angle-left Norvegiako hezkuntza aztertzen

Nafarroako 18 irakasle Eskandinaviako herrialdean izan dira CREENAren eskutik, hango praktika pedagogikoak ezagutzearren

2024/03/04

Nafarroako 18 irakaslek Norvegia bisitatu dute, Iparraldeko hezkuntza-sistema ezagutzeko asmoz. Hezkuntzako profesional hauek Iruñeko Doña Mayor, Zizur Nagusiko Erreniega, Ribaforadako San Bartolomé, Martzillako San Bartolomé, Amaiur Ikastola, Álvara Álvarez de Falces, Larragako San Miguel eta Lodosako Ángel Martínez Baigorri ikastetxeetakoak dira, eta XXXXXXXXko hiru arduradunekin batera egon ziren. Bisita CREENAren Erasmus+ akreditazioari esker egin zen.

 

Irakasleek Norvegiako hezkuntza-sisteman murgiltzeko aukera izan zuten, gurea ez bezalako ikuspuntuagatik ezaguna. Zehazki, Kristiansundeko portu-hiria bisitatu zuten, eta zentro hauek: Innlandet Primary School, Veslefrikk Barnehage, Kårvåg Skole, Båsemor Kindergarten, Dale Primary School, Rensvik Kindergarten, Nderlankingarten.

 

Ikastetxe horietan egindako zuzeneko behaketaren bidez, Nafarroako ordezkaritzak Iparraldeko herrialde horretako praktika pedagogikoei eta eskola-giroari buruzko ikuspegia hartu zuen. Irakasleei eragin zien lehen inpresioa izan zen bisitatutako eskola bakoitzari zegokion lankidetza, errespetua eta lasaitasuna. Eskola horien beste funtsezko balio bat ikasle bakoitzaren segurtasun sentimendua da; irakasle guztiek ikasleen ongizatea dute printzipio. Bai administrazioko langileek bai ikasleek komunitate-zentzua eta elkarrekiko laguntza dute, ikasteko giro egokia sustatzeko.

 

Hezkuntza-ekitatea eguneroko bizitzan islatzen da. Modu pertsonalizatuan erantzuten da, ikasle bakoitzak une bakoitzean dituen beharren arabera.

 

Bestalde, natura eta jolasa Norvegiako eskola-curriculumean txertatzea ere nabarmendu zuten irakasleek. Taldeak ikusi zuen zerupeko denbora, natur ingurunearen azterketa eta jolasa funtsezko hezkuntza-tresna direla. Norvegiako hezkuntza-sistemak garrantzia ematen dio sentimen- eta jolas-esperientziak txertatzeari hezkuntza-prozesuan, ikasleen sormena, jakin-mina eta ongizate emozionala sustatzeko. Jolasari ematen zaion garrantzia haur hezkuntzan bizi da bereziki.

 

Ikastetxeak hezkuntza-komunitatearen iritzia kontuan hartuta diseinatzen dira, espazio zabal, alai eta oso bero eta atseginak erabiliz. Kanpoko espazioak elementu naturalez osatuta daude: lurra, belarra, basoa…

 

Kultura-murgiltze horren bidez, irakasle-taldeak hezkuntzari buruzko ikuspegi berriak lortu zituen, eta ideia eta proposamen berritzaileak ekarri zituen bere praktika pedagogikoak aberasteko, eta, hala, ikasleen ikaskuntza eta garapen integrala bultzatzeko modu berriak aztertzen jarraitu zuen, baita irakasleen metodologia aktiboak eta parte-hartzaileak baloratzen ere.

 

Erasmus+ akreditazioarekin orain arte egin diren esperientzia guztiak CREENAren Erasmus+ web orrian kontsulta daitezke.