angle-left Kalitatea kudeatzeko sistemak

Ikastetxeetako gogobetetasuna neurtzeko tresna berriak

2023/06/26

Inkestak eguneratzeko proiektua Antolamendu, Prestakuntza eta Kalitate Zerbitzuak gidatu du.

Nafarroako sare publikoko zortzi ikastetxek, etapa eta hizkuntza eredu desberdinetakoak, parte hartu dute proiektu batean, ikasleek, familiek eta irakasleek ikastetxeak eskaintzen duen zerbitzuarekiko duten gogobetetasuna neurtzeko.

Prozesu horrek ia bi urte eta erdi iraun du, eta ikerketa sozial aplikatuko proiektuak diseinatzen eta ezartzen adituak, Jose Antonio Olegak, Hezkuntza Departamentuko Kalitate Bulegoak eta Kadinet ikastetxeen sareak hartu dute parte.

 

 

Emaitza hiru tresna dira, hezkuntza komunitatearen gogobetetasunaren azterketa eguneratu eta segmentatuan oinarritutako hobekuntzak ahalbidetuko dituztenak, eta hainbat alderdi bilduko dituztenak, hala nola inklusioa, berdintasuna, trantsizio ekologikoa eta ikasleek ikastetxean duten segurtasun-pertzepzioa. Parte hartzen duten ikastetxeak Nafarroako Gobernuko Hezkuntza Departamentuko Kalitatearen Kudeaketa Sistemak Ezarri eta Mantentzeko Programaren parte dira.

 

Proiektua lau fasetan banatu da:

 

I. fasea. Gogoeta- eta identifikazio-prozesu kontzeptuala (2020ko AZAROA). Hasierako fase horretan, hiru interes-taldeetan ikasleak, familiak eta irakasleak gogobetetzearen kontzeptuari buruz hausnartu zen, ikastetxeak eskaintzen duen zerbitzuari buruz.

 

II. fasea. Eskalen zirriborroa egiteko prozesua. (MAI 2021). Fase horretan, landu beharreko neurriak eta eskalen adierazleak definitu ziren interes-talde bakoitzerako. Adierazle guztiak testatzea erabaki zen, ondoren garrantzitsuenak aukeratu ahal izateko, diskriminazio-gaitasun handienarekin eta asebetetze orokorrarekin erlazio handiagoarekin.

 

III. fasea. Aurretestaren inplementazioa eta azterketa estatistikoa (ENERGIA-2022). Galdeketak egin eta parte hartu zuten ikastetxeetako interes-taldeei bidali zitzaizkien. Azterketa estatistikorako behar den datu-basea lortzearen ondorioz, talde bakoitzaren gogobetetasuna neurtzeko behin betiko eskalak lortu ziren.

 

IV. fasea. Gogobetetze-tresnak sortzea eta gidatzea (2022ko AZAROA). Azken fase horretan, asebetetze-maila neurtzeko hiru tresna prestatu ziren, Viana - DBHI Del Camino DBHI zentroan pilotatu zirenak. Era berean, hizkuntza-eredu desberdinetarako itzulpena eta bertsioak egin ziren. Nafarroako hezkuntza-testuinguruan dagoen aniztasuna kontuan hartuta, familientzako galdera-sorta gaztelaniaz, euskaraz eta arabieraz dago eskuragarri.

 

Martxoan, Kalitatea Kudeatzeko Sistemak Ezartzeko eta Mantentzeko Programa osatzen duten 129 zentro publikoen eskura jarri ziren tresnak.

 

Berrikuntza interesgarri bat da ikastetxeek elkarrekin parteka ditzaketela lortutako emaitzak, eta, beraz, emaitzak partekatzen dituzten ikastetxeen gogobetetze-adierazleen batezbestekoa izan dezaketela. Aukera horrek konparazio-erreferentzia bat ematen du, zentroak etengabe hobetzeko helburuak eta xedeak ezarri ahal izateko.