Irakasleen prestakuntza

Hezkuntza Departamentuak ikastetxera bideratutako askotariko prestakuntza jarduerak planifikatzen eta garatzen ditu, hezkuntza unitate modura harturik ikastetxea. Atal honetan bada jardueren gaineko informazio xehatua.

Kontaktua: Prestakuntzaren eta kalitatearen atala
Mezu elektronikoak: secretaria.cap.pamplona@educacion.navarra.es
Telefonoa: Orokorra 848 426232 Ziurtagiriak eta deialdiak 848 424775 / 848 424776

Aurkezpena

Garapen Iraunkorreko Helburuak (GIH) pobreziari amaiera emateko, planeta babesteko eta mundu osoko pertsonen bizitzak eta perspektibak hobetzeko ekintzarako dei unibertsala dira. 2015ean, Nazio Batuetako estatu kide guztiek 17 helburu onartu zituzten Garapen Jasangarrirako 2030 Agendaren zati gisa. Agenda horretan, helburuak 15 urtetan lortzeko plan bat ezartzen da. 2020. urteak anbizio handiko hamarkada baten hasiera markatu zuen, 2030erako helburuak lortze aldera.

Kalitateko Hezkuntzari buruzko 4. helburuak hezkuntzarako sarbide unibertsala lortu nahi du, maila guztietan, eta bereziki neskentzat, desberdintasunak murrizteko, baita generokoa ere.

LOMLOEk bere hitzaurrean gogorarazten digu herritarrek hezkuntza-sistema modernoa, irekiagoa, ez hain zurruna, eleanitza eta kosmopolita eskatzen dutela, gure gazteriaren potentzial eta talentu guztia garatzeko. OMEren ustez, ikastetxeak erakunde pribilegiatuak dira haurren ongizaterako.

Jakina da pertsonek kalitatezko hezkuntza inklusiboa eta ekitatiboa eskura dezaketenean pobreziaren ziklotik ihes egin dezaketela. Era berean, irakaskuntza-lana eta lanbidearen garapena funtsezkoak dira, hein handi batean, hezkuntza-sistemaren kalitatea horren araberakoa baita.

Testuinguru horretan, Hezkuntza Departamentua irakasleen etengabeko prestakuntzaren plangintzaren eta garapenaren buru da, irakasle guztiek duten eskubidea eta betebeharra, eta eskaintza dibertsifikatua eta doakoa bermatzen du.

Baina profesional bakoitzaren jarduna hobetzea nahitaezkoa bada, ez da gutxiago irakasleek beren lana egiten duten testuingurua hobetzea. Horregatik, prestakuntzak ikastetxeari, irakasle-taldeei eta hezkuntza-komunitate osoari lotuta jarraitu behar du. Irakaskuntzan oinarritutako prestakuntzatik, ikasleen ikaskuntzan oinarritutako prestakuntzarantz joan behar dugu.

Eskolak, familiak eta gizarteak taldean lan egin behar dute. Horren mende dago etorkizuna eta, segur aski, datozen belaunaldien zoriona.