angle-left Salestarrak Iruñeak LET´S Play VET proiektua aurkeztu zuen azaroaren 18an: esperientzietan oinarritutako ikaskuntza

“Playlist” ikaskuntza-metodologia aplikatzen duen hezkuntza-berrikuntzako proiektu bat, Erasmus +-ek finantzatua.

2020/11/20

Aurkezpena aurrez aurre nahiz online egin zen, Osasun Agintariek adierazitako edukiera-murrizketak errespetatzeko eta lekuz aldatu ezin izan den pertsonarengandik urrun aurkezteko.

Jardunaldian parte hartu dutenak

Bilkura presentzialean parte hartu dute Eguesibarko alkateak, Amaya Larrayak eta bere gobernu taldeko kideek, Tomás Rodríguezek, Nafarroako Gobernuko Lanbide Heziketako zuzendari nagusiak eta bertako kideek.

departamentua, Manuel Martín, Nafarroako Eskola Kontseiluko lehendakaria; Javier Iradel, Nafarroako Enpresaburuen Konfederaziokoa; Celia Poza, Merkataritza Ganberakoa; Ana Mendioroz, NUPeko Hezkuntza Katedrakoa;

sindikatuak eta ikastetxeak, bai eta irakasleak eta on line irakaskuntza-plataformak sortzen dituzten enpresak ere.

Hezkuntza berriztatzeko proiektua

Ongietorria eman zion Miren Garate Llombart Iruñeko Salestarren Arte Grafikoetako Departamentuko buruak, eta, ondoren, proiektua aurkeztu zuen: “proiektu ilusionagarria, azken hilabete hauetan bizi izan dugun guztia bezalakoa:

COVID-19: mugikortasun-jarduera batzuk ezin izan dira egin, baina baliabide berriak sortuz egokitzen jakin dugu, eta, horri esker, orain praktikak egiten ari diren bi ikasle ditugu. online enpresa italiar batekin”.

Ekitaldiari hasiera emateko, Jorge Lanchas Rivero Iruñeko Salestarren zuzendari nagusiak parte hartu zuen. Hitzaldian hauxe zioen: “Salesianos Iruñan oso argi daukagu berrikuntza pedagogikoak berrikuntza teknologikoa posible egiten duela. Proiektu hori horren erakusgarri da”, eta Pascual Chávez jauna, Salestarren Errektore Nagusi Emeritua, aipatzen zuen hitzez hitz. Horrela, salestarren hezkuntza-eginkizuna markatzen zuen: "Gazteengan sinesten jarraitu behar dugu, haietan sinesten ez dela dirudien unean", eta "aukerak eman behar dizkiegu". Gazteak ez dira etorkizuna, orainaldia dira, eta hezkuntza, Lanbide Heziketa eta lan garapenerako aukerarik jasotzen ez badute, ez giza baliabide bat izango dira, gizarte-arazo bat baizik".

Sortutako plataforma eta harekin egindako lana aurkezteaz arduratu zen Guadalupe Carramiñana Pellejero, proiektuan parte hartu zuen irakaslea, eta, batez ere, Boloniako (Italia), Budapesteko (Hungaria) eta Iruñeko (Espainia) Salestesiako lanbide-heziketako hiru eskoletako ikasleekin egindako lana nabarmendu zuen: “hiru eskoletarako proiektuaren lehenengo playlist-a”.

Playlist metodologia lau zutabetan oinarritzen da:

1. Ikasleei beren interesen, mundu akademikoaren, enpresaren eta gizartearen artean loturak sortzen laguntzeko grina. Erabiltzen diren baliabideek eguneratuta egon behar dute, ikaslearekin konexio hori izateko, eta, hala, grina sortzeko.

2. Harremanak, beste lankideekin kezka berberekin konektatzen lagundu behar die. Eta beren ingurunearekin, egiteko gai direla erakutsiz. Arazo bera konpontzeko esperientziak, zailtasunak eta moduak partekatuz.

3. Azken produktua: Playlist-en helburua azken produktu erakargarri bat sortzea izan behar da, erakusketetan edo modu birtualean erakutsi ahal izateko. Baina, gainera, lorpenak jendaurrean azaltzeko pizgarriak eman behar dira.

4. Aukera. Metodo honek aukerak eskaintzen dizkie gazteei, sare sozialetan partekatzen duten Porfolio bat sortuz. Intsigniak, bestalde, zenbait trebetasun eta gaitasun lortu dituztela egiaztatzen ari dira. Horrela, sektoreko lurraldea, elkarteak eta enpresak ezagutzeko aukerak lortzen dituzte.

Europako 6 erakundek parte hartzen dute, eta horietatik 3 LH desalesiarreko zentroak dira Bolonian (Italia), Budapesten (Hungaria) eta Iruñean (Espainia). Parte hartzen duten gainerako entitateak Badgecraft enpresa irlandarra dira, eta

“Playlist” delakoaren bidez prestakuntza eskaintzen duen plataforma, Belgikako (Brusela) Lanbide Heziketako Europako Foroa, Efvet, proiektua zabaltzeko arduraduna, eta La empresa italiana, Italiako eta Espainiako ikasleen mobilizazioen arduraduna.

Playlist-en oinarritutako ikaskuntza

Estatu Batuetako LRNG erakundeak aspalditik erabiltzen duen ikaskuntza-metodoa da. Pertsona talde batek ikasteko esperientzia izatea lortu behar da, sarean baliabideak erabiliz, bakarka edo taldean gai komun baten inguruan lan eginez. Prestakuntza hori amaitzean, parte-hartzaileek aprobetxamendu-ikurra jasoko dute.

“Let´s Play VET” proiektuak Lanbide Heziketako ikasleei horrelako prestakuntza eskaintzeko plataforma sortu eta probatu du. Proiektuak iraun duen bitartean, aurreinprimaketako erdi mailako heziketa zikloekin lan egin da. Irakaskuntza horiek proiektuari lotutako LHko hiru zentroetan ematen dira, Hungarian, Italian eta Espainian.

Europako curriculum profesionala

Ikasleek elkarrekin lan egin dute proiektu komunetan, eta gaitasun berriak eskuratu dituzte “Playlist” direlakoen bidez. Gaitasun horiek beren curriculumarekin lotura zuzena duen insginia interaktiboaren bidez aitortu zaizkie.

“Europass” europar profesionala. Amaitzeko, Ángel Miranda Regojo Iruñeko Salestarren Etxeko zuzendariak COVIDek markatutako dinamika batean parte hartu zuen. “Aukeratu aurkezten dizkizuedan 5 hitz. Horien lehen letrak COVID (…) siglak osatu behar ditu gure Salesiar Etxean. Gure hezkuntza-sistemak proposatzen dizkigu eta gaur aurkezten ari garen bezalako proiektuek berresten dute: Sormena, Aukera, Ikuspena, Berrikuntza eta Hedapena”.

Kontaktua: Marian Serrano
Mezu elektronikoak: m.serrano@salesianospamplona.net