angle-left Hezkuntza Departamentuak "Aniztasunaren trataerarako Plan Estrategikoa" aurkeztu du

Helburua da ikasle guztiei kalitatezko hezkuntza-erantzuna ematea, hezkuntza-beharrak identifikatuz eta aniztasun guztiari berdintasunezko erantzuna emanez

2017/06/20

Maria Solana eta Andres Domblas

Hezkuntza Departamentuak Aniztasunaren trataerarako plana aurkeztu du gaur goizean, eta bere helburua ikasle guztiei kalitatezko hezkuntza-erantzuna ematea da, hezkuntza-beharrak identifikatuz eta aniztasun guztiari berdintasunezko erantzuna emanez. Horretarako, bestelako neurrien artean, baliabide pertsonalen zuzkidura handitu eta zaintzaileen ordutegiak berrikusi dira, bestelako jarduera-ildoen artean. Irailetik aurrera ekarpenak egin ahalko dira planerako, Nafarroako Gobernuaren gardentasun atariaren bidez, dokumentua oraindik zirriborro-fasean dagoelako.

Hezkuntza Departamentuak, Antolamendu, orientazio eta aukera-berdintasunerako Zuzendaritzaren bidez, urtebete darama gaur prentsaurrekoan Hezkuntzako kontseilari Maria Solanak eta Antolamendu, orientazio eta aukera-berdintasunerako Zerbitzuko zuzendari Ander Domblasek aurkeztu duten plana egiten. Solanak azaldu duen moduan, "maiatzaren 24an planaren zirriborroa aurkeztu genuen dagoeneko Nafarroako Eskola Kontseiluaren aurrean, diagnostikoaren fasea amaituta, bigarren fasearen amaieran sartu garelako. Hor, hezkuntza-eragileak, taldeka, ekarpenak egiten ari dira zirriborrorako, hirugarren fasean, irailean, sozializazioa, sentsibilizazioa eta gizarterako ekarpenak jaso baino lehen, Nafarroako Gobernuaren gardentasun atariaren bidez".

Aniztasunaren trataerarako Plan Estrategiko hau 2017-2018 ikasturtetik aurrera txertatuko da bost jarduera-ildoetan: "ekitatea eta gizarte-kohesioa, metodologiak, antolaketa, araudia eta CREENA erakunde tekniko gisa". Hauxe azaldu du Domblásek: "2016-17 ikasturtean orientazio-orduen kopurua 98 ordutan handitu da, eta ildo berean 250 ordutan handitu da 2017/2018 ikasturterako aniztasunaren trataerarako emango diren berariazko baliabide pertsonalen zuzkidura". Zentzu horretan, Solana kontseilariak hauxe azpimarratu du: "helburua da baliabideen bidezko banaketa egitea, aniztasun handiagoa duten zentroek baliabide gehiago izan ditzaten. Orain arte berdintasunezko banaketa egin da, baina Departamentuan bidezko banaketaren alde egiten dugu, gehien behar duena izaten duela ziurtatzeko".

Abian jarritako jarduera zehatzak

Geletan ikasleen banaketa orekatzeko eta gizarte-kohesiorako eta aukera-berdintasunerako lan egiteko, "irizpide garden eta berdinak ezarri dira zentro guztietarako, aniztasunaren trataeran esku hartzen duten baliabide pertsonalen banaketa bidezkoagoa egiteko".

Era berean, hezkuntza-zaintzaileen ordutegiak eta zuzkidurak berrikusi dira, eta esfortzu handia egin da baliabide hau garatzen den baldintzak hobetzeko. "% 21eko igoera bati buruz ari gara", azpimarratu du zerbitzuko zuzendariak.

Horrez gain, berariazko zuzkidura 10 ordutan handitu da ezarritakoen gainetik aniztasuna tratatzeko, zentroko, 3. mailako DBH amaitu eta gero 4. maila arrunta batera joaten diren PMAReko ikasleei jarraipena emateko. Ikasle horiek gero Lanbide Heziketa ikasiko dute.

Hezkuntza buruek azaldu duten moduan, "dagoeneko kultura-sustatzaile eta goi-mailako gizarte-integrazioko teknikarientzako 7 plaza atera dira dagoeneko, gizarte-zerbitzuekin, ikastetxeekin eta familiekin lan egin dezaten. Horrela, zentroetan ekimen pilotua egin da, "programa kontratu" direlakoen bidez, Departamentuak bultzatuta, eta 16 ikastetxek parte hartu dute. Datorren ikasturtean beste 9 gehiagok parte hartuko dute".

Azkenik, murrizketa handia ezarri da familiek haur-eskoletarako joateko ordaindu behar dituzten tarifetan. Esfortzu handia egin da baliabide gutxiagoko familientzako etaparen prebentzio-izaera indartzeko.

Solanak nabarmendu du aniztasuna inklusiotik landu behar dela, izan ere, desgaitasunen bat eta hezkuntza-laguntza behar duten eta hezkuntza-testuinguru arruntetan dauden ikasleak direla, zailtasun ekonomikoak edo familia-zamak dituzten ikasleak, edo abegi-zentroarena ez den ama-hizkuntza dutenak".

Plan estrategiko hori garrantzitsua ere bada da azken urteetan, 2000. urtearen inguruan egondako oparoaldi ekonomikoko urteen, egondako migrazio-prozesuen eta krisi ekonomiko handiaren ondorioz gertatu diren gizarte-aldaketen azterketari dagokionez. Horrek guztiak aldaketa bat ekarri du eta hor pertsonen, kulturen, hizkuntzen, bizimoduen eta hezkuntza ulertzeko moduen aniztasuna agerian geratu da. Horrela, elementu horiek guztiek hezkuntza-zentroak eta gelak aldatzeaz gain, erantzuten ari zaion errealitate bat gisa ere hartu dute aniztasuna.

Kontaktua: Kabinetea