angle-left Chivite Lehendakariak Nafarroako Gobernuak hezkuntza bereziarekin duen konpromiso “eztabaidaezina” azpimarratu du Andres Muñoz Garde ikastetxera eginiko bisitan

Birgaitze- eta hobekuntza-obrek 6,5 milioi euroko kostua izan dute, eta Hezkuntza Departamentuaren azken urteetako inbertsio handienetako bat dira

2023/11/07

Nafarroako lehendakaria, María Chivite, Iruñeko Andrés Muñoz Garde Hezkuntza Bereziko zentroan izan da gaur, eta Hezkuntza Departamentuak instalazio gehiago jarri dituela jakin du. 2023-2024 ikasturtean jarri da martxan, 6,5 milioi euroko inbertsioarekin.

Bisitan, ikastetxeko instalazio guztiak sartu dira: 1.683 m2-ko eraikin berria, ikasleentzako sarbide berriak, jantokiak eta sukaldeak, areto multisentsoriala, igerilekua eta 91 ikasle hartzen dituen gela. Lehendakaria Carlos Gimeno Hezkuntza sailburuak, Rocío Risquez ikastetxeko zuzendariak eta Pilar Martínez APYMAko lehendakariak lagundu dute.

REACT funtsetatik 6,5 milioi euroko inbertsioa egin da guztira, eta, arkitektura-handitzeari esker, nabarmen hobetu dira hezkuntza-arretarako azpiegiturak. Ildo horretatik, lehendakariak azaldu duenez, “inbertsio-bolumenagatik horixe izan da Nafarroan azken urteetan hezkuntza-azpiegituretan egin den apustu handienetako bat, eta gobernu honek hezkuntza bereziarekin duen konpromiso ukaezina gauzatzen du”.

Obrak eta ikasleak

Hezkuntza Departamentuak Andrés Muñoz ikastetxearekin duen aurrekontu konpromisoak hezkuntza bereziko ikastetxeak etengabe hobetzeko Gobernuaren apustua sendotzen du. Lehendakariak ikastetxe honetan dagoen 3.825 m2-ko zatia egin ahal izan du. Zati hori erabat birgaitu da, eta eraikin berrian irizpide pedagogiko eta eraikitzaile berriak sartu direla egiaztatu du, ipar/hego orientazio beso berria. Horri esker, beste sarbide bat sortu da ikasleak garraiatzen dituzten autobusentzat; orain, Fuente del Hierro kaletik sartzen da ikastetxera, orubearen behealdean gaitutako zelaigune batetik, eta nabarmen hobetu da ikastetxerako sarbideen segurtasuna. Lanak jolastoki zabal bat sortu du, hegoaldean, ikasleen sarbide berri gisa.

Ikastetxeak, orain, atarte berri bat du, ikasleak biltzen dituena, eta 190 m2ko ataripe estalia, sarrera- edo irteera-orduetan egonleku edo egonleku gisa balio duena, euritik eta eguzkitik babestuta, eta berotegi berri bat. Andrés Muñozek baditu kirol-pista, gimnasioa, musika-gela, trantsizio-gela, etxe-tailerra, ekitaldi-aretoa, siesta-gela, sorgailu anitzeko gelak, logopedia-gelak eta fisioterapia-gela, besteak beste, ikasle bakoitzari banakako arreta eskaintzeko. Espazio horiek guztiak birgaitu eta handitu egin dira, ikasleak hobeto artatzeko. Eraikinaren isolamendua ere nabarmen indartu da, eta horrek erosotasun termiko handiagoa bermatuko du eraikinean, mantentze-lanetan energia gutxiago gastatuz.

Azpiegitura horiek guztiek 91 ikasle hartzeko aukera ematen dute, ikasleen beharren arabera eratutako 21 hezkuntza taldetan banatuta. Zehazki, hamabi Haur Hezkuntzako etapan daude; 34 Derrigorrezko Oinarrizko Hezkuntzan ari dira (OEB) 1, Lehen Hezkuntzako ikasketei dagokiena; 26 DBH 2 egiten ari dira, Bigarren Hezkuntzako etapari dagokiona; 5 ikasle B motako Lanbide Heziketa Bereziko programa ikasten ari dira, lan-profila duten gazteei zuzendutako prestakuntza eta laneratze-lanerako gaitasun bereziak dituzten 14 ikasle.

Bisitan, Chivite presidenteak ikusi du “premia bereziak dituzten ikasleek inoiz baino baliabide gehiago dituztela beren gaitasunak garatzeko”. Gainera, gogorarazi du gaur egun 4 ikasletik 1ek hezkuntza-laguntzaren bat behar duela, eta, horietatik, 3.500 ikaslek baino gehiagok hezkuntza-premia bereziak dituztela, eta, horregatik, “ikasle horien integrazioari eta autonomiari laguntzeko orain adina baliabide ez direla erabili”. Ikasturte honetan, Nafarroan 151 laguntza-egitura espezifiko daude sare publikoan eta itundua Haur, Lehen eta Bigarren Hezkuntzako zikloetan, eta 246 profesional gehiago daude.

Profesionalak

Andrés Muñozek 3 profesional ditu Pedagogia Terapeutikoko (PT) profilarekin, Entzumen eta Hizkuntzako (HE) 4 maistra, Musika espezialitateko 3 maistra, Gorputz Hezkuntzako 5 espezialista, lanaldi osoko orientatzaile bat eta lanaldi erdiko beste bat, Erlijioko 2 espezialista, Lanbide Heziketa Bereziko teknikari bat, Hezkuntzako 2 irakasle, Igerilekuko Irakasle 1 Nabarmentzekoa da okupazio-terapeuta batek egiten duen lana, 2022-2023 ikasturtean hasitako pilotaje berri baten emaitza. Horrek hezkuntza-premia bereziak dituzten ikasleen arreta indartzen du, eta Nafarroan dagoen hezkuntza bereziko beste ikastetxe publiko batek ere, Tuterako Torre Monreal zentroak, duen figura.

Ikastetxeko zuzendaritzak, bisitan, lehendakariari azaldu dio profesional-talde horrek lan egiten duela ikasleen garapen osoa bermatzeko beren gaitasun guztietan, helburu hauekin: autonomia pertsonala lortzea, ezagutza-, komunikazio- eta gizarte-trebetasunak garatzea, mugimen-gaitasunak hobetzea eta, hartara, ingurunean integratzea. Zeregin horretan, erabat integratuta dago APYMA, ikastetxearen bizitzan parte hartzen duen eta helburu horiek finkatzen laguntzen duen hezkuntza-komunitateko oinarrizko sektorea den aldetik.

Irakaskuntzarako errefortzua, aniztasunari begira

Andrés Muñoz ikastetxea, Foru Komunitateko hezkuntza-sare publikoan integratua, baliabide-zentro garrantzitsua da, eta aholkularitza eta sostengu handia ematen die hezkuntza-laguntza behar duten ikasleentzako berariazko hezkuntza-gelak dituzten ikastetxe arruntetako lan pedagogikoari.

Andrés Muñoz Garde zabaltzeaz gain, Foru Aldundiak arreta espezializatua indartu du beste jarduera batzuekin, hala nola CREENA Nafarroako Hezkuntza Ekitaterako Baliabideen Zentro bihurtzearekin, hezkuntza-inklusioaren arloan erreferentzia-zentro oso kualifikatu gisa; hezkuntza-premia bereziak dituzten ikasleen jarrera problematikoen aurrean esku hartzeko protokoloa ezartzen duen ebazpenarekin; eta, gutxika-gutxika, irakaskuntza-baliabideak gehituta, ikastetxeei laguntza emanez. Zehazki, aurreko ikasturtean baino irakasle eta laguntza langile gehiago behar izan dira, 246 lagun gehiago hezkuntza sisteman. Igoera horretatik 78 pertsona bideratu dira gizarteratze beharrei erantzuteko (haur eskoletako orientatzaileak, hezkuntza laguntzako espezialistak eta igeriketako monitoreak).