angle-left Nafarroako ikastetxeetako zuzendaritzek baliabide tekniko gehiago eta prestakuntza hobea eskatzen dute datorren ikasturtean on line hezkuntza bermatzeko

Hezkuntza Departamentuak ADI, NIZE, ADIPNA eta Erriberako Zuzendarien Elkartearen Kontingentzia Planari egindako ekarpenak jasotzen ditu

2020/06/04

Nafarroako Haur, Lehen eta Bigarren Hezkuntzako ikastetxeetako zuzendari-elkarteen ordezkariek irakasleen prestakuntza digitala ezartzen jarraitzeko eskatu diote Hezkuntza Departamentuari, ez bakarrik ekipo informatiko gehiago sartuz, baizik eta on line irakaskuntza hobetzeko planak eginez.

Eskolak zuzenean Internet bidez jarraitzeko aukera —streaming bidez— Hezkuntza Sailari planteatutako aukeretako bat da Carlos Gimeno sailburuak irekitako gizarte-elkarrizketako bigarren bileran, ekainaren amaierarako prestatu nahi den Kontingentziarako Esparru Planari ekarpenak egiteko. Bilera horien ildo nagusiak Isabel Celá ALanbide Heziketako ministroari aurreratu zaizkio.

ADI, ADIPNA, NIZE Nafarroako ikastetxeetako zuzendarien elkarteek eta Erriberako Zuzendarien Elkarteak, Haur, Lehen eta Bigarren Hezkuntzako nafar ikastetxeetako ordezkariek, pandemiak hurrengo ikasturtearen hasieran izango dituen ondorioez arduratuta daudela adierazi diote departamentuari. Adierazi dute ez dutela bideragarria iruditzen ikasle guztiak beren ikastetxeetako instalazioetan artatzea, batez ere osasuna babesteko segurtasun-neurriekin lotutako ratioak murriztea eskatzen bada, talde eta espazio gehiago ugaritu ditzaten.

Zentzu horretan, Gimeno sailburuak erantzun die sailak lan egiten duela ideia honekin: “hurrengo ikasturtea egunero hasiko da ikasleekin”, eta 2020-2021 ikasturterako helburua argi dagoela: “Modalitate presentziala berreskuratzea, beste geldialdi bat larria izan baitaiteke ikasle behartsuenentzat”.

Hiru agertoki posible

Hezkuntza lantzen ari den Kontingentzia Planari begira, elkarteek hiru agertoki hartu dituzte kontuan: klase normalizatura itzultzea, on line irakasten duen itzulera erdipresentziala eta pandemia dela-eta ikastetxeen itxierari eustea. Ziurgabetasun horren aurrean, ikasleei tresna informatikoak ematen jarraitzeaz gain, eten digitala ixten jarraitzeko, irakasleei tresna horiek egoki erabiltzeko eta urrutiko irakaskuntza streaming motako sistemekin hobetzeko prestakuntza ematea eskatu dute. Gailuetan liburu digitalera sartzeko sistemak ezartzeko ere eskatu dute.

Carlos Gimeno Hezkuntza sailburua Hezkuntza zuzendari nagusiak, Gil Sevillano, eta Hezkuntza Baliabideen zuzendariak, Begoña Unzue, lagundu dute bideokonferentziaz egindako bileran. Topaketan, elkarteei adierazi die orain prestatzen ari den Kontingentzia Planak bost esparrutan aurreikusten dituela jarduerak: pandemiari egokitutako eskola-antolaketa; gaitasun digitalen arloko prestakuntza; programazio didaktikoak eguneratzea; urrutiko tutoretza-planetako prestakuntza eta hornidura teknologikoa. Gainera, nabarmendu du sailak nahi duela esparru-plan hori hezkuntza-komunitatearekin ahalik eta adostasunik handiena duen kudeaketaren emaitza izatea. Helburua da Plana ekainaren amaieran definituta egotea eta ikasleen eta irakasleen segurtasun- eta osasun-baldintza maximoak kontuan hartzea.

Elkarte batzuek hainbat neurri zehatzei buruzko proposamenak biltzen dituzten dokumentuak helarazi dizkiote departamentuari: ikasleak ikastetxera mailaka sartzea, eskolak antolatzea, jolastokia jolaslekuetan erabiltzea, garraioa edo jantokiko formulak. Gainera, horietako batzuek Hezkuntzari eskatu diote azter dezala datorren ikasturtean ikastetxe guztietan lanaldi jarraitua ezartzeko aukera, pandemia izanez gero hezkuntza-jarduera errazago antolatzeko.

Irakasleen ordezkariekin bilera Hezkuntzako arduradunak Nafarroako Gurasoen Mahaian dauden gurasoekin bildu eta hurrengo egunean egin da. Horiek bat egin zuten irailean ikasturteari berriro ekiteko helburuarekin, ikasle guztiak ikasgeletara joanda, arreta berezia eskainiz Haur eta Lehen Hezkuntzako zikloei eta hezkuntza premia bereziak dituzten ikasleei. Zenbait apyma bat etorri ziren esatean hezkuntza presentzialak baliabide telematikoen bidez lortu ezin diren balioak dituela, eta onartu zuten bateratu egin behar direla ikasgeletara itzultzeak dakarren osasun-arriskua eta irakasleek eta ikastetxeek ingurune fisiko eta sozialean eskaintzen duten irakaskuntza-ikaskuntza prozesuaren abantaila handiak.