago bermatuko du presentziazko hezkuntza-modalitatea, ikastetxeak gero eta zentro seguruagoak baitira, eta irakasleen konfiantza sendotuko du, lan-giro hobea eta hezkuntza-giro hobea sortuz.

Bestalde, Gimenok nabarmendu du Hezkuntza eta Osasun Sail teknikoek egindako automatizazio informatikoaren maila handia. Horri esker, pandemiak ikastetxeei eta familiei eragiten dien informazio-emari guztia arindu ahal izan da, eta etengabe hobetu da eskolako konfinamenduen jakinarazpena eta Haur eta Lehen Hezkuntzako zikloetan isolatu daitezkeen taldeak konfinatzea. Kontseilariak gogorarazi du ia %80rainoko trazabilitateak lortu direla, eta, hala, kimuak agertzea saihestu dela. Praktika on horrek asko hobetu du departamentuak ikastetxeekin egindako lana, eta ezagutu nahi duten autonomia-erkidegoen eskura jarri da.

Bide batez, sailburuak Ministerioari eta autonomia-erkidegoei jakinarazi die sailak digitalizazioan egindako ahaleginaren berri, eta ikasturte hau amaitzeko, ekipo informatiko berezi bat banatuko du, Lehen Hezkuntzako 4. mailatik Batxilergoko bigarren mailara bitarteko ikasle nafar bakoitzak izango duena, LH barne.

Berreskuratze Planaren hezkuntza-aukera

Hezkuntza-arloko Berreskuratze, Eraldaketa eta Erresilientzia Planari dagokionez (Europako Batzordeak pandemiak eragindako kalte ekonomiko eta sozialak konpontzen laguntzeko proposatutako finantza-baliabidea), Gimenok Espainiako Gobernua zoriondu du du, EBk planteatzen dituen egitura-aldaketekin bat datorren herrialde-proiektu bat artikulatzeagatik. “Funts horiek guztiontzat aurrera egiteko aukera dira”, esan du Gimenok, “bereziki Nafarroarentzat, bere berezitasun fiskalengatik Europako funtsak eskuratzeko zailtasun handiagoak baititu”. Sailburuak esan du funts horiek aukera eman dezaketela 0-3 zikloa hobetzeko, LOMLOEren postulatuen ildotik, zikloa ikastetxeetan sartzeko, toki-administrazioen 0-3 hezkuntza-administrazioaren sarera eramateko eta azpiegiturak eta ekipamenduak hobetzeko, hezkuntza-arauetara egokituz. Gimenok gogorarazi du gaur egungo 0-3 haur-eskolen sarearen konplexutasuna, zentro hitzartuak, transferituak edo diruz lagunduak dituena, eta, Nafarroan bezala, Gizarte Gaietako Gobernuaren sail baten mende ere badaude.

Azkenik, LOMLOEk arautzen duen antolamendu akademiko berria aipatu du sailburuak. Gimenok esan du “aukera handia” dela Nafarroako hezkuntza-sistema hobetzeko eta metodologiak berrikusteko eta curriculumeko edukiak eguneratzeko.