angle-left Nafarroako ikastetxeak koronabirusaren aurkako prebentzio- eta segurtasun-neurriak aplikatzen ari dira “altua edo oso altua” den neurrian

Hezkuntza Departamentuak egiaztatu du ikastetxeek lan handia egin dutela kontingentzia-planak ezartzeko

2020/11/09

2020-2021 ikasturterako Nafarroako ikastetxeetan presentziazko hezkuntza jarduera antolatzeko kontingentzia-planak egiteko eta ezartzeko maila handia edo oso handia da, Hezkuntza Departamentuak ikastetxeei buruz jasotako informazioaren arabera.

Lan horren ondorioz, Hezkuntza Sailak Osasun Sailaren ikuskaritzarekin egindako Kontingentzia Planean jasotako koronabirusaren aurkako prebentzio- eta higiene-neurri gehienak oso ondo gauzatu dira, eta, horrez gain, zuzendaritza-taldeek hainbat neurri hartu dituzte, hala nola, elkarbizitza-talde egonkorrak antolatzea, eskola-egutegia antolatzea, taldeen ordutegiak antolatzea, ikasleen sarrera eta irteera, barne-maskarak erabiltzea, ikasgelen erabilera,

Azkenik, bi dimentsiok hobekuntza eskatzen dute. Ez-presentziazko Arreta Planaren garapenari buruzkoak dira, eta hezkuntza arreta ez-presentzialerako ekipamendu eta baliabideen eskuragarritasunari buruzkoak.

Batez ere, hamar ikastetxetik bederatzik sistema egituratu bat ezarri dute sistema blokeagarrietan. Sistema horrek kontuan hartzen ditu langileak eta espazioak, edo, hala badagokio, sektore-sistema oso osatua jarri du abian, eta sistema horrek xehetasun handiz eta zehaztasun handiz zonifikatzen ditu pertsonak eta espazioak. Hala ere, lanbide heziketako hiru zentro integratuetatik batean oso oinarrizkoa den sektore blokeagarrien sistema bat definitu da, eta sistema horrek zentroko espazioak soilik zonifikatzen ditu.

Halaber, Haur eta Lehen Hezkuntzako hamar ikastetxetik bederatzik bizikidetza-talde egonkorrak ezarri dituzte sektore horietako bakoitzean, eta 25etik gorako ratio-taldeentzako irtenbide egokiak izan dituzte. Hamarretik zortzitan, hainbat talde egonkorretako adingabeen eta aukerako irakasgaiak (euskara, erlijioa, atzerriko hizkuntza…) egiten dituzten ikasleen arteko elkarreragina saihesteko segurtasun-neurriak aplikatu dira.

Oro har, ikasgelako talde gehienek betetzen dute ikasleen artean gutxienez 1,5 metroko segurtasun-tartea. Gainerako taldekatzeetan, irtenbide egokia aplikatzen da prebentzio- eta segurtasun-protokoloetan aurreikusitakoen artean. DBH eta Batxilergoko ikastetxe publiko batzuetan eta Haur Hezkuntzako, Lehen Hezkuntzako eta Bigarren Hezkuntzako ikastetxe itunduetan gutxieneko urruntzea betetzeko ezintasunari aurre egiteko konpentsazio-irtenbide egokiak hartu dira, eta aurreikusitako xedapenen arabera egin dira.

Egiaztatu ahal izan denez, ikastetxe gehienek sarrera- eta irteera-puntuak dibertsifikatzen dituzte, sektore eta talde bakoitzeko sarbide- eta ebakuazio-bideak eta -zirkuituak seinalatuz, eta eskuak garbitzea egoki antolatzen dute ikastetxearen sarreran eta irteeran.

Ikastetxeak ikasgelen erabilera egokia egiten ari dira, ikasleen mugimendua minimizatuz, korridoreak, eskailerak eta eremu komunak seinalatuz, eta patioak eta aisialdi-denbora erabiltzeko neurri egokiak hartuz, ikasleak txandaka pasa ez daitezen, hala nola jolas-orduak mailakatuz, ukipen-jokoak debekatuz, zirkuituak seinalatuz edo jolasetako zaintza indartuz, besteak beste.

Bainuen erabilera ere behar bezala arautzen da, eta zentroko espazioen eguneroko garbiketa eta desinfekzioa indartzeko neurriak maila handian betetzen dira.

Ia zentro guztiek maskaren erabilera arautu dutela egiaztatu da.

Sailak dituen datuak ikusita, esan behar da, batetik, ikasleekiko ez-presentziazko hezkuntza-laguntzarako ekipo informatikoak eta bitartekoak hornitzeari buruzko kontingentzia-planaren dimentsioa eta, bestetik, ikastetxeetako ez-presentziazko arreta-planaren garapena sustatu behar direla.

Ikastetxe gehienek aplikazioak dituzte (ingurune birtualak, Classroom, Moodle, etab.), bai eta eduki digitalak eta hezkuntza-plataforma osagarriak ere, maila guztietan erabiltzeko. Hori dela eta, sailak gaitasun digitala hobetzea bultzatzen du, ikasturte hasieratik irekita dauden on line prestakuntzako ekintzen bidez. Ekintza horiek irakasleek ikastaroaren lehenengo asteetan egin duten derrigorrezko prestakuntzaren osagarri dira.

Era berean, Sailak lantalde mistoa eratu du, Gizarteratze, Berdintasun eta Bizikidetza Zerbitzuek, Hezkuntzako Ikuskapen Zerbitzuak eta Informazioaren eta Komunikazioaren Teknologietako Azpiegituren Zerbitzuak osatua, eskola publikoko zuzendarien elkarteen lankidetzarekin, ikasturtearen hasieran agertutako beharren aurrean jarduerak ezartzeko, arreta integralagoa izan dezaten.