angle-left Nafarroako eta Frantziako Pays de Nay eskualdeko berrogeita hamar bat irakaslek on line komunikazio-esperientzia bat sortu dute

COVID 19ren pandemiak eragindako konfinamenduaren ondorioz sortu da ekimena, eta zortzi elkarrizketa-talde sortu dira

2020/05/04

Nafarroako eta Pirinio Atlantikoetako departamenduko Frantziako eskualde bateko irakasle nafarrek eta Communauté de Communes du Pays de Nay erakundeko irakasleek COVID 19ren pandemiaren ondoriozko konfinamenduaren ondorioz sortutako on line komunikazio-esperientzia pilotuari ekin diote.

Joan den astearen hasieran, Foru Komunitateko eta Frantzia aldeko irakasleak, Haur Hezkuntzako, Lehen Hezkuntzako, Bigarren Hezkuntzako eta Lanbide Heziketako zikloetakoak, linean biltzen dira bideokonferentzia bidez gai desberdinak jorratzeko, bakoitzak bestearen hizkuntza erabiliz. Horrela, bi hizkuntzen ikaskuntza bultzatzen da, aurrez aurreko harremanik izan ez dadin. Zenbait lanbidetako frantseseko eta gaztelaniazko ikasle helduek ere hartzen dute parte esperientzian.

Orain arte zortzi elkarrizketa-talde sortu dira, eta horietako bakoitzean sei pertsona inguru daude. Haur Hezkuntzako, Lehen Hezkuntzako eta Bigarren Hezkuntzako 30 irakasle eta Nafarroako Lanbide Heziketako 11 irakasle eta Pays de Nay eskualdeko 19 pertsona biltzen dituzte. Talde horietako hiru hasierako mailakoak dira, hiru erdiko mailakoak eta bi maila aurreratukoak. Lehenengo fasean, ekimena antolatzen duten pertsonen tutoretza jasotzen dute taldeek, baina hasierako asmoa parte-hartzaileen arteko loturak indartzea da, eta partaideak beren beharren arabera birtualki egon ahal izatea, haiek eramaten baitute ekimena hurrengo bileretara.

Baliabide telematikoak erabiltzeak inplikatutako bi eskualdeen arteko lankidetza indartzen ari da, eta, konfinamendu-aldi horretan, 2019ko ekainean hasi zen gizarte- eta kultura-trukearen oinarriak finkatzeko balio du, Christian Petchot-Bacqué Galako komunitateko presidentea Nafarroara joan zenean. Nafarroako Gobernuko Hezkuntza Departamentuko Lanbide Heziketaren Bulegoak bere gain hartu zuen ekimena, eta martxoaren 9an eta 10ean Foru Komunitateko LHko bost ikastetxe publikotako irakasleek eta zuzendaritza-taldeetako pertsonek Nay eskualdea bisitatu zuten, Frantziako lanbide-heziketako zentro homologoak bertatik bertara ezagutzeko.

Pandemiak ezarritako mugek eragotzi egin dute Erasmus planekin bat egitea. Plan horiek enpresa-praktikak egiteko eta bi eskualdeetan LHko zentroetan egonaldiak egiteko ikasleen trukea aurreikusten zuten martxotik ekainera bitartean.