angle-left Mendillorri BHI ikastetxeko hiru ikasle, Europako Estatistika Lehiaketaren Espainiako fasearen irabazleak.

Bach 2B Irene Iribarren, Jaione Mainz eta Leire Larrarte ikasleek irabazi dute Europako Estatistika Lehiaketaren Espainiako fasea. Lehen postu horrekin Europan lehiatzeko sarrera ere lortu dute.

2021/03/23

Zertan ziren olinpiadaren lanak?
Guztiak: Olinpiada Estatistikoa lehenengo fasearekin hasiko dugu. Lehen fasea 3 testek osatzen zuten, bata oinarrizko ezagutza estatistikoei buruzkoa eta bestea estatistikarekin lotutako web orrietan informazioa bilatzean oinarritutakoa. Azkenean, 100etik 91,1 puntuazioarekin eta bi akatsekin, lehiaketaren hurrengo fasera pasatuko gara, globalak erdian jarrita, eta lana jai-astera arte atzeratu beharko dugu. Entregatzeko azken eguna bi aste izango dira. Bigarren fase horretan, kalkulu-orri batean emandako datu estatistikoen base bat aztertu eta horiek aztertu ziren. Azken fase horretan, Espainia osoko 143 talderekin lehiatu ginen, eta lehen postua lortu dugu.

Zer izan da Olinpiadako zailena?
Leire: nire ustez, Olinpiadako zailena bigarren fasea izan da, familiek hezkuntzan egiten duten gastuari buruzko Inkestako 5.000 erregistrorekin kalkulu-orri bati aurre egitea odisea iruditzen zitzaigun. Ia ez genuen kalkulu-orririk landu (IKTetan izan ezik, hemendik Mercheri agurra bidali diogu, Libreoffice Calc-eko klaseek fruituak eman baitituzte azkenean), eta lehen aldia zen zenbait programa erabiltzen genituena, hala nola Adobe Illustrator, eta, beraz, programa horretan grafikoak egitea nahiko neketsua izan zen, datu estatistikoen analisiari buruzko teoria nahiko landua duela urte batzuk landu ez genuen matematikaren adarra.

Zer atera duzue Olinpiadatik?
Leire: garestiena izan arren, bigarren fasean asko ikasi dugula uste dut. Nire aldetik, Olinpiada Sacotik, programa jakin batzuk erabiltzen ikasi izana, kontzeptu estatistiko asko eta datu-base handiak kalkulatzeko modu asko, noski. Uste dut, Calc-i buruz zerbait jakin arren, oso interesgarria dela urratsa eman eta aplikatzen hastea.

Nola erabaki zenuten izena ematea?
Jaione: Javi Ortiz irakasleak proposatu zigun, eta parte hartzea erabaki genuen, esperientzia ona izan zitekeela uste baitugu.

Zertan datza azken erronda?
Jaione: Europako fasearen azken txanda honetan, gutxi gorabehera 2 minutuko bideo bat egin beharko dugu gai jakin bati buruz ingelesez hitz eginez. Edizio honetan, topikoa «Information and misinformation: Official statistics in world overflowing with data» da. Fase honetan, Europar Batasuneko herrialdeetako taldeen aurka lehiatuko gara, baita Espainiako beste talde baten aurka ere; beraz, fase hau nahiko zaila izango da, baina ilusioz aurre egingo diogu.

Datorren urtean Batxilergoko 1. mailan daudenei parte hartzea gomendatuko zenieke?
Irene: nik bai gomendatuko nuke parte hartzea. Esperientzia bikaina da, eta, ondo ateratzen bazaizu, abantaila txiki bat eman diezazuke zenbait unibertsitatetan sartzeko eta zenbait lan lortzeko. Eta hain ondo atera ez arren, bizitzea merezi duen esperientzia da: zure kabuz ikastea, lan bat antolatzea jarraibideak eman gabe, ematen dizkizuten datuekin zer egingo duzun asmatzea… Lehiaketa hau gomendatuko zenieke orain 1. mailan daudenei eta B kategorian parte har dezaketenei (DBH egiten ari diren ikasleak edo baliokideak).