angle-left Digitalizazioa eta genero arrakala murriztea, Lanbide Heziketako berrikuntzarako deialdiaren modalitate berriak

Nafarroako Lanbide Heziketako ikastetxeek berrikuntzaren arloan egindako proiektuak ezagutarazi dituzte INNOVAFP jardunaldietan

2020/12/11

Hezkuntza Departamentuak gaur aurkeztu du Lanbide Heziketan eta arte plastikoetako eta diseinuko irakaskuntzetan berrikuntza-proiektuak garatzeko 2021eko deialdia. Bertan, LHren digitalizazioari eta genero arrakala murrizteari buruzko modalitate berriak nabarmentzen dira. Oinarriak INNOVAFP jardunaldian jakinarazi dira, non azken urtean garatutako sei proiektu garrantzitsu aurkeztu diren. 

Bi urtean behin irekitzen den deialdiak 200.000 euroko zuzkidura izango du eta berrikuntzako bi adar berri izango ditu, 2030 agendarekin bat etorriz: LHren digitalizazioa eta eraldaketa (eraldaketa digitalari lagunduko dioten teknologia berriak sartzea) eta hezkuntza-sisteman informazioa eta lanbide-orientazioa ematea (genero-arrakalak murriztea, teknologia- eta industria-sektoreei lotutako zikloak sustatzea, hautaketa eta berdintasuna, arreta berezia jartzea desberdintasun soziokulturalei). Sonia Garcia Cifuentes Berrikuntza Departamentuko buruak deialdiaren ezaugarrien berri eman du gaur, Lanbide Heziketako Zuzendaritza Nagusiak bultzatutako INNOVAFP jardunaldian eta Nafarroako LHko zentroetako ordezkariek parte hartu dute.

Proiektu nabarmenak

INNOVAFP jardunaldiaren barruan, hamar zentrok eta bi enpresak osasun-arloan, fabrikazio mekanikoan, elektrizitatean eta elektronikoan eta instalazioan eta mantentze-lanetan garatutako sei berrikuntza-proiektu nabarmenen emaitzak aurkeztu dira. Horiek guztiak bat datoz ziklo horietako ikastetxe publikoetarako Lanbide Heziketan eta arte plastikoen eta diseinuaren irakaskuntzetan berrikuntza-proiektuak egiteko 2019ko deialdiarekin.

Berrikuntza-proiektu horien helburua Nafarroako Osasun Eskola Tekniko Profesionalari simulazio-gela bat ematea izan da, simulazio klinikoaren metodologia garatu ahal izateko, osasun-irakaskuntzetan gero eta gehiago txertatuta dagoena, bai eta baliabide digitalen banku bat sortzea ere. Bertan, ESTNAz gain, CIP Elizondo, Tuterako IZT eta Lizarra-Lizarrako CI Politeknikoak parte hartu dute.

Tafallako LHIk edozein smartphone-ekin bateragarria den Android eta IOS formatuko aplikazio informatiko bat sortzeko TAFOLAPP proiektua azaldu du.

Bideko Ama Birjinaren Ikastetxe Politekniko Integratuak "4.0 Industrian Integratzeko Mekanizazio Tailerraren Digitalizazioa" proiektua aurkeztu du. Proiektu horri esker, fabrikazioko heziketa-zikloak 4.0 industriara egokitu ahal izango dira, piezen egiaztapen-orriak digitalizatuz, ikasleen autoebaluazioa denbora errealean eginez, fabrikazio-denboren jarraipena eginez eta CNC makinen retrofiting eginez (teknologia berriak edo sistema zaharragoei ezaugarriak gehituz) mekanizazio-tailerrean.

Gainera, CIP Tafallak, CIP ETIk eta CI San Juan-Donibanek hizkuntza naturaleko interfazeetan oinarritutako 'Elkarlaneko robotikako lanpostu didaktikoa' proiektuaren emaitzak ezagutarazi dituzte. Proiektu horri esker, sentsoreen bidez sistema bat diseinatu eta integratu ahal izan da, elkarlaneko robot baten testuingurua hautemateko. San Juan Donibane IK-k ere parte hartu zuen, Virgen del Caminorekin eta Iruña Tecnologías enpresarekin batera, plataforma mugikor adimendun bati robot bat akoplatzeko proiektuan eta urrutiko kontrolerako softwarearen sorkuntzan. Proiektu horren ezaugarriak ere azaldu dira gaur.

Azkenik, Virgen del Camino LHIk, Irunberri LHk eta Sakana LHIk, Azkoiengo Ribera del Arga BHIaz eta Siemens SA enpresak, ‘Biki digitala 4.0 proiektuak diseinatzeko metodo gisa’ proiektua aurkeztu dute. Proiektu hau 4.0 makinaren erabilera digitalerako teknologia berriak aztertu, ikasi eta aplikatzean datza biki digitala erabiliz, makina fabrikatu aurretik diseinatzea eta martxan jartzea lortuz.

Proiektu horiek guztiak 150.000 euroko zuzkidura ekonomiko bateratuarekin garatu ziren.
Jardunaldiaren amaieran, Tomas Rodriguez Garraza Hezkuntza Departamentuko LHko zuzendari nagusia izan da hizlari. Berrikuntzaren bidez eskualdeen garapena azpimarratu du eta ikastetxeei eskerrak eta zorionak eman dizkie egindako lanagatik,horrela, hurrengo deialdian parte hartzera animatu ditu.