angle-left "Eskolara itzuliko gara" inkestaren arabera, Nafarroako ikasleen % 76k nahiago du ikastetxean ikasi, eta ez etxean.

Ia 20.000 ikaslek eta 3.500 irakaslek parte hartu dute IDEA Ebaluazio Institutuak pandemiaren garaiko irakaskuntzaren egoera aztertzeko egindako ikerketan

2020/12/14

“Nafarroako ikasleen %76k nahiago du eskolan ikasi, ez etxean; ehuneko hori %83ra igotzen da Lehen Hezkuntzan eta Batxilergoan, eta %70era murrizten da DBHko ikasleen artean”. Nafarroako Txostenaren ondorio nagusietako bat da, SM Fundazioaren IDEA Ebaluazio Institutuak egindako “Eskolara itzuli gara” inkestaren bidez egina. Txosten horretan, Hezkuntza eta LHko Ministerioaren eta Hezkuntza Sailaren laguntzarekin, udazken honetan, Lehen Hezkuntzako, Bigarren Hezkuntzako eta Batxilergoko 19.890 ikaslek eta ikastetxe pribatu eta itunduetako 3.422 ikastetxek hartu dute parte.

Ikasleek prestakuntza presentzialari buruz duten balorazioaz gain, txostenak azpimarratzen du “irakasleen %96k nahiago duela irakaskuntza presentziala konfinamendukoa baino, telematikoa, eta irakasleen %91k uste du ikasleek gehiago ikasten dutela ikastetxean”.

SM Fundazioaren IDEA Ebaluazio Institutuak maiatzean proposatu zuen ikastetxeei laguntzea Lehen Hezkuntzako 4. mailatik Batxilergoko 2. mailara eta LHko 2. mailara bitarteko irakasleek eta ikasleek konfinamendua bizi izan zutela eta eskolara itzuli zirela, ikastetxe bakoitzak irakasleen eta ikasleen ongizatearen berri izan dezan, ikasteko modu berriei aurre egiteko.

Hala, txostenak, 2020ko irailaren 12tik azaroaren 14ra egindako inkesten bidez osatuak, honako alderdi hauek aztertu ditu, besteak beste: aurrez aurreko edo urrutiko irakaskuntzaren arteko aldeak, ikasteko espazioa eta orduak, eskura dauden baliabideak, familiaren eta irakasleen arteko harremana eta laguntza, gogo-aldartea eta COVID-19 delakoaren eragina.

Hezkuntza-etapaka, Lehen Hezkuntzako 7.457 ikaslek, DBHko 8.164k, Batxilergoko 2.582 ikaslek eta Lanbide Heziketako 1.687 ikaslek hartu dute parte inkestan. Irakasleei dagokienez, Haur Hezkuntzako 496, Lehen Hezkuntzako 1.395, DBHko eta Batxilergoko 1.246 eta LHko 285. Parte-hartzaileen artean, 6.951 10.000 biztanletik beherako herrietan bizi dira, 5.435 10.000 eta 100.000 biztanle arteko herrietan eta 7.504 Iruñean.

Ikasleen balorazioa

Ikasleek emandako erantzunei dagokienez, azterketaren emaitzak erakusten du Lehen Hezkuntzako ikasleak (% 86) zirela klasera itzultzeko gogorik handiena zutenak, eta, ondoren, Batxilergokoak (% 72) eta LHkoak eta DBHkoak (% 70 eta % 66).

Ikasleen% 54k uste du gutxiago ikasi dutela etxean ikastetxean baino, eta% 34k uste du gauza bera ikasten dela. Batez besteko kopuru horiek desberdintasunak ezkutatzen dituzte ikasleen artean: Batxilergoaren %74k uste du gutxiago ikasten dela etxean, eta LHren %62k; Lehen Hezkuntzako ikasleen %44k bakarrik onartzen du aukera hori.

Ikasteko espazioari dagokionez, ikasleen% 88k ikasteko lekua izan zuen, eragozpenik sortu gabe; Lehen Hezkuntzan, berriz,% 83k.

Gainera, ia ikasle guztiek izan dute ordenagailua, tableta edo mugikorra. % 2,6k bakarrik ez zuen halakorik izan, baina Lehen Hezkuntzako ikasleen % 4k eta Lanbide Heziketakoen % 4,7k. Ikasleen %29k erabilera partekatuko ordenagailua zuen, eta Lehen Hezkuntzan %41era igotzen da.

Ikasleen %4,7k ez zuen Interneterako sarbiderik izan, edo batzuetan bakarrik, Lehen Hezkuntzako ikasleen %5,7k eta 10.000 biztanle baino gutxiagoko herrien %7k. % 70,5 egunero izan zen, eta ongi funtzionatu zuen.

Ikasketei dagokienez, ikasleen% 51k ordu bat eta hiru ordu bitarte eman zituen ikasteko jardueretan. Ehuneko hori %62raino igotzen da Lehen Hezkuntzan. Aitzitik, Batxilergoaren% 28k lau eta bost ordu artean eman zituen ikaskuntzaeta% 28k, bost ordu baino gehiago.

Familiarekiko harremanari dagokionez, ikasleen % 33k hobera egin zuen konfinamenduan, eta % 61ek berdin. Hobekuntza hori bereziki nabarmena da Lehen Hezkuntzako ikasleengan.

Alde horiek irakasleen laguntzari dagokionez ere nabari dira: Lehen Hezkuntzako ikasleen %85ek positiboki baloratzen du, eta Batxilergoan %55era jaisten da. Desberdintasun horiek txikiagoak izan arren, biztanle-kopuruaren arabera ere agertzen dira. 10.000 biztanle baino gutxiagoko herrietan bizi diren ikasleak dira irakasleen babes handiena adierazten dutenak. Aldiz, 100.000 biztanle baino gehiago dituzten herrietako ikasleek sentitu dute gehien ikaskideen laguntza eskolako lanetan.

Txostenak nabarmentzen duenez, ikasleen %14k ez dute familiarekin bat egin, %30ek irakasleekin eta %19k ez dute ohiko komunikaziorik izan ikaskideekin. Batxilergoko ikasleek (% 89) izan dute harreman gehien lagunekin telefonoz edo bideo-deiz.

Maila emozionalean, %73 animatuta eta beldurrik gabe sentitu da. Hala ere, Batxilergokoak eta LHkoak izan dira gutxien animatu dutenak (% 40), tristeagoak (% 37) eta lo egiteko zailtasun gehien dituztenak (% 37).

Hiru galderatan, erantzunak argi eta garbi bereizten dira hezkuntza-etapen arabera: Lehen Hezkuntzako ikasleen artean erantzun positiboagoak daude, DBHko ikasleen artean, eta ez hain positiboak Batxilergoan eta LHn: “ondo moldatu naiz urrutiko irakaskuntzarekin” (%82, %71, %62 eta %52); “irakasleek nire zalantzak argitzen lagundu didate” (%83, %66).

Aurreko ordena ia erabat alderantzikatzen da ikaskideen laguntzari buruz galdetzen denean: %74 (Batxilergoa), %60 (LH), %54 (DBH) eta %32 (Lehen Hezkuntza).

Irakasleen erantzunak

Parte hartzen duten irakasleen erantzunei dagokienez, irakasleen% 91k uste du gehiago ikasten dela ikastetxean urrunetik baino. Urrutiko irakaskuntza ez da inolaz ere irakasleen gustukoa izan. Gehienek (% 96) nahiago dute aurrez aurreko irakaskuntza; irakasleen% 91k uste du ikasleek gehiago ikasten dutela ikastetxean, eta kopuru handi bati (% 69) kostatu egin zaio urrutiko irakaskuntza. Hala ere, irakasleen% 66k uste du ikasle guztien hezkuntza-beharrei erantzun egokia eman ahal izan diela. Portzentaje hori txikiagoa da Haur Hezkuntzako (% 59) eta Lehen Hezkuntzako (% 64) irakasleena eta handiagoa Bigarren Hezkuntzako (% 69) eta Lanbide Heziketako (% 77) irakasleena.

Lan-eremuari dagokionez, %80k leku bat izan zuen, inork trabarik egin gabe. Ia irakasle guztiek izan zuten ordenagailua, baina %27k partekatu behar zuen. Guztiek izan zuten Interneterako sarbidea, eta% 79k konexio ona. Gainera, %57k zazpi ordu baino gehiago eman zituen lanean, hezkuntza-etapen artean desberdintasunak zeudela: %66koa izan zen Bigarren Hezkuntzako irakasleen kasuan eta %56koa Lehen Hezkuntzan.

%52k lana eta familia bateratzeko zailtasun asko edo asko izan ditu, eta irakasle guztien portzentajea oso antzekoa da. % 66k uste du familiarekiko harremanak berdin mantendu zirela, eta % 19k, berriz, hobetu zirela. Irakasleen % 79 estututa dago lan-eskakizunekin, eta % 70i estres handia sortu dio irakasteko modu berriak. Irakasleen %45 triste egon da eta %39k lo egiteko zailtasunak izan ditu. % 79k zuzendaritza-taldearen laguntza izan du, eta % 89k, berriz, lankideena. % 64k baloratu du familiek emandako laguntza; ehuneko handiagoa Haur eta Lehen Hezkuntzako irakasleena eta txikiagoa Bigarren Hezkuntzako eta Lanbide Heziketako irakasleena.

Irakasleen% 39k bereziki baloratzen du konfinamenduan on line egindako bileren eraginkortasun handiagoa, eta% 32k uste du konfinatzeak ez diola esperientzia positiborik ekarri.

Irakasleen %69ri kostatu egin zaio urrutiko irakaskuntza, Haur eta Lehen Hezkuntzako irakasleen %76, eta Bigarren Hezkuntzako eta Lanbide Heziketako irakasleen %60.

Irakasleen arteko koordinazioa da irakasleek gehien baloratzen dutena (%83). % 75ek, halaber, ontzat jotzen du zuzendaritza-taldeak emandako laguntza. % 71k uste du ikasleen familiekin hitz egin ahal izan duela, eta ehuneko hori % 48ra jaitsi dela LHko irakasleen artean.

Irakasleen% 46k adierazi du konturatu ez diren ikasleen ezaugarriak aurkitu dituela, eta% 64k uste du ikasturte honetan irakaskuntza aldatu egingo dela.

Ebaluazioa

Irakasleen% 31k baino ez zuen positiboki baloratu aurreko ikasturteko ebaluazio-sistema, eta ikasleen% 84 pozik agertu zen. Horren arrazoia izan daiteke ikasleek egiaztatu zutela ebaluazio-sistema konfinamendu-egoera zailera egokitu zela, eta hori egokia iruditu zitzaien. Irakasleek, berriz, beharbada, iritzi horrekin islatu zuten urrutiko irakaskuntzarekin zuten desadostasuna. Beharbada, uste izan zuen egokitze horrek ez zuela behar bezala baloratzen ikasleen ikaskuntza, eta motibazio eta ahalegin txikiagoa ere egiten zuela. Litekeena da urrutiko ebaluazioaren zailtasun teknikoek eragina izatea haren erantzunean, haren fidagarritasuna bermatzeko.

Irakasleek aukera zitzaketen hamar hezkuntza-dimentsioetatik, hauek dira ikasturte berrian arreta gehien emango zietenak: %59rentzat, ikasleen ongizate emozionala zaintzea; %43rentzat, teknologia berriak sustatzea; %33rentzat, ikasten ikasteari garrantzi handiagoa ematea; eta %31rentzat, ikasleak ahalegina egitera eta erantzule izatera bultzatzea.

Hezkuntza-etapako desberdintasunak nabarmenak dira. Haur Hezkuntzako irakasleek lehentasuna ematen diete ikasleen ongizate emozionalari, zailtasunak dituzten ikasleez gehiago arduratzeari, desabantaila soziala duten ikasleez gehiago arduratzeari eta, laugarrenik, teknologiari. Lehen Hezkuntzako irakasleek barne hartzen dituzte ongizate emozionala, teknologia, ikasten ikastea eta zailtasunak dituzten ikasleez arduratzea. Bigarren Hezkuntzako irakasleek lau lehentasun hauek dituzte: garapen sozioemozionala zaintzea, ikaslea saiatzera animatzea, teknologia berrien erabilera bultzatzea eta ikasten ikasteari garrantzia ematea. LHko irakasleentzako lehentasun berberak dira, nahiz eta kasu honetan teknologiak lehen tokia hartzen duen eta ikaslea laugarrena saiatzera animatzen duen.