Landa eskolak

Landa-eskolatzat hartzen dira Haur Hezkuntzako eta Lehen Hezkuntzako ikastetxe publikoak, landa-eremuetan kokatuta daudenak eta gradu anitz duten unitateak dituztenak, hau da, taldeak non irakasle batek aldi berean ikasturte bat baino gehiagoko ikasleak hartatzen dituen. Hortaz, 9 unitate baino gutxiago izanen dituzte eskola hauek. Hauetako batzuek talde bakarra dute ikasle guztiendako, eta "eskola unitario" izendapena dute.

Kontaktua: Haur Eskolen eta Landa Eskolen Atala
Mezu elektronikoak: dpto-escuelasinfantilesyrurales@educacion.navarra.es
Telefonoa: 848426555 – 848424803

angle-left Arroizko landa eskolako 5 urteko eta Lehen Hezkuntzako taldeak haurdunaldiaren inguruko proiektu bat egin du

Esperientzia partekatu dute irakasle arduradunek

2025/02/10

Ikasturteko lehen hiruhilekoan burutu dute egitasmoa eta arrakasta handia izan du..

Haurdun dauden ikasleen bi ama eta bi izeba daudela arrazoituta, proiektu polit honi ekin genion, eta bi urte lehenago izan zuen maistra batek aste horretan bertan haur bat izan zuela kontatu genien.

5 urteko gelan gaia mahai gainean jartzean, lehenik eta behin, ikasleak idazten ditugun galderak egiten hasiko dira, eta, gainera, neskato batek gai hori lantzea proposatuko du, eta gainerako ikaskideek hori babestuko dute.


Eskolara ekarri duten informazioa aurkeztu egin zuten ikasleek: ekografiak, oroitzapenak, eta abar

 

Pixkanaka, gure helburura garamatzaten proposamenak eta zereginak egiten ari gara, hau da, haurdunaldiaren garapen osoa ezagutzea. Hona hemen horietako batzuk:

  • Haurdun dagoen amaren bisita
  • Ekografia bilketa eta jaioberrien argazkiak
  • Horma-irudi batzuk egitea, haurdunaldiaren hilabete bakoitzeko informazioa biltzeko.
  • Horma-irudiak egiteko, kooperatiba-taldeetan antolatzen gara, eta haurdunaldiaren bi hilabete ematen ditugu astero lanean. Bat gaztelaniaz eta bestea ingelesez egiten dugu, eskema berari jarraituz eta talde berberak mantenduz.

 

Lankidetzaz egin zituzten hormairudiak

 

Haurtxoaren prestakuntza haurdunaren gorputzaren barruan lantzen genuen bitartean, gure gorputzaren atalak, sistemak eta organoak ikasten genituen. Batez ere ESKELETOA, ZIRKULAZIO-SISTEMA, ORGANO NAGUSIAK ETA ZENTZUMENAK landu ditugu.

 

 

 

Informazioa eta marrazkiak bildu zituzten hormairudietan

 

Proiektuaren garapenean zehar, haurtxoak duen pisua eta batez besteko neurria haurdunaldiaren hilabete guztietan ateratzen da.

Neurri- eta pisu-unitateak hobeto ulertzeko eta lantzeko, jaiotzean duten neurria eta pisua ekartzeko eskatuko diegu ikasleei. Taula bat egingo dugu zifra horiek jarriz, baita oraingoak ere. Neurtu egiten gara.

Erditzea ere landu genuen, nahikoa interesatzen baitzitzaien. Informazioa liburuetan irakurri genuen eta erditzearen irudiak ikusi genituen, baita gure azalpenak ere.

Erditze-simulazioen bideoak ikusi genituen, non prozesua ikus zitekeen, eta bitxia egin zitzaien plazenta umetxoaren ondoren ateratzea. Plazenta zer den eta zertarako balio duen ikusi ondoren, erditu ondoren harekin zer egiten zen galdetu ziguten. Elkarrekin ikertu genuen, eta ikusi genuen batzuetan medikuntzarako ematen dela, hala nola zauri zailak sendatzeko, hondakin mediko gisa botatzeko edo koadro batean islatzeko, zuhaitza baitirudi. Kotoiarekin eta pinturarekin "plazenta" ezberdinak egin genituen.