angle-left Girondako irakasleen ordezkaritza baten bisita, SKOLAE programa sakon ezagutzeko

Joan den astean, apirilaren 15etik 19ra, Hezkidetza Bulegoak SKOLAE programa erakutsi die Bordeleko Akademiako (Akitania Berriko Hezkuntza Administrazioa) irakasleen ordezkaritza bati.

2024/04/24

Programa ezagutzeko interesa testuinguru jakin batean sortu zen. 2019tik 2023ra, Bordeleko Akademiak nesken eta mutilen arteko berdintasunari buruzko GATE Erasmus+ KA3 proiektuan parte hartu zuen, Europako bost herrialdetako erakundeekin batera. Erakunde horien artean Nafarroako Hezkuntza Departamentua zegoen, Hezkidetza Bulegoak ordezkatua. Testuinguru horretan, eta SKOLAE programaren arduradunak diren aldetik, irakasle nafarrak gonbidatu zituzten iazko urrian hezkidetzari buruzko jardunaldi batera, Bordelen. Horren ondorioz, irakasle talde batek programa sakon ezagutu nahi izan zuen.


 

Europako eta nazioarteko harremanetarako eta lankidetzarako eskualde-ordezkari akademikoa, Bernadette Paccalin, Hezkuntza Sailarekin harremanetan jarri ondoren, Hezkidetzako Negoziatuak programa oso bat prestatu zuen, Girondako Frantziako Departamentuko irakasle, ikastetxeetako zuzendari, orientatzaile eta ikuskatzaileek SKOLAE programaren edukiak, egitura eta antolamendua ez ezik, prestakuntza-plana, horrek eskaintzen dituen jarduera pedagogikoak, ikastetxeetan abian jartzea, baliabideak eta hezkidetza-ekintzarako proposatzen dituen proposamenak ere ezagutu zitzaten.



 



 

Egun hauetan zehar, Carlos Gimenok eta Hezkuntzako zuzendari nagusi Gil Sevillanok harrera egiteaz gain, CIP Burlata eta CPEIP Úriz Pi ikastetxeetako zuzendaritza-taldeekin eta talde bultzatzaileekin informazioa trukatu ahal izan dute; ikasgelan programa nola aplikatzen den ikusi dute; Zumadia-Abartzuzako CPEIP eta Obanosko CPEIP ikastetxeetako irakasleak ezagutu dituzte, 2024ko baterako ekintza garatzen ari baitira adostasunari buruz; eta, azkenik, ikusle gisa parte hartu dute Lodosako Pablo Sarasate BHIn, ACTÚA programaren testuinguruan, Galkidearen kontura. Baliabide hori SKOLAEk egungo ikasturtetik eskaintzen die DBHko 4. mailako ikasleei, eta, PIBE metodoaren bidez programak hausnartzeko eta jarduteko gonbita egiten du, lehenengo bikote-harremanetan emozioen eta tratu onen kudeaketa sustatuz.

 

Irakasle bisitariek ekimen honetan parte hartzera bultzatu dituzten motibazioak azaldu dituzte. Nahiz eta gure erkidegoan ditugun borondate politiko eta aurrekontu-baliabide edo baliabide pertsonal berberak ez izan, guztiek erakutsi dute borondate sendoa gure hezkidetza-eredua Akitania Berriko hezkuntza-erakunde eskudunetara eraman nahi izateko. Bisitaren helburua SKOLAE programaren errealitatea hurbiletik eta sakonetik ezagutzea zen, Haur eta Lehen Hezkuntzako etapetako berrogeita lau eskola hartzen dituen Girondaren sektoreko eskoletan borondatezko gidaritza hasteko. Ikastetxeetan egitura egonkorrak sortzea, sareak antolatzea, prestakuntza, ikasleei zuzendutako proposamen praktikoak eta beharrezko aholkularitza teknikoa garatu nahi duten esperientziaren inspirazio-iturri izango dira.

 

"Helburua erabat lortu da. Berdintasunezko hezkuntza-politika bat praktikan jartzen ikusi dugu. Nola pentsatu duzuen, nola eboluzionatu eta ebaluatu duzuen. Oso garrantzitsua da. Motibatu eta hunkitu egiten gaitu. Nahiz eta baliabide berdinak ez izan, gure borondatea da praktikan jarri nahi izatea, aste honetan partekatu ditugun tresna eta esperientziei esker. Zuen kemena, gogoa, irakasle-taldeen konpromisoa ikustea, gauzak nola aldatu diren ikustea, horrek guztiak gure testuinguruan egiteko energia ematen digu. Muga batzuk izan arren, eskeletoa eta motibazioa ditugu. Ikusi nola lan egiten duzuen, mundu guztiaren konpromisoa, nola egiten duzuen gizarteak aurrera egin dezan, ikaragarria da” esan zuen Fabienne HELBIG hezkuntza nazionaleko ikuskariak Gradignan barrutian.