angle-left Errealitate areagotua BHIra iristen da. Tuterako Benjamin

2021/02/11

Hiruhileko honetan Lázaro Angel Gil Gómez irakasleak zuzendutako proiektu bat burutu da. Aberasgarria izan da, eta hainbat ikastaro eta irakasgaitako ikasleek errealitate areagotuaz gozatu eta harritu ahal izan dute. Proiektuak 3Dko bistaratze-aplikazioak eta sandbox-eko erakustaldi praktikoa konbinatzen ditu, lurreko zientziei buruzko kontzeptuak irakasteko. Errealitate areagotuko harea-kaxak (AR) aukera ematen die erabiltzaileei eredu topografikoak sortzeko, harea erreala sortuz. Harea hori, gero, denbora errealean handitzen da, jasotze-koloreko mapa baten, sestra-kurba topografikoen eta ur simulatuaren bidez. Sistemak kontzeptu geografiko, geologiko eta hidrologikoak erakusten ditu, hala nola mapa topografiko bat nola irakurri, sestra-kurben esanahia, arro hidrografikoak, hartze-eremuak, dikeak, etab.

Proiektu horren helburuetako bat zen denbora errealean integratutako errealitate areagotuko sistema bat garatzea, gero denbora errealean ordenagailu batean eskaneatzen diren eta efektu grafiko eta simulazio askotarako funts gisa erabiltzen diren eredu topografikoak sortzeko. Azken produktua autonomoa eta ezin hobea da zientzia-museoetan erakusketa praktiko gisa erabiltzeko.
Gainera, proiektu honen bidez, kontzientzia publikoa handitu nahi da, eta ur gezako aintziren ekosistemen eta lurraren zientzietako prozesuen ulermena eta administrazioa areagotu, lakuen eta arroen prozesuak hiru dimentsiotan (3-D) bistaratuz, eta prozesu horiek mahaiko jarduera zientifikoen estazioekin osatuta.
Errealitate areagotuko harea-kaxak errealitate fisikoaren eta teknologiaren arteko interakzioa ahalbidetzen die ikasleei. Lortutako emaitzak onak dira eta galdetutako ikasle gehienei esperientzia berria eta errealitatearen eta fikzioaren arteko bat-egitea gustatzen zaie.
Zenbait jarduera egin daitezke, topografiarekin ez ezik, Erromatar Inperioarekin eta haren hedapenarekin, Iberiar Penintsulako klimekin eta euriarekin zerikusia duten galderak ere programatu dira (bere argudio topografiko nagusiekin, hala nola haranak, ibaiak, meseta). Ondoren, landu beharreko zenbait unitate didaktiko eta horien ikastaroak jaso dira.