Landa eskolak

Landa-eskolatzat hartzen dira Haur Hezkuntzako eta Lehen Hezkuntzako ikastetxe publikoak, landa-eremuetan kokatuta daudenak eta gradu anitz duten unitateak dituztenak, hau da, taldeak non irakasle batek aldi berean ikasturte bat baino gehiagoko ikasleak hartatzen dituen. Hortaz, 9 unitate baino gutxiago izanen dituzte eskola hauek. Hauetako batzuek talde bakarra dute ikasle guztiendako, eta "eskola unitario" izendapena dute.

Kontaktua: Haur Eskolen eta Landa Eskolen Atala
Mezu elektronikoak: dpto-escuelasinfantilesyrurales@educacion.navarra.es
Telefonoa: 848426555 – 848424803

angle-left Nafarroak Landa Eskolaren III. Kongresu Nazionalean parte hartu du, landa hezkuntza berritzaile eta kalitatezkoarekin duen konpromisoa berretsiz

Ekitaldia joan den maiatzaren 16an egin zen Teruelen, "DISTIRA: Sustraiak eta Aukerak" lelopean

2025/05/19

Nafarroako Gobernuak Landa Eskolaren III. Kongresu Nazionalean parte hartu zuen maiatzaren 16an, Teruelen, Hezkuntza Departamentuko ordezkari instituzional bat bertan zela eta Amaia Ruiz Pitillaseko PZko zuzendaria hizlari zela. Aragoiko Gobernuak antolatutako topaketa honek Espainia osoko hezkuntza arloko 250 profesional eta aditu inguru bildu zituen, hausnarketari, esperientzien trukeari eta landa eskolaren etorkizunaren eraikuntza kolektiboari eskainitako jardunaldi batean.

Foru Komunitatearen izenean, Amaia Ruizek Eskolak konektatuz proiektua aurkeztu zuen. Eskolak Konektatzen, Pitillasko IPk garatua, Nafarroa Erdiko eskualdeko beste zazpi eskolarekin batera. Bere esku-hartzea "Ikasgelak eta eskolak konektatuz" blokean kokatu zen, landa-zentroen arteko lankidetza-esperientziei eskainia. Ekimena ikaskuntza-zerbitzu metodologian oinarritzen da, eta parte hartzen duten herriak — Pitillas, Beire, Ujué, Miranda de Arga, Berbinzana, Añorbe, Barásoain eta Obanos — lotuko dituen bizikletentzako eta oinezkoentzako bide-sare bat diseinatu eta sortzean datza, mugikortasun iraunkorra sustatzeko, tokiko turismo-eskaintza aberasteko eta eskolen eta komunitateen arteko lotura sendotzeko.

 

Proiektua ikuspegi integralagatik nabarmentzen da, eta joan den otsailaren 5ean Lehen Saria eman zioten Haur eta Lehen Hezkuntzaren kategorian, Ikaskuntza eta Zerbitzua sarietan, hezkuntzan, gizartean eta ingurumenean duen eraginari esker. 29 ikaslerekin bakarrik, Pitillaseko eskolak ikasleak ikasgelatik haratago doan baterako lan batean inplikatzea lortu du, ohitura osasungarriak, tokiko ondarearen aurkikuntza eta ingurunearen eraldaketan parte-hartze aktiboa sustatuz. Bide-zati bakoitzean aurreikusitako ekintzen artean, txorientzako etxolak, irakurketa-guneak, ariketa fisikoa egiteko guneak edo natura behatzeko txokoak instalatzea daude, ikasleek beraiek diseinatuta. Horren parte gisa, ikastetxe bakoitzeko ikasle ordezkariak hilero biltzen dira elkarrekin erabakiak hartzeko eta herri bakoitzeko ekintzak koordinatzeko, eta, horrela, inguruko landa-eskolen arteko harremana eta nortasun partekatua eraikitzeko.

Teruelgo San Julian Zentro Soziokulturalean egindako biltzarrean, horrelako esperientzien balioa azpimarratu zen tokiko sustraidun berrikuntza pedagogikoaren adibide gisa. Aragoiko Gobernuko Hezkuntza, Kultura eta Kirol sailburu Tomasa Hernandezek eman zion hasiera ekitaldiari, eta nabarmendu zuen landa-eskolak garrantzi handia duela lurraldea egituratzeko eta aukera-berdintasuna lortzeko.

Nafarroako Gobernuak oso positibotzat jo zuen erkidegoen arteko foro horretan parte hartzea, aukera ematen baitu jardunbide egokiak partekatzeko, hezkuntza ekitatiboarekiko konpromisoa sendotzeko eta lurraldeen arteko lankidetza-sarea sendotzeko. Horrela, Nafarroak berretsi egiten du landa-eskola moderno, iraunkor eta ingurunearekin sakonki konektatuaren aldeko apustua, lurraldearen garapenaren eta kohesioaren funtsezko eragile gisa.